کد خبر : 1961657 | 08 شهریور 1402 ساعت 12:03 | 59.1K بازدید | 107 دیدگاه

آپدیت شانس والیبال ایران برای المپیکی شدن

تیم ملی والیبال ایران همچنان شانس خوبی برای صعود به رقابت‌های المپیک پاریس دارد.

آپدیت شانس والیبال ایران برای المپیکی شدن

به گزارش "ورزش سه"، بعد از ناکامی تلخ در لیگ ملت‌های والیبال امیدوار بودیم قهرمانی در آسیا خاطرات آن تورنمنت کابوس‌وار را به فراموشی بسپارد اما در ارومیه اوضاع که بهتر نشد هیچ، رو به بدتر شدن هم رفت؛ جایی که تیم ملی والیبال ایران در مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی خود در فینال مقابل ژاپن با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و دست ما از بالا بردن جام قهرمانی کوتاه ماند. 

قهرمانی در آسیا می‌توانست تا حدود زیادی شانس ایران را برای المپیکی شدن افزایش دهد. با توجه به امتیاز بالای قهرمانی آسیا در رنکینگ این قهرمانی برای ایران اهمیت ویژه‌ای داشت اما ژاپن به راحتی آب خوردن تیم عطایی را در فینال شکست داد و این امتیاز مهم را هم از آن خود کرد.  

با این حال هنوز دنیا به پایان نرسیده و تیم ملی والیبال ایران همچنان از شانس خوبی برای حضور در المپیک برخوردار است،  البته به شرطی که هر چه سریع‌تر به خودمان آمده و کاری کنیم که تیم ملی از وضعیت به وجود آمده خارج شود و در مسیر درست قرار بگیرد. 

طی یک ماه آینده دو رقابت پیش روی تیم ملی والیبال ایران خواهد بود. تیم ملی اول باید در بازی‌های آسیایی شرکت کند که از حیث رنکینگ اهمیتی ندارد و فقط بحث مدال‌آوری آن مطرح است. بلافاصله بعد از این بازی‌ها تیم ملی باید برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به برزیل برود. البته با توجه به حضور تیم‌هایی مثل برزیل و ایتالیا در گروه‌مان، کار خیلی دشواری برای کسب سهمیه مستقیم المپیک پیش رو خواهیم داشت. با این وجود باید در مقابل سایر رقبا عملکرد و نتایج خوبی داشته باشیم تا امتیازاتمان در رنکینگ از این بدتر نشود؛ در غیر اینصورت بعد از انتخابی المپیک کار والیبال ایران برای حضور در پاریس بسیارسخت خواهد شد.

دیدگاه‌ها