کد خبر : 1960001 | 02 شهریور 1402 ساعت 08:00 | 35.8K بازدید | 89 دیدگاه

داستان متفاوت اسطوره‌های شماره هفت در لیگ قهرمانان

فرهاد و آخرین بوسه ایرانی بر جام

دو ایرانی که جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را حمل کرده‌اند، اتفاقا شماره هفت‌های اسطوره‌ای هستند.

فرهاد و آخرین بوسه ایرانی بر جام

به گزارش "ورزش سه" با ورود تیم‌های مرحله پلی آف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، این مسابقات پا به مرحله حساس و هیجان‌انگیزش گذاشته است. در این فصل حضور سه تیم ایرانی در این رقابت‌ها و همچنین تیم‌های عربستانی و ستاره‌های بزرگشان می‌تواند بر هیجان و جذابیتش بیفزاید.

*جام در دست شماره هفت‌ها 
این یک حقیقت گریزناپذیر است که تیم‌های ایرانی در حسرت رسیدن به جام قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند. از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا سی سال می‌گذرد، ضمن اینکه بعد از آغاز لیگ قهرمانان تنها سه بار حضور در فینال نصیب تیم‌های ایرانی شده است.  

با این حال فرهاد مجیدی، سرمربی سابق استقلال و حال حاضر الاتحاد کلبا، تنها بازیکن ایرانی است که توانسته جام قهرمانی مسابقات لیگ قهرمانان را حمل کرده و بالای سر ببرد. او در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی العین امارات همراه تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. فرهاد در این مسابقات یک گل مهم نیز در مرحله نیمه نهایی برابر دالیان به ثمر رساند و در موفقیت این تیم نقش ایفا کرد. 

1914681

اما شاید این یک نشانه باشد که جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به سمت شماره هفت های ایرانی می رود. علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 و بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان بین پرسپولیس و کاشیما، مسئولیت حمل این جام را به عهده داشت. دربازی رفت زیکو، اسطوره فوتبال برزیل، این مسئولیت را برای کاشیما به عهده داشت. با این حال پروین برخلاف مجیدی نتوانست در پایان مسابقه نیز جام را به همراه تیم محبوبش بالای سر ببرد.
هرچند با توجه به سرمایه‌گذاری وسیع تیم‌های حاشیه خلیج فارس و قدرت رو به افزایش تیم‌های ژاپن و کره دسترسی به جام قهرمانی دورتر از هر وقت دیگری به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها