کد خبر : 1961976 | 09 شهریور 1402 ساعت 13:52 | 206.6K بازدید | 314 دیدگاه

پرسپولیس، استقلال و سپاهان سهم دارند!

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که سرخ‌پوشان بیشترین نماینده را به خود اختصاص دادند.

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر با بازگشت پرسپولیس به کورس و کسب برتری همراه بود و آنها توانستند در زمین فولاد خوزستان به برد ارزشمند دو بر صفر برسند و با این عملکرد که روی هر دو گل این تیم نفرات تازه وارد نقش ویژه‌ای ایفا کردند، سه بازیکن در جمع ستاره‌های هفته داشته باشند.

نساجی مازندران اولین پیروزی فصل خود را با ۳ گل مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورد و دو بازیکن این تیم هم در جمع برترین‌ها قرار گرفتند و ۶ بازیکن دیگر از تیم‌های سپاهان، استقلال، آلومینیوم اراک، تراکتور، ذوب‌آهن و هوادار برای حضور در تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر انتخاب شدند که اسامی و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:


دروازه‌بان

هوادارعلیرضا حقیقی (هوادار)
ذوب آهن پس از دو هفته ناکامی به دنبال کسب پیروزی قبل از تعطیلات لیگ برتر بود که اتفاقاً بازی هجومی مقابل هوادار به نمایش گذاشت، اما سد محکم علیرضا حقیقی اجازه نداد دروازه بنفش‌ها باز شود. حقیقی که در سه هفته گذشته لیگ برتر یک کلین‌شیت ثبت کرده بود، در تقابل با ذوب آهن اولین موقعیت جدی بازی که در دقیقه ۱۳ به وجود آمد را درازکش مهار کرد و لحظاتی بعد هم در موقعیت تک به تک ضربه پوریا آریاکیا را بهترین شکل گرفت تا اجازه ندهد تیمش گل خورده‌ای داشته باشد. او در نیمه دوم هم دو مرحله با خروج‌های خود مطمئن ظاهر شد که البته در یک صحنه هم خوش شانس بود که توپ از روی خط دروازه توسط فریبرز گرامی بیرون آمد.

1918143

مدافعان

سپاهانرامین رضاییان (سپاهان)
با وجود اینکه مدافعان میانی سپاهان در تقابل با پیکان ناموفق و ضعیف ظاهر شدند، اما رامین رضاییان در سمت راست درخشید و در روزی که تیمش با نتیجه ۳ بر یک در جدال سخت برابر پیکان ۳ امتیاز به دست آورد، یک گل زیبا روی پاس تماشایی میلاد زکی‌پور به ثمر رساند. رضاییان که در دومین فصل پیاپی حضورش در سپاهان انگیزه زیادی دارد، بارها با فرارهای خطرناک خود از جناح راست، سمت چپ خودروسازان را آزار داد و حملات او یک بار دیگر هم با پرس شدید منجر به اشتباه پیکانی‌ها و یک گل دیگر شد.

1917566

پرسپولیسمرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)
تعویض در شروع نیمه دوم دیدار هفته سوم مقابل ذوب آهن و حواشی عجیبی که پس از این مسابقه درباره درگیری او با یحیی گل‌محمدی به وجود آورده بود، در بازی دیشب به طور کامل با قرار گرفتن او در ترکیب و زدن یک گل مهم فراموش شد. مرتضی پورعلی گنجی که عملکرد مطمئنی در سه هفته ابتدایی لیگ برتر ارائه کرده و مثل سال قبل تاثیرگذار ظاهر شده بود، در جدال برابر فولاد هم که بازی گره خورد، ارسال مسعود ریگی را با یک ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا تیمش را در مسیر برد قرار بدهد و علاوه بر آن نمایش کم اشتباهش در خط دفاعی با موفقیت در نبردهای هوایی و توپ‌گیری در عقب زمین کاری کرد تا سه امتیاز را به دست بیاورند.

