کد خبر : 1961915 | 09 شهریور 1402 ساعت 08:52 | 31.2K بازدید | 22 دیدگاه

امیر در نقش بوفون

بازگشت پرسروصدای عابدز به زادگاه رونالدو

دروازه‌بان ایرانی فصل گذشته پونفرادینا برای رسیدن به دوران اوج به ماریتیمو بازگشت.

بازگشت پرسروصدای عابدز به زادگاه رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو فصل بازی برای پونفرادینا، سرانجام امیر عابدزاده بعد از رد پیشنهادهایی از ایران، اسپانیا و انگلیس به پرتغال برگشت تا دوباره برای ماریتیمو بازی کند؛ باشگاهی در منطقه مدیرا- زادگاه رونالدو- که امیر سابقه چهار سال و نیم زندگی در آنجا را داشت. در روزها و ماه‌های اخیر اتفاقات جالبی برای امیر رقم خورد، از پیشنهاد استقلال به او تا رد درخواست لوانته، تنها به این دلیل که شاید موقعیت بهتری نصیبش شود. او می‌خواست در اروپا بماند، به همین خاطر هم بود که حتی پیشنهاد لحظه آخری تراکتور را نپذیرفت تا راهی پرتغال شود و با پیراهن فسفری ماریتیمو عکس یادگاری بگیرد.

ماریتیمو فصل قبل را آنچنان ضعیف پشت سر گذاشت که در پایان رقابت‌های لیگ برتر پرتغال به دسته پایین‌تر سقوط کرد. امیر که در دوره قبل بازی برای ماریتیمو، دو فصل این تیم را با عملکرد درخشانش در لیگ پرتغال حفظ کرد، حالا مأموریت جدیدی را آغاز کرده است؛ بازگرداندن این تیم به سطح اول فوتبال باشگاهی در پرتغال، آن هم با اتکا به تجربه‌ای که در اسپانیا به دست آورده است.

1900358

در پرتغال، به لحاظ دستمزد هم امیر رقم مناسبی دریافت کرده و البته مهم‌تر از همه آرامشی که او در مدیرا دارد را شاید در اسپانیا هم نداشت. بسیاری از دوستان نزدیک او همچنان در ماریتیمو حضور دارند و از طرفی دیگر سرمربی تیم هم اعتقاد ویژه‌ای به توانایی‌های دروازه‌بان جدید و ایرانی خود دارد. ماریتیمو در سه هفته ابتدایی لیگ دو پرتغال، دو پیروزی کسب کرده و البته دو گل خورده. دروازه‌بان اول این تیم ۳۹ ساله است و فرانسوی که احتمالاً از همین هفته باید روی نیمکت بنشیند و عملکرد عابدزاده را تماشا کند.

ماریتیمو یکی از تیم‌های قدیمی پرتغال محسوب می‌شود که این فصل می‌خواهد به لیگ برتر برگردد، به جایی که همیشه و در سال‌های اخیر آنجا بوده. امیر هم مأموریتی را آغاز کرده که به آن تعهد و اعتقاد بالایی دارد. او می‌خواهد مثل چند سال قبل که مانع سقوط ماریتیمو شد، این بار باعث صعود تیم محبوبش شود. نمونه‌ای بزرگ‌تر از این ماجرا هم وجود دارد؛ جایی که بوفون برای صعود تیم محبوب خود، یعنی پارما به سری ب ایتالیا رفت و تلاش کرد تا همراه زردها به سری آ برسد.

1777646

قرارداد عابدزاده با ماریتیمو دو ساله است و او تا پایان فصل ۲۰۲۵- ۲۰۲۴ بازیکن این تیم پرتغالی خواهد بود. او در دوره قبل ۸۴ بار در ترکیب ماریتیمو حضور داشت و ۹۱ بار دروازه‌اش باز شد و در نهایت به اسپانیا رفت.

امیر در نیمه دوم فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از باریرنسه به ماریتیمو آمد. به تدریج، نگهبان ایرانی دروازه را تسخیر کرد و امیر به آخرین سنگر تیم تبدیل شد. عابدزاده در سال ۲۰۱۸ و در زمان بازی برای ماریتیمو در جام جهانی روسیه، جزو نفرات برگزیده کارلوس کی‌روش بود. نمایش تقریبا خوب امیر در اسپانیا با پونفرادینا غیرقابل انکار بود و در دو فصل ۶۵ بازی انجام داد و به جام جهانی قطر رفت.

باشگاه ماریتیمو در پایان و با متنی فارسی خطاب به عابدزاده نوشت: «به خانه خوش آمدی.» حالا امیر دروازه‌بان اصلی ماریتیمو است و باید مأموریت مهم خود را با موفقیت به پایان برساند.

ایران ورزشی

دیدگاه‌ها