کد خبر : 1962180 | 10 شهریور 1402 ساعت 14:16 | 69.5K بازدید | 120 دیدگاه

سیدحسین و درخششی که کافی نبود

جای خالی یک استقلال در تیم ملی پر رنگ بود

با وجود عملکرد درخشان سیدحسین حسینی در فصل جدید، او به تیم ملی دعوت نشد.

جای خالی یک استقلال در تیم ملی پر رنگ بود

به گزارش "ورزش سه"، معمولا  مسائل روحی  روانی بیش از هر پارامتر ديگری در عملکرد یک دروازه‌بان موثر است. بازسازی این عامل تعیین کننده، پس از چند اشتباه بزرگ یا یک فصل ناموفق، بزرگترین چالشی است که سنگربانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای تایید این تئوری و گره زدن آن به فوتبال ایران، سید حسین حسینی می‌تواند سوژه مناسبی باشد‌.

گلر با تجربه‌ای که با درخشش در لیگ بیست و یکم زمینه‌ساز قهرمانی بدون شکست استقلال شد و توانست نام خود را در فهرست مسافران جام جهانی قطر جای دهد. اما روزگار خوش سنگربان وفادار آبی‌ها، طولی نکشید و عملکرد او در فصل گذشته باعث شد، آماج حملات بعضا بی رحمانه هواداران خودی شود که البته در این میان انتقادات به حقی نیز مطرح شد.

1918745

انتقادات از حسینی  اتفاق عجیب و تازه‌ای نبود، چرا که دروازه‌بانان همواره متهم ردیف اول ناکامی تیم هستند و شاید به همین دلیل  بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پست شماره یک، مهم‌ترین و البته سخت‌ترین پست در فوتبال است.

در همین راستا، آلبرکامو نویسنده و روزنامه نگار معروف فرانسوی در دفاع از دروازه‌بان تیم محبوبش راسینگ خطاب به گزارشگر بازی این تیم مقابل موناکو‌ می‌گوید: "اگر تو هم بین دو تیرک ایستاده بودی می‌فهمیدی که چه کار سختی است. اگر تیمت گل بزند به تو ربطی نداشته است و اگر حریف گل بزند فقط تو مقصری.”

1918746

بدون هیچ تردیدی، اکثریت قریب به اتفاق هواداران استقلال با اتمام لیگ بیست و دوم و شکست در فینال جام حذفی مقابل رقیب دیرینه، رای به پایان دوران پر فراز و نشیب حسینی دادند. فشار انتقادات به پسر استقلال تا حدی بود که او علی‌رغم میل باطنی‌اش ناچار به انتشار متن خداحافظی در صفحه شخصی خود شود، اما گویی پیوند کاپیتان و استقلال گسستنی نیست.

به هر حال بر خلاف آنچه تصور می‌شد، حسینی در استقلال ماندگار شد و با واکنش‌های خود در چهار دیدار ابتدایی، بازگشتی باشکوه را نوید داد. او در آبادان یک سیو بزرگ داشت، با مهار پنالتی ملوان در همان دقیقه هشتم مانع از بروز یک بحران بزرگ در تیمش شد، پنالتی اسدی را در اصفهان مهار کرد (هر چند که در ریباند توپ به گل تبدیل شد) و برابر استقلال خوزستان نیز یک مهار فوق العاده داشت و پیروزی را برای تیمش حفظ کرد.

تمام این اتفاقات باعث شد تا بسیاری انتظار داشته باشند که درخشش سید، چشم امیر قلعه نویی را بگیرد و نام او را در فهرست جدید تیم ملی قرار دهد ولی این اتفاق رخ نداد تا کاپیتان آبی‌ها برای حضور در جام ملت‌های آسیا، به درخشش در ادامه فصل امیدوار باشد.

با توجه به سیو‌های نجات بخش حسینی در دیدارهای گذشته و انگیزه حضور در جام ملت‌های آسیا، با استناد به یک قانون نانوشته، به نظر می‌رسد با بازگشت روحیه جنگندگی به کالبد کاپیتان استقلال، باید منتظر درخشش او در فصل جاری باشیم.

1918747

دیدگاه‌ها