کد خبر : 1959344 | 30 مرداد 1402 ساعت 16:48 | 26.4K بازدید | 24 دیدگاه

بازیکنان مستعد در فوتبال ایران می‌سوزند؛

مربی یاسین: او ظرفیت موفقیت در پرسپولیس را دارد

مربی سابق یاسین سلمانی در سپاهان او را استعدادی بی‌نظیر توصیف می‌کند و معتقد است باید از او مراقبت بشود.

مربی یاسین: او ظرفیت موفقیت در پرسپولیس را دارد

به گزارش "ورزش‌سه"، وقتی یاسین سلمانی از تیم امید سپاهان به تیم بزرگسالان در دوران مربیگری امیر قلعه‌نویی (تابستان لیگ نوزدهم) اضافه شد، قاسم زاغی‌نژاد یکی از دستیارانش بود.
با مربی سابق رده‌های پایه و تیم اصلی سپاهان گفتگویی درباره کیفیت یاسین سلمانی، دلیل جدایی از سپاهان و پیوستن به پرسپولیس گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بولت پرسپولیسبازیکنان مستعد در فوتبال ایران می‌سوزند
ما در باشگاه سپاهان مواردی مثل یاسین سلمانی زیاد داریم. چیزی که در فرآیند پیشرفت این بازیکنان خیلی تاثیرگذار است، بحث روانی این دسته از بازیکنان است که به نظرم در این بعد عملکرد ما خوب نبود. استانداردها در بحث روانشناسی در فوتبال ایران اصلا رعایت نمی‌شود. ما وقتی به باشگاه‌های مدرن و به ویژه باشگاه‌های اروپایی نگاه می‌کنیم، توجه ویژه‌ای به مسائل روانی دارند و از این لحاظ همواره بازیکنان را تحت پوشش دارند. ما متاسفانه چنین پروسه‌ای را در فوتبال ایران نداریم و وقتی بازیکنان به یک مرحله می‌رسند، درجا می‌زنند و جوگیر می‌شوند و رشد فوتبالی‌شان متوقف می‌شود.

بولت پرسپولیسدر آکادمی سپاهان دنیایی از استعداد داریم 
یاسین سلمانی یکی از پدیده‌های فوتبال ایران به لحاظ استانداردهای فوتبال از قبیل سرعت، تکنیک، باهوشی، قدرت، جوانی و .. است. تمام استانداردها را داشت، اما به نظرم در بحث روانی کسی نبود که با این‌ها کار بکند تا رشدشان را داشته باشند. در آکادمی سپاهان دنیایی از استعداد داریم؛ از رده های 8،9 ساله تا تیم بزرگسالان. آخرین آن‌ها هم حسین‌نژاد بوده است. این‌ها جوان هستند. با آنان منفعت طلبانه صحبت می‌شود و در جهت پیشرفت آنها را سوق نمی‌دهند.

بولت پرسپولیسمشاوران بازیکنان به دنبال منافع خودشان هستند
زاغی‌نژاد در واکنش به این سوال که چرا جای چنین بحث مهمی در باشگاه سپاهان خالی است، اضافه کرد:« ما این مشکل را داریم. یاسین سلمانی وقتی به فوتبال ایران معرفی شد، کیفیت فوق العاده‌ای داشت. اما مشاوره‌های غلط به او دادند. من خودم زمانی کنار آقای فرکی، کرانچار و ... در نقش روانشناس در کنار تیم بودم.خیلی با این بازیکنان صحبت می‌کردم. خیلی از بازیکنانم در تیم های مختلف ایران بازی می‌کنند. میلاد سرلک، مرادمند، یاسین سلمانی، مهدی پور، احسان حاج صفی، علی کریمی، آرمین سهرابیان و ... من با خانواده های بازیکنان صحبت می‌کردم. الان متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و مشاورانی در کنار بازیکنان قرار می‌گیرند که منافع خودشان را ارجح می‌دانند. این باعث می‌شود که استعداد راهش و مسیرش اشتباه پیش برود و بسوزد.»

1912682

بولت پرسپولیسدر مقطعی سپاهان اسیر مدیران ناکاربلد شد 
از زاغی‌نژاد درباره این موضوع پرسیدیم که چرا استعداد بزرگی مثل یاسین سلمانی بدون اینکه سود مالی به باشگاه پرورش دهنده‌اش سپاهان برساند، به پرسپولیس پیوسته است. او در واکنش به این سوال گفت: «ما متاسفانه در مقطعی درگیر مدیرانی شدیم که مدیریت را بلد نبودند. قراردادهای درست بسته نشد و بازیکنان را از مسیر درست دور کردند. آقای ساکت اما این کار را خیلی خوب بلد است و مدیریت خیلی خوبی در این زمینه دارد که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات مشابه نباشیم.»

بولت پرسپولیسیاسین تمام ظرفیت‌های لازم را برای موفقیت در پرسپولیس دارد
از مربی سابق سپاهان درباره پیش‌بینی‌اش از آینده یاسین سلمانی در پرسپولیس پرسیدیم و او به این سوال اینطور پاسخ داد:«تمام  زمینه‌هایی که یک فوتبالیست نیاز دارد را یاسین دارد.می‌تواند در فوتبال اروپا بازی کند، اما بحث‌های روانی ماجرا خیلی اهمیت دارند. اهمیت این موضوع از بحث آماده سازی بدنی و تاکتیکی بیشتر است. یاسین جوان است و ایده‌آل به آینده نگاه می‌کند، اما خیلی باید حواسش را جمع کند. امیدوارم در ادامه راه بتواند به مسیرش ادامه بدهد. امیدوارم بتواند خودش را در پرسپولیس نشان بدهد و به نظرم تمام ظرفیت‌های لازم را هم دارد.»

دیدگاه‌ها