1918139

ذوب آهنپوریا آریاکیا (ذوب آهن)
یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های محمد ربیعی برای رسیدن به پیروزی مقابل هوادار استفاده از نفوذهای پوریا آریاکیا بود که از همان دقایق ابتدایی خودش را نشان می‌داد. آریا کیا که در سمت چپ ذوب آهن به کار گرفته می‌شود، چندین بار به داخل زد و با شوت‌های محکم دروازه هوادار را تهدید کرد و در هر دو نیمه بنفش‌ها را آزار داد، اما جدی‌ترین موقعیت او در دقیقه ۱۹ شکل گرفت که با یک توپ‌ربایی استثنایی خود را در موقعیت تک به تک گذاشت که علیرضا حقیقی سد راه او شد و یک بار دیگر هم ضربه او در آستانه ورود به دروازه به شکل عجیبی تبدیل به گل نشد و از روی خط بیرون آمد. آریاکیا در عقب زمین هم نمایش بی‌نقصی داشت و نگذاشت دست سمت او حمله خطرناک روی دروازه ذوب شکل بگیرد.

1918346

هافبک‌ها

پرسپولیسمسعود ریگی (پرسپولیس)
مهم‌ترین تغییر یحیی گل‌محمدی بیرون آوردن سروش رفیعی از ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل فولاد خوزستان بود و سرمربی سرخ‌ها تصمیم گرفت بازیکنی که گل به خودی زده بود را بیرون بیاورد و در جدال برابر فولاد که هافبک‌های جنگنده و قدرتی دارد، به مسعود ریگی فرصت بدهد. هافبک تازه وارد پرسپولیس در دیدار با فولاد برای نخستین بار حضور در ترکیب ابتدایی را تجربه کرد که اتفاقاً خوش درخشید و توانست با بازی موثرش و نظم دادن به میانه میدان کاری کند تا در سه امتیاز نقش ویژه‌ای داشته باشد. ضمن اینکه او با یک پاس گل دیدنی برای پورعلی‌گنجی قفل دروازه فولاد را شکست تا اولین حضورش با سه امتیاز همراه باشد.

1918141

نساجیمحمود قائدرحمتی (نساجی)
جابه‌جایی مهم نساجی برای رسیدن به اولین پیروزی فصل قبل از رقابت‌های آسیایی و طلسم شکنی در ورزشگاه شهید وطنی آوردن محمود قائدرحمتی به پست هافبک دفاعی بود؛ بازیکنی که در هفته‌های قبل پشت سر مهاجمان به‌عنوان هافبک هجومی و بعضاً هافبک میانی بازی می‌کرد، اما در تقابل با صنعت نفت که توانستند سه گل بزنند، کمی عقب‌تر رفته بود؛ جایی که در گذشته هم تجربه بازی و درخشش در آنجا را همراه با سپاهان و آلومینیوم داشت. قائدرحمتی با پاس‌های در عمق خود تیمش را در فاز هجومی کمک ویژه‌ای کرد و در میانه میدان هم نگذاشت مهره‌های خلاق و تکنیکی صنعت نفت برای ایجاد فرصت و پاس‌های در عمق کاری از پیش ببرند.

1918344

پرسپولیسیاسین سلمانی (پرسپولیس)
در اولین بازی با پیراهن پرسپولیس در هفته سوم برابر ذوب‌آهن نشان داد که میل به گلزنی زیادی دارد، اما فرصت کم به او اجازه نداد چنین اتفاقی بیفتد ولی در دیدار شب گذشته مقابل فولاد خوزستان این کار را انجام داد و با وجود اینکه باز هم به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد، در دقایق تلف شده پاس کات‌بک شهاب زاهدی را با دید مناسب و شوت محکم زمینی به تور دروازه چسباند. سلمانی بارها خود را در مسیر گردش توپ بازیکنان پرسپولیس هم قرار داد و با پاس‌های کوتاه و بعضاً چند متری تیمش را در همان نیمه دوم کمک زیادی کرد تا شکل هجومی را حفظ کنند و سه امتیاز دیگر به دست بیاورند.

