کد خبر : 1960339 | 03 شهریور 1402 ساعت 12:28 | 160.6K بازدید | 236 دیدگاه

شگفتی‌سازها با بیشترین سهم؛

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که بازی‌های پرگل نسبت به قبل رقم خورد.

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر در حالی طی سه روز گذشته(بدون انجام دیدار استقلال خوزستان و تراکتور) پیگیری شد که تیم‌های گل‌گهر سیرجان، سپاهان، آلومینیوم اراک، ملوان انزلی و شمس‌آذر قزوین توانستند مقابل حریفان خود به برتری برسند و دو دیدار هم با تساوی انجام شد که این نتایج موجب شده هیچ بازیکنی از استقلال و پرسپولیس در جمع ۱۱ نفر برتر نباشد.

ملوان انزلی و شمس‌آذر قزوین با کسب پیروزی‌های پُر گل مقابل فولاد خوزستان و مس رفسنجان و نمایش بهتری که نسبت به این دو حریف خود داشتند، هر کدام ۳ بازیکن در بین بهترین‌های هفته دارند و سپاهان هم با توجه به برد ارزشمند مقابل استقلال و ادامه روند بردهای خود دو بازیکن در این جمع دارد.

شاگردان سید مجتبی حسینی با نمایش بهتر نسبت به هوادار و برتری دو گله در تهران، گل‌گهر سیرجان با پیروزی در قائم‌شهر مقابل نساجی و ذوب‌آهن با متوقف کردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هر کدام یک نماینده در تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر دارند که اسامی این ۱۱ بازیکن و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

1915349

دروازه‌بان مهارتوپ

سید پیام نیازمند (سپاهان)
در سخت‌ترین شرایط روحی، با کمترین تمرین خودش را به بازی با استقلال رساند تا سپاهان از نبود او در این بازی بزرگ متضرر نشود و اتفاقا حضور دوباره‌اش در جمع ۱۱ طلایی پوشان در ورزشگاه نقش جهان کاری کرد تا آبی‌ها پس از دو نمایش موفق و کسب ۶ امتیاز، این بار نتوانند گلزنی کنند و حملات‌شان بی‌ثمر بماند. استقلال در مسابقه حساس هفته همه کار برای گلزنی کرد و عملکرد هجومی بهتری نسبت به سپاهان داشت، اما نمایش مطمئن خط دفاعی و گلر اصفهانی‌ها مانع از این اتفاق شد و دو خروج مطمئن و واکنش نیازمند نگذاشت دروازه این تیم باز شود.

1914592

مدافعان دفاع
بولت سپاهانمحمد دانشگر (سپاهان)
همیشه مقابل استقلال که جدایی تلخی از آن داشت، نمایش با انگیزه‌ای داشته، اما توانست دوباره در این تقابل احساسی با تیم سابق بدرخشد و اجازه ندهد آبی‌ها با امتیاز به تهران برگردند. محمد دانشگر در زمان بازی مستقیم حریف بارها جلوتر و بالاتر از ارسلان مطهری و کوین یامگا ضربات سر را زد و در ضربات ایستگاهی هم یار مستقیم روزبه چشمی بود و با روحیه بالا سعی در موفقیت و گلزنی آنها شد و به خوبی این کار را انجام داد. دانشگر برخلاف دیگر بازی‌های بزرگی که تجربه کرده بود، این بار بدون تنش و با آرامش کارش را دنبال کرد و در نهایت همراه با سپاهانی‌ها جشن پیروزی، بدون گل خورده گرفت.

1914603

بولت استقلالآرمان اکوان(ملوان)
حضورش در کنار بازیکنانی مثل میلاد باقری و نورمحمدی در عقب زمین ملوان، برای دومین بازی پیاپی موثر واقع شد و برخلاف هفته قبل که با بدشانسی برابر استقلال گل خوردند، این بار با نمایش مطمئن خود نگذاشتند فولاد خوزستان حتی یک گل در این بازی بزند. آرمان اکوان با جنگندگی بالا و برتری در نبردهای هوایی و زمینی مقابل فولادی‌ها نگذاشت توپ زیادی به سمت دروازه تیمش برود و با تکل و دفع توپ نیز بارها نجات‌بخش ظاهر شد و نقش مهمی در نخستین کلین‌شیت فصل تیمش داشت. اکوان با این نمایش کاری کرد تا تیم مهدی تارتار منسجم‌ترین نمایش دفاعی را برای کسب پیروزی چهار گله داشته باشد و با شرایط بهتر به استقبال بازی آینده برود.


