کد خبر : 1960853 | 05 شهریور 1402 ساعت 13:18 | 32K بازدید | 15 دیدگاه

با حال و هوایی متفاوت از گذشته؛

ایرانی‌های هلند پس از 10 سال دوباره مقابل هم

لیگ برتر هلند وارد هفته سوم شده و رفته‌رفته مدعیان می‌توانند شاکله اصلی خود را به دست بیاورند و مقابل رقبا قدعلم کنند.

ایرانی‌های هلند پس از 10 سال دوباره مقابل هم

به گزارش "ورزش‌سه"، یکی از بازی‌های جذاب این هفته برای ما ایرانی‌ها، دیدار فاینورد مقابل آلمره‌سیتی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دو ایرانی در این بازی مقابل هم قرار می‌گیرند. یکی در زمین و دیگری روی نیمکت.

علیرضا جهانبخش احتمالاً در ترکیب ثابت فاینورد به زمین می‌رود و می‌تواند اولین گل فصل خود را به ثمر برساند. او  هفته اول و در روز تساوی بدون گل فاینورد مقابل فورتاناسیتارد 14 دقیقه بازی کرد و هفته دوم و در دربی روتردام برابر اسپارتا 45 دقیقه در زمین حضور داشت. فاینورد از دو بازی ابتدایی خود دو امتیاز کسب کرده و در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است.

در سوی مقابل عقیل اعتمادی قرار دارد. دروازه‌بان سابق گرافشاپ، هیرنفین، تراکتور، نفت‌آبادان و آلمره‌سیتی که در پایان فصل قبل کفش‌ها را آویخت تا رسماً وارد عرصه مربیگری شود. اعتمادی 36 ساله مربی دروازه‌بان‌های آلمره‌سیتی است و تلاش می‌کند تا این تیم را درون دروازه به بهترین شکل هدایت کند.
آلمره‌سیتی هفته اول با نتیجه چهار بر یک مقابل توئنته شکست خورد و در بازی دوم هم برابر فورتاناسیتارد دو بر یک مغلوب شد. این تیم بدون امتیاز و با دو گل زده و 6 گل خورده در رده پانزدهم جدول قرار گرفته است. عقیل اعتمادی روی هم و در دوران بازی 159 بار در ترکیب تیم‌های مختلف قرار گرفته. 102 بازی در لیگ یک هلند و سه دیدار هم در اردیویسه یا لیگ برتر این کشور. از او به عنوان یکی از دروازه‌بان‌های آینده‌دار فوتبال هلند یاد می‌شد اما عقیل با بدشانسی‌های زیادی مواجه شد و نتوانست آنطور که باید بدرخشد.

نکته جالب اینکه بازی امروز که رأس ساعت 16 آغاز می‌شود، اولین تقابل جهانبخش و اعتمادی نخواهد بود. این دو روز دهم مارس 2014 (19 اسفند 1392) و در لیگ یک هلند- سطح دوم مسابقات باشگاهی- مقابل هم بازی کردند. آن زمان جهانبخش عضو نایمخن بود و اعتمادی هم عضو آلمره‌سیتی. این بازی با نتیجه دو بر یک به سود نایمخن تمام شد. جالب اینکه جهانبخش نخستین گل بازی را در دقیقه 31 وارد دروازه اعتمادی کرد.

حالا و بعد از گذشت 10 سال، این دو در شرایطی جدید به مصاف هم خواهند رفت. جهانبخش بال راست فاینورد است و اعتمادی هم به جای دروازه، روی نیمکت آلمره‌سیتی می‌نشیند. تعداد گل‌های خورده آلمره‌سیتی در دو هفته نخست (6 گل) نشان می‌دهد این تیم کار سختی مقابل فاینورد خواهد داشت. بخصوص اینکه فاینورد در بخش تهاجمی بهترین عملکرد ممکن را در فصل قبل داشت و میان تمام تیم‌های هلندی بیشترین گل زده را به خود اختصاص داد.

فاینورد امیدوار است اولین پیروزی را در فصل جدید اردیویسه مقابل آلمره‌سیتی کسب کند. با این حال به نظر می‌رسد آلمره‌سیتی حریف ایده‌آل فاینورد برای ثبت اولین پیروزی باشد. تیمی که در دو بازی اول لیگ شکست خورده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی فاینورد بازی خواهد کرد و آنطرف هم اعتمادی قطعاً روی نیمکت می‌نشیند و از خصوصیات مثبت مهاجمان حریف به دروازه‌بان تیمش می‌گوید تا شاید دروازه آلمره‌سیتی بسته بماند. اتفاقی که وقوع آن کمی دور از ذهن است.

دیدگاه‌ها