کد خبر : 1960711 | 04 شهریور 1402 ساعت 21:09 | 88K بازدید | 156 دیدگاه

مردی که والیبال ژاپن را متحول کرد (عکس)

تیم والیبال ژاپن موفق شد در سه ست پیاپی شاگردان بهروز عطایی را در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا شکست دهد.

مردی که والیبال ژاپن را متحول کرد (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، از ابتدا هم مشخص بود که ایران و ژاپن با توجه به شرایط و آمادگی‌ای که دارند، به احتمال بسیار زیاد فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا را در ارومیه برگزار خواهند کرد. درنهایت همین اتفاق هم رخ داد و ساعاتی پیش شاگردان فیلیپ بلین فرانسوی و بهروز عطایی برای مشخص شدن قهرمان آسیا رو در روی هم قرار گرفتند.

در این بین اما ایرانی‌ها امیدوار بودند که شاگردان بهروز عطایی از شکست 3 بر صفر مقابل ژاپن در لیگ ملت‌ها درس بگیرند و این باخت را در خاک ایران جبران کنند، اما در طول مسابقه فینال ژاپنی‌ها از هر نظر نسبت به ایران برتری داشتند و در پایان هم توانستند با پیروزی در 3 ست پیاپی که البته برایشان دردسر خاصی هم به همراه نداشت، قهرمان شوند.

1916107

بخش مهمی از اعتبار این موفقیت دوباره ژاپنی‌ها را باید به فیلیپه بلین سرمربی 63 ساله فرانسوی آنها مرتبط دانست که از سال 2021 هدایت سامورائی‌ها را عهده دار شده و پس از کسب عنوان ارزشمند سومی در لیگ ملت‌های دنیا، حالا در آسیا هم ژاپن را با اختلاف قابل توجهی قهرمان آسیا کرده است.

رویاپردازی‌های ژاپن با بلین در والیبال دنیا ادامه دارد و آنها امیدوارند در بازی‌های آسیایی پیش رو و از آن مهم‌تر رقابت‌های المپیک که سال آینده در پاریس برگزار می‌شود، با سرمربی فرانسوی خودشان به این مسیر رویایی ادامه دهند و دنیای والیبال را همچنان شگفت زده عملکرد خودشان کنند.

دیدگاه‌ها