کد خبر : 1959698 | 01 شهریور 1402 ساعت 00:08 | 25K بازدید | 166 دیدگاه

زمان فاکتور ضروری برای ساختن تراکتور؛

خمس نیازمند شعار همیشگی برای موفقیت در تبریز

سه شکست در سه مسابقه اصلا کارنامه خوبی برای پاکو خمس به شمار نمی‌رود، اما این مربی اسپانیایی نشان داده از اصولش عقب نخواهد کشید.

خمس نیازمند شعار همیشگی برای موفقیت در تبریز

به گزارش "ورزش‌ سه"، در نیمه دوم فصل گذشته بود که تراکتور پس از پشت سر گذاشتن چند سال پر فراز و نشیب توانست با پاکو خمس روی موفقیت را ببیند و بار دیگر هواداران تبریزی با تیم محبوب‌شان آشتی کردند و در مصاف برگشت برابر تراکتور بخش مهمی از پیروزی بزرگ برابر سپاهان که سرنوشت قهرمان لیگ را تغییر داد، به خاطر حضور پرشور و حمایت آنها بود.

با توجه به روندی که فصل گذشته تراکتور با خمس آغاز کرده بود، انتظار می‌رفت که آنها به عنوان تیمی که در کنار سپاهان پنجره تابستانی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بود، شروع خوبی در مسابقات داشته باشند و نام‌شان را در میان تیم‌های بالانشین درج کنند، اما قرعه بد از راه رسید و تا تراکتور به خودش آمد، با شکست مقابل سپاهان در نقش جهان و پرسپولیس در یادگار امام، به قعر جدول لیگ بیست و سوم غلتید. اتفاق هولناک‌تر و تلخ‌تر برای پرشورهای تبریزی حذف در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان فصل جاری بود که به شکل غمباری تی‌تی‌ها و تراکتور را از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازداشت.

1914074

تراکتور در هر 3 مسابقه‌ای که در شروع فصل تازه فوتبال ایران با شکست زمین مسابقه را ترک کرده، در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته، اما اشتباهات پرتعداد فردی و نداشتن مهاجم گلزن در راس خط آتش تیم سبب شده تا خمس نتواند به همراه شاگردانش به نتایجی برسند که انتظارش را می‌کشیدند.

1914077

خمس طی چند ماه حضورش در فوتبال ایران به خوبی نشان داده به فلسفه فوتبالی خود پایبند است و به هیچ وجه از آن عقب نخواهد کشید. شاید اگر این اصرار و پافشاری سرمربی سخت‌گیر اسپانیایی نبود، اینقدر اشتباهات فردی در تراکتور برای پیاده کردن استراتژی مورد نظر او دیده نمی‌شد و به نظر می‌رسد حالا مهم‌ترین زمانی است که هواداران تیفوسی تبریزی باید به حمایت از تیم‌شان بپردازند و با انرژی‌ و روحیه مثبت بازیکنان و کادر فنی تیم را به حرکت در مسیر تعیین شده با وجود لغز‌ش‌هایی هفته‌های ابتدایی هدایت کنند.

1914075

شاید این موضوع بیش از هر تیمی برای هواداران پرسپولیس قابل لمس باشد. آنها در هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم با برانکو نتایج پر فراز و نشیبی کسب کردند و در هفته‌های ابتدایی لیگ پانزدهم هم ماجرا همین بود، اما به یکباره سرخپوشان پس از سال‌ها متحول شدند و با سرمربی کروات خود نتایجی کسب کردند که در تاریخ پرسپولیس ماندگار شده است.

نگاهی به وضعیت سپاهان هم همین موضوع را آشکار می‌کند. در واقع سپاهان و پرسپولیس در شرایطی موفق به شکست تراکتور در نقش جهان و یادگار امام شدند که ترکیب ابتدایی آنها طی سال‌های اخیر ثبات بیشتری نسبت به قرمزپوشان تبریزی داشته و نتیجه منطقی هم پیروزی آنها مقابل حریفی بود که با پاکو خمس در حال پوست اندازی و عادت کردن به بازی با یک روش و فلسفه خاص است.

1914076

با این وصف به نظر می‌رسد در شرایط فعلی و با وجود نتایج ضعیفی که تراکتور  در 3 بازی ابتدایی کسب کرده، بهترین تصمیم برای هواداران این تیم استفاده از همان شعار معروف "عیبی یوخ" و زمان دادن به تیمی باشد که نشانه‌های موفقیت را در فصل گذشته از خود بروز داده و برای هماهنگی بازیکنان با تاکتیک مورد نظر خمس در فصل جدید همچنان به زمان نیاز دارد.

1914078

دیدگاه‌ها