کد خبر : 1959490 | 31 مرداد 1402 ساعت 08:33 | 43K بازدید | 14 دیدگاه

تیم ملی زنان اسپانیا با جام قهرمانی به خانه برگشت

جشن چندهزار نفری قهرمانان جهان در مادرید (عکس)

جشن اعضای تیم ملی زنان اسپانیا بابت قهرمانی در جام جهانی 2023 امشب در مادرید برگزار شد.

جشن چندهزار نفری قهرمانان جهان در مادرید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی زنان 2023 برای اولین بار با حضور 32 تیم به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار شد و در نهایت با قهرمانی تیم ملی اسپانیا به پایان رسید.

دیدار پایانی جام جهانی زنان روز یکشنبه در حضور 76 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه المپیک سیدنی برگزار شد و طی آن تیم ملی اسپانیا موفق شد با تک گل دقیقه 29 اولگا کارمونا از سد انگلیس در ماراتنی که 106 دقیقه طول کشید گذشته و برای اولین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

اسپانیا در حالی قهرمان جام جهانی شد که سال گذشته حذف تلخی از جام ملت‌های اروپا داشت و وجود اختلاف بین سرمربی و برخی ستاره‌ها جو داخلی تیم را کمی ملتهب کرده بود. با این وجود شاگردان خورخه ویلدا با دو برد در مرحله گروهی به دور حذفی صعود کردند و در ادامه با عبور از سد سوئیس، هلند و سوئد راهی فینال شد و در این مرحله نیز 1-0 انگلیس را شکست داد تا قهرمان شود.

1913504

اعضای تیم ملی زنان اسپانیا یک روز بعد از رقم زدن این موفقیت بزرگ که آنها را به پنجمین تیم قهرمان تاریخ جام جهانی زنان تبدیل کرد در میان استقبال پرشور مردم کشورشان به خانه برگشتند.

هزاران فوتبال‌دوست اسپانیایی از ساعت‌ها پیش از به زمین نشستن هواپیمای اعضای تیم ملی زنان کشورشان در خیابان‌های مادرید حضور یافتند و جشن قهرمانی را آغاز کرده بودند. آنها منتظر اتوبوس قهرمان‌ها بودند تا جشن اصلی را شروع کنند.

در اولین ساعات دوشنبه شب بود که اتوبوس قهرمانی در حالی که ستاره‌های تیم ملی زنان اسپانیا همراه با کاپ قهرمانی جام جهانی روی آن حضور داشتند وارد خیابان‌های مادرید شد. بازیکنان تیم قهرمان که از استقبال بی‌نظیر هواداران به وجد آمده بودند با اشتیاق فراوان به احساسات آنها پاسخ دادند و عکس‌های یادگاری بسیاری برای ثبت در تاریخ گرفتند.

دیدگاه‌ها