کد خبر : 1961683 | 08 شهریور 1402 ساعت 13:37 | 2.3K بازدید | 2 دیدگاه

سهرابیان:

به قایقرانی کمک نکردید، حق انتقاد هم ندارید

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: همچنان به قایقرانی در بازی‌های آسیایی امیدوارم اما بعد از بازی‌ها کسانی که به ما کمک نکردند، حق انتقاد ندارند.

به قایقرانی کمک نکردید، حق انتقاد هم ندارید

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا سهرابیان درباره‌ی عملکرد تیم ملی قایقرانی در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آلمان بیان کرد: کیفیت مسابقات قهرمانی جهان بالا بود و تمام حریفان با قدرت آمده بودند. قایقرانان ما خوب بودند و نسبت به ادوار گذشته تغییر رکورد داشتیم. هدیه کاظمی عملکرد خوبی داشت. محمدنبی رضایی هم هر چند خودش می‌گوید عالی نبود اما رکوردهایش خوب بود.  

*رکورد کایاک چهار نفره به چین نزدیک شد

او در مورد کایاک چهار نفره که موفق به گرفتن سهمیه المپیک پاریس نشد، گفت: مانند ادوار گذشته نتوانستیم سهمیه کایاک چهار نفره را بگیریم اما در این دوره، رکورد قایق ما به چین خیلی نزدیک بود. از کایاک چهار نفره راضی هستم و خودش را به جمع قایق‌های خوب آسیا رساند. تیم در مقدماتی و نیمه نهایی یک رکورد را ثبت کرد و نشان داد رکورد خود را تثبیت کرده‌ است و می‌تواند در بازی‌های آسیایی هانگژو رقابت خوبی با بقیه کشورها داشته باشد.

*مدال‌های قایقرانی در هانگژو دو رقمی می‌شود؟

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند کایاک و کانو ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو نتیجه خوبی بگیرد؟ گفت: چین در قهرمانی جهان توانست چند مدال بگیرد و در کشور خودش که میزبان بازی‌های آسیایی است، دنبال گرفتن مدال‌ها است و به هیچ کشوری باج نمی‌دهد. کشورهای قدرتمند دیگری مانند ازبکستان، قزاقستان، کره‌جنوبی و ژاپن هم هستند اما مطمئن باشید ورزشکاران ما تمام تلاش خود را می‌کنند و من به بازی‌های آسیایی امیدوارم.

1917865

او در مورد اینکه همچنان روی حرفش مبنی بر دو رقمی شدن مدال‌های قایقرانی در بازی‌های آسیایی مانده است؟ تصریح کرد: سعی می‌کنم دیدگاهم به گونه‌ای باشد که همچنان دو رقمی شدن مدال‌های قایقرانی را به زبان بیاورم. فقط در این یک ماه باقی مانده شگفتی دیگری مانند کم شدن آب دریاچه اتفاق نیفتد. مجبور شدیم تیم رویینگ را به روسیه بفرستیم. هوا آنجا سرد است. با این حال ورزشکاران رکوردهایی خوبی ثبت کرده‌اند و امیدوارم هوای سرد روسیه تاثیر گذار نباشد.

*کسانی که کمک نکردند، حق انتقاد از قایقرانی را ندارند

سهرابیان با اشاره به نبود پیست استاندارد در ایران گفت: مشکل قایقرانی نداشتن پیست استاندارد است. روسای قبل از من بارها به این مسئله اشاره داشتند و خود من هم همیشه در این مورد صحبت کردم، اگر در پشت سدها فضای اسکان ورزشکاران فراهم بود، ورزشکاران به جای اردوی برون مرزی، داخل ایران تمرین می‌کردند. هیچ کدام از مسئولان که در خانه ملت بودند، نتوانستند به این موضوع ورود کنند. امیدوارم بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو در مورد عملکرد ورزشکاران صحبت نکنند. در مشکلاتی که برای قایقرانی پیش آمد، آقای کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش، محرابیان وزیر نیرو و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کمک کردند. فرد دیگری کمک نکرد و بعدا حق انتقاد هم ندارد. کسی می‌تواند انتقاد کند که برای رفع مشکلات کمک کرده باشد.

1917864

*هیئت اجرایی در مورد نفرات اعزامی به هانگژو هیچ کاره بود!
رئیس فدراسیون با گلایه از حذف دراگون بوت از بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در تصمیم‌گیری تیم‌ها و نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هیچ کاره بودند. ستاد عالی بازی تصمیم گیرنده موضوع بود. ما چندین‌بار اعتراض کردیم چون نماینده فدراسیون‌ها در کمیته ملی المپیک هستیم. جای اعضای هیئت اجرایی در ستاد عالی بازی‌ها خالی بود. می‌توانستند یک یا دو نفر از اعضای هیئت اجرایی را در ستادعالی بازی‌ها قرار دهند تا در تصمیم گیری‌ها باشند یا حداقل اظهار نظر کنند. ستاد عالی بازی‌ها در این زمینه خودش تصمیم گرفت چه تیم‌هایی به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نشوند.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک افزود: چندین بار در مورد دراگون بوت صحبت کردم و مدتی پیش در مسابقات قهرمانی جهان توانست هفت مدال بگیرد. هر چهار بار درخواست اعزام دراگون بوت رد شد و برخی رشته‌ها مثل فوتبال گل سر سبد باقی ماند! جای دراگون بوت در بازی‌های آسیایی خالی است و مطمئن بودم می‌توانست مدال بگیرد. در ستاد عالی بازی‌ها همه کارشناس هستند و تصمیم گرفتند، این رشته و رشته‌هایی مانند فوتبال، هندبال و والیبال زنان اعزام نشوند و ما هم احترام می‌گذاریم.

1917863

*به اندازه پولی که به پدرو سنا می‌دهیم، عملکردش خوب بود
سهرابیان در پاسخ به این پرسش که عملکرد فنی پدرو سنا مربی بزریلی قایقرانی تاکنون برای فدراسیون راضی کننده بوده است؟ تصریح کرد: باید با توجه به مبلغی که پرداخت می‌کنیم، از مربیان انتظار داشته باشیم. اگر مربی آلمان یا مجارستان را بیاوریم باید ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار حقوق پرداخت کنم. به اندازه پولی که به پدرو سنا پرداخت می‌کنم، نوع برنامه‌ریزی‌اش خوب است. به نظرم پیشرفت ورزشکاران محسوس بوده است و از طرفی کشورهای دیگر هم خیلی قوی و با امکانات بهتر آماده شده‌اند.

او افزود: ما در دو ماه گذشته با مشکل کمبود آب دریاچه مواجه شدیم و روی رکوردها تاثیر گذار بود. با این حال گلایه نمی‌کنم و قایقرانان در قهرمانی جهان تلاش خود را کردند و باعث افتخار خانواده قایقرانی شدند.

دیدگاه‌ها