بولت ذوب آهنمیلاد فخرالدینی(آلومینیوم)
سید مجتبی حسینی با اینکه جوانان زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده، اما امسال رویه متفاوتی پیش گرفته و باتجربه‌ها را نیز به ترکیب تیمش آورده که یکی از آنها میلاد فخرالدینی است؛ بازیکنی که در سه مسابقه ابتدایی عملکرد کم‌نقص و بدون نوسان داشته و در دیدار هفته سوم مقابل هوادار ستاره تیمش بود. مدافع راست پیشین آبی‌ها در این بازی بیرون از خانه در کنار اینکه نمایش مطمئنی در سمت راست خط دفاعی ارائه کرد و مانع از پیشروی حریف می‌شد، با پرتاب اوت خود منجر به اشتباه مدافع حریف و پنالتی برای تیمش شد که آن را تبدیل به گل کرد و پاس گل دوم را هم با یک ارسال زیبا داد تا بهروز نوروزی‌فرد گل برتری را بزند و سه امتیاز را بگیرند.

1915298

بولت استقلالسید ابوالفضل رزاق‌پور (گل‌گهر)
یک بازیکن قائم‌شهری این هفته اجازه نداد نساجی حتی صاحب یک امتیاز در زمین خودش شود؛ ابوالفضل رزاق‌پور که انتقال پرسروصدایی از تراکتور به گل‌گهر داشت، در هفته اول لیگ برتر یک پاس گل داد و در دومین مسابقه هم ارسال‌های خطرناکی داشت ولی در بازی با نساجی در کنار سانترهای خود، با یک توپ‌گیری توانست تیمش را به گل برساند. رزاق‌پور در جدال با نساجی اجازه نداد موقعیت خطرناکی از سمت او شکل بگیرد و بعضا از زمین حریف توپ‌گیری می‌کرد و قطع توپ داشت که یکی از آنها نیز در ادامه منجر به تک‌گل برتری سیرجانی‌ها شد تا به رده دوم جدول صعود کنند.

1915299

هافبک‌های دفاعی هافبک
بولت ذوب آهن مهرداد رضایی (ذوب‌آهن)
آنقدر در خط میانی خوب کار کرد و مهره‌هایی مثل سروش رفیعی را به دردسر انداخت و تحت فشار گذاشت که این بازیکن پس از گل به خودی تعویض شد و در شروع نیمه دوم روی نیمکت نشست. مهرداد رضایی که انتقال جنجالی از مس رفسنجان به ذوب‌آهن داشت، در نخستین بازی با پیراهن این تیم در رقابت بزرگ با پرسپولیس درخشید تا عملکردش بیشترین تاثیر را در متوقف شدن سرخ‌ها داشته باشد. مهرداد رضایی با ایستادگی مقابل هافبک‌های خوش تکنیک پرسپولیس، بارها توپ‌گیری داشت و آن را قطع می‌کرد و در انتقال توپ از عقب به جلوی زمین هم موثر ظاهر شد و اگر مصدومیت جزئی پشت پای او نبود، در دقایق پایانی هم در زمین می‌ماند.

1915153

بولت ذوب آهنامیرمحمد نسایی (شمس‌آذر)
شاید اشتباه مدافعان مس رفسنجان در شکست سه گله این تیم بیشتر به چشم آمد، اما بیشترین فشار برای بازپس‌گیری توپ و ایجاد ضدحمله روی دروازه این تیم را هافبک‌های شمس‌آذر قزوین انجام دادند که بارها این کار را به بهترین شکل کردند و نمایش مطمئن آنها در میانه زمین مسی‌ها را برای خلق موقعیت ناموفق گذاشت. امیرمحمد نسایی در جدال با هافبک‌های حریف انگیزه بیشتری داشت و نمایش او در میانه میدان بارها بازیکنان مقابلش را به اشتباه انداخت و در کنار عملکرد موثر در فاز دفاعی، در بخش هجومی هم با انتقال توپ موثر بود تا برد سه گله را در رفسنجان جشن بگیرند.

