کد خبر : 1959699 | 01 شهریور 1402 ساعت 05:15 | 16.9K بازدید | 15 دیدگاه

به یاد آن استارت ۶۰ متری

یامگا در نقش جهان: پاتوسی باش!

استقلال برای بازی مقابل سپاهان بیش از هر زمان دیگری به درخشش ستاره فرانسوی خود نیاز دارد.

یامگا در نقش جهان: پاتوسی باش!

به گزارش ورزش سه جواد نکونام برای پیروزی در حساس‌ترین بازی هفته مقابل سپاهان در نقش جهان، امیدوار به درخشش کوین یامگا است. بازیکنی که در آخرین تقابل دو تیم در اصفهان یک فرصت طلایی را از دست داد.

نکته جالب ماجرا آنجاست که آخرین پیروزی‌های نکونام و استقلال در اصفهان برابر سپاهان، با درخشش بازیکن‌های خارجی همراه بوده است. به همین بهانه نگاهی به این پیروزی‌ها انداخته‌ایم:

سپاهان صفر استقلال یک، وقتی تیام برای آبی‌ها دلبری می‌کرد
تو روزهایی که سپاهان در آشفتگی کامل به سر می‌برد و بزرگ‌ترین دستاورد فصلش، بقا در لیگ با منصور ابراهیم زاده بود، استقلال با وینفرد شفر در روزهای رویایی‌اش و در آخرین بازی از لیگ هفدهم موفق به شکست سپاهان در نقش جهان شد. برد ارزشمندی که با تک گل فوق ستاره سنگالی این تیم یعنی مامه بابا تیام به ثمر رسید.

1914082

سپاهان صفر استقلال یک، پاتوسی و گلی که جام را از سپاهان گرفت
دقیقا یک سال بعد از پیروزی با گل تیام، استقلال در نقش جهان به مصاف سپاهانی رفت که زمین تا آسمان با تیم فصل قبلش تفاوت داشت. در یک بازی پایاپای که تا دقیقه نود و پنج صفر صفر دنبال می‌شد، این آیاندا پاتوسی بود که روی پاس طلایی گادوین منشا موفق شد با یک دریبل زیبا و ضربه پای چپ توپ را به طاق دروازه نیازمند بفرستد و یک پیروزی دراماتیک را برای آبی‌ها رقم بزند. پیروزی‌ای که باعث عقب ماندن سپاهان از پرسپولیس و در نهایت عدم قهرمانی این تیم شد. ضمن اینکه آن برد آخرین پیروزی استقلال در اصفهان به حساب می‌آید.

1914084

سپاهان صفر فولاد یک، بازهم سپاهان بازهم پاتوسی!
آخرین تقابل نکونام با سپاهان در اصفهان نیز تقریبا یک سال پیش رقم خورد که نتیجه‌اش یک برد دقیقه نودی برای مربی این روزهای استقلال بود. در بازی‌ای که به دلیل تعمیرات ورزشگاه نقش جهان در فولادشهر برگزار شد، باز هم آیاندا پاتوسی بود که در دقایق تلف شده کام طلایی پوشان را تلخ کرد و باعث پیروزی یک بر صفر فولاد نکونام برابر تیم مورایس با گل دقیقه نود و سه شد.

1914083

علاوه بر تیام و پاتوسی که زننده گل‌های پیروزی بخش استقلال در آخرین بردهای این تیم در اصفهان بوده‌اند، شیخ دیاباته نیز در دیدار رفت دو تیم در لیگ نوزدهم موفق به باز کردن دروازه سپاهان در اصفهان شده بود که آن بازی با گل دقیقه آخری نورافکن با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. حال باید منتظر ماند تا ببینیم کوین یامگا که تنها بازیکن خارجی این روزهای استقلال است می‌تواند به روند درخشش ستاره‌های خارجی این تیم برابر سپاهان ادامه دهد یا خیر

دیدگاه‌ها