کد خبر : 1961622 | 08 شهریور 1402 ساعت 04:43 | 28.2K بازدید | 2 دیدگاه

اسطوره فرانسوی یک قدم تا اخراج

وضعیت بلان در لیون شکننده به نظر می‌رسد و ممکن است کارش را به زودی از دست بدهد.

اسطوره فرانسوی یک قدم تا اخراج

به گزارش "ورزش سه"، در تجربه یک مربی با تیمش، هم نتایج تاثیرگذار است و هم کیفیت بازی. گاهی اوقات همه چیز با هم پیش می‌رود مثل زمانی که لوران بلان هدایت پی اس جی را برعهده داشت و  این کامل بودن را تجربه کرد: ده سال پیش بین سال‌های 2013 تا 2016.

تعادل بین این دو به مربی اجازه می‌دهد که دوام بیاورد، حتی اگر بهتر است با بازی بد برنده شود تا با بازی خوب شکست بخورد. امروز، المپیک لیون پیروز نمی‌شود و خوب هم بازی نمی‌کند، و این مشکل مضاعف، بلان را بر روی نخ شکننده‌ای قرار داده که اگر چیزی به او کمک نکند، در نهایت سقوط خواهد کرد.

بلان هدایت یک تیم بی شکل را بر عهده گرفته که در رده ماقبل آخر در لیگ 1 قرار گرفته است. با توجه به تصمیمات اخیر و جاه طلبی‌های جان تکستور، مالک باشگاه، این وضعیت نمی‌تواند خیلی بیشتر ادامه پیدا کند. مالک آمریکایی قبلاً در مورد حفظ مربی خود در تابستان امسال فکر کرده بود، اما بلان از این اعتبار و فرصت به خوبی استفاده نکرده است. مسئولین باشگاه اکنون تقریبا خسته شده‌اند و به نظر می‌رسد تنها یک تغییر چهره نسبتاً اساسی، عصر یکشنبه مقابل پاریس، می‌تواند این مربی 57 ساله را نجات دهد.

1917780

شرایط، با توجه به یک پنجره نقل و انتقالات افتضاح به دلیل تحریم‌ها و غیبت‌های بسیار بد موقع (مصدومیت لوپس و لوورن، محرومیت لاکازت)، برای بلان مطلوب نیست، اما تحلیل جامع سایت ایگل فوتبال این است که لیون می‌تواند با نیروهای حاضر بهتر عمل کند، حتی اگر تعداد زیادی از آنها در حال حاضر در دسترس نباشد. دلیلی ندارد که تیمی با کورنتین تولیسو، ماکسنس کاکره، رایان چرکی، بردلی بارکولا یا الکساندر لاکازت چیزی ارائه نمی‌دهد، موقعیتی خلق نمی‌کند و جزو تیم‌هایی هستند که کمترین موقعیت‌ها را در لیگ ایجاد می‌کنند. تیم بلان در سه هفته ابتدایی لیگ 1، کمترین میزان دوندگی را هم بین همه تیم‌ها ثبت کرده است.

خیلی شفاف می‌شود پایان بلان را در لیون دید. شاید این پایان در دسامبر رقم بخورد، شاید هم در ادامه یک نتیجه ضعیف دیگر همین آخر هفته و در آستانه دو هفته تعطیلی لیگ برای فیفا دی شاهد آن باشیم. دو هفته‌ای که به مدیران تیم برای پیدا کردن جایگزین هم فرصت خوبی می‌دهد.

منبع: اکیپ

دیدگاه‌ها