1918148

نساجیفرشید اسماعیلی (نساجی)
دور بودن از شرایط تمرینی و بازی کاری کرده بود تا مهدی رحمتی نتواند در سه هفته ابتدایی فصل او را در ترکیب ابتدایی قرار بدهد و همواره از او به‌عنوان بازیکن تعویضی استفاده می‌کرد. فرشید اسماعیلی که در نخستین مسابقه پیکان با یک ارسال تماشایی مانع از شکست خانگی تیمش شده بود، این هفته هم در تقابل با صنعت نفت در کنار اینکه دوباره سانترها و پاس‌های خطرناکی داشت و تیمش را در فاز هجومی کمک کرد، گل سوم را هم به زیباترین شکل ممکن با یک سر توپ و شوت پای چپ تماشایی به طاق دروازه به ثمر رساند تا در پایان هفته چهارم یک گل و یک پاس گل داشته باشد؛ آمار خوبی برای هافبک سابق استقلال که می‌خواهد دوباره به فوتبال برگردد.

1909317

مهاجمان

استقلالمهرداد محمدی (استقلال)
پس از سه بازی تعویضی نیاز داشت تا در اولین حضور ثابت خود نشان بدهد چقدر تاثیرگذار است و می‌تواند جواد نکونام را به خاطر تاکید به اضافه کردنش به استقلال رو سفید کند. مهرداد محمدی پس از پرتغال و قطر دوباره به ایران بازگشت و پیراهن استقلال را بر تن کرد که اولین گل فصل خود را در شرایطی وارد دروازه استقلال خوزستان کرد که همین تک‌گل ۳ امتیاز را برای آبی‌ها به همراه داشت. محمدی در این دیدار با فرارهای سریع و خطرناک خود از کناره‌ها و به ویژه سمت راست، خط دفاعی حریف را اذیت کرد و گل او که روی ارسال مهدی مهدی پور با ضربه سر زده شد، بازی خوبش را تکمیل کرد.

1917063

آلومینیوممهدی لیموچی (آلومینیوم اراک)
مجتبی حسینی پس از اضافه کردن مهدی لیموچی به آلومینیوم انتظار چنین عملکردی از او داشت که در سه هفته ابتدایی این اتفاق نیفتاد و این بازیکن جوان با بدشانسی مواجه می‌شد، اما این روند شب گذشته برابر شمس‌آذر به پایان رسید و او توانست هر دو گل برتری تیمش را بزند. مهدی لیموچی که با استارت‌های سریع چندین مرتبه از بین مدافعان شمس‌آذر عبور کرد و موقعیت‌سازی داشت، در نیمه دوم فوق‌العاده کار کرد که یکبار با حرکت در عرض و شوت تماشایی، گل اول بازی را زد و گل دوم هم روی پاس به عقب مرتضی تبریزی به ثمر رساند تا نقش کلیدی در برد آلومینیوم داشته باشد.

1918121

تراکتورمهدی عبدی (تراکتور)
شاید اگر در مسابقه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه بازی می‌کرد، سرنوشت متفاوتی برای نماینده فوتبال ایران رقم می‌خورد، اما دیر بسته شدن قراردادش این اجازه را نداد ولی حضور در دیدار هفته چهارم لیگ برتر که نخستین بازی برای مهدی عبدی بود، منجر به اولین سمت برای سرخ‌پوشان تبریزی شد. عبدی که با قرارداد قرضی به تراکتور آمده، در دقیقه ۶۰ دیدار با مس رفسنجان به ترکیب تراکتور اضافه شد و توانست شکل تیمش را هجومی‌تر از قبل کند و حملات خطرناک‌تری به وجود بیاورند که در دقیقه ۸۵ این فرصت‌ها به ثمر نشست و ارسال زیبای سید مهدی حسینی از جناح چپ به مقابل تیرک دوم را مهدی عبدی بدون دردسر تبدیل به گل کرد تا نقش مهمی در اولین سه امتیاز تراکتور داشته باشد.

1917071

دیدگاه‌ها