کد خبر : 1959720 | 01 شهریور 1402 ساعت 01:19 | 25.5K بازدید | 4 دیدگاه

اتفاق تاریخی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان!

ایتالیا صاحب یک مدال مهم در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان شد.

اتفاق تاریخی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان!

به گزارش "ورزش سه"، جیانمارکو تامبری، ورزشکار ۳۱ ساله پرش ارتفاع، موفق شد در مسابقات جهانی دو و میدانی در بوداپست، صاحب مدال طلا شود.

با این حال نحوه به دست آمدن این مدال طلا سر و صدای زیادی در رسانه‌های جهان داشت و دلیل آن، بهره‌مندی ورزشکار ایتالیایی از یک قانون خاص بود.

ماجرا از این قرار است که تامبری یک بار ارتفاع ۲.۳۶ متر را پرید و در اقدام برای ارتفاع ۲.۴۰ مرتکب خطا شد.

جوون هریسون، پرنده ۲۴ ساله آمریکایی، نیز موفق به پریدن از مانع ۲.۳۶ متری شد اما او هم برای پرش بعدی دچار خطا شد.

1914123

پس از این خطا، اقدام این ورزشکار امریکایی برای پرش سوم هم با خطا مواجه شد تا در آن لحظه تامبری ایتالیایی با یک هوشمندی عجیب از ضعف قانون استفاده کرده و با امتناع از اقدام برای پرش سوم، به دلیل خطای کمتر، قهرمان جهان شود!

در واقع به دلیل تعداد خطای بیشتر، هریسون امریکایی به مقام دوم رسید تا شب تلخی را سپری کند چرا که بسیاری او را بخت اول قهرمانی این دوره از مسابقات جهانی می‌دانستند.

معتز برشم، ورزشکار ۳۲ ساله قطری که در یک رویداد تاریخی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال طلا را با تامبری شریک شد، موفق به پرش از ارتفاع ۲.۳۳ متر برای مدال برنز شد.

لازم به ذکر است که او رکورد دومین پرش تاریخ با ۲.۴۳ ( پشت سر خاویر سوتومایر کوبایی با ۲.۴۵ در سال ۱۹۹۳) را دارد و بسنده‌کردن به مدال برنز برای او شب تلخی را رقم زد.

در نهایت تامبری که تنها یک سمت از صورت خود را تراشیده بود در میان تشویق هواداران پرشور ایتالیایی با پریدن در گل، پیروزی خود را جشن گرفت.

دیدگاه‌ها