1915301

وینگرها وینگر
بولت استقلالحسین صادقی (ملوان)
وینگ‌بک ملوانان در تقابل با فولاد خوزستان یکی از بهترین‌ها بود تا بازیکنان خوش تکنیک، سرعتی و ریزنقش حریف نتوانند در جدال با او عملکرد موفقی داشته باشند و حمله جدی از سمت او به وجود بیاورند. حسین صادقی که فصل قبل نمایش خوبی در هوادار ارائه کرد، حالا زیر نظر تارتار نیز به شرایط گذشته برگشته و در دیدار با ملوان این کار را با نفوذهای پرشمار و خطرناکش انجام داد و خلق موقعیت کرد تا بتوانند نخستین برد فصل را به بهترین شکل در کنار انزلیچی‌ها به دست بیاورند. صادقی هم یکی از بهترین‌های ملوان بود که شایستگی حضور در تیم هفته را داشت.


بولت ذوب آهنعلی‌اصغر اعرابی (شمس‌آذر)
بهترین بازی را برای درخشش دوباره در شمس‌آذر در لیگ برتر انتخاب کرد؛ تقابل با مس رفسنجان که در نقل و انتقالات تابستانی به آنجا رفته و پس از فسخ قرارداد، دوباره به قزوین برگشته بود تا عملکردش مانع از برتری تیم مقابل شود. علی‌اصغر اعرابی که نقش کلیدی در صعودشان و قهرمانی در لیگ یک داشت و بهترین وینگر این رقابت‌ها بود، در تقابل با مس رفسنجان بارها با حرکات تکنیکی و سرعت بالای خود از بازیکنان مقابلش عبور کرد و نمایشی داشت که در فاز هجومی خطرناک‌تر از دو بازی قبل ظاهر شوند و خط دفاعی حریف را به دردسر بیاندازند و در نهایت هم با برد پرگل به شهرشان بروند.

1915300

مهاجمین مهاجم
بولت استقلالمسعود زائرکاظمین (ملوان)
علی‌رغم از دست دادن پنالتی، اما بهترین بازیکن تیمش در جریان پیروزی ۴ بر صفر مقابل فولاد بود. مسعود زائرکاظمین دو گل به ثمر رساند، یک پنالتی به دست آورد و چندین موقعیت دیگر خلق کرد که منجر به گل نشدند، وگرنه برد قوهای سپید پُرگل‌تر هم می‌شد. او که سال گذشته هم در ملوان توپ می‌زد، تا پایان هفته سوم سه گل زده و دو پنالتی برای تیمش گرفته و یک پاس منجر به گل داده و در حال حاضر موثرترین بازیکن لیگ برتر محسوب می‌شود.

1738689

بولت ذوب آهنعیسی مرادی (شمس‌آذر)
دوران نسبتا خوبی در سپاهان سپری کرد و در ۱۵ بازی که بیشتر هم به‌عنوان بازیکن تعویضی آمد، سه گل به ثمر رساند ولی انتقال قرضی به شمس‌آذر قزوین موجب شد شرایط بهتری پیدا کند و ستاره تیمش در هفته سوم شود. عیسی مرادی پس از حضور در نخستین بازی فصل، به شکل عجیبی در مسابقه دوم حضور نداشت ولی برابر مس رفسنجان به ترکیب بازگشت و دو گل تیمش را روی اشتباه فاحش خط دفاعی نارنجی پوشان زد و علاوه بر آن، پرتلاش و دونده ظاهر شد و شانس گل‌های خوبی هم به وجود آورد که بی‌ثمر ماند.

1914112

دیدگاه‌ها