کد خبر : 1962196 | 10 شهریور 1402 ساعت 15:39 | 9.3K بازدید | 12 دیدگاه

مالکی: فوتبال ایران روز به روز پسرفت می‌کند؛

مدیران چه کاری برای پیشرفت این فوتبال کرده‌اند!

یکی دیگر از بازیکنان باتجربه فوتبال ایران به انتقاد از قوانین جدید سازمان لیگ و فدراسیون پرداخته است.

مدیران چه کاری برای پیشرفت این فوتبال کرده‌اند!

به گزارش "ورزش‌ سه"، یکی از مهم‌ترین تغییرات لیگ امسال نسبت به فصل گذشته اجازه ثبت قرارداد 19 بازیکن بزرگسال است که چندین بازیکن را از چرخه لیگ برتر خارج کرده است. حسین مالکی یکی از بازیکنان باتجربه لیگ برتر و به طور کلی فوتبال ایران است که در فصل جاری هنوز تیم خود را انتخاب نکرده است. او دلیل این موضوع را قوانین جدید سازمان لیگ می‌داند و به شدت نسبت به تصمیمات مدیران فوتبال ایران معترض است.
مالکی البته تا چند هفته پیش پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتی که فصل گذشته او را از مسابقات دور کرد، در اردوی پارس جنوبی جم حضور داشت، اما تصمیم گرفت از این تیم جدا شود تا در شرایط بهتری به کار خود ادامه بدهد، اما هنوز نتوانسته به چیزی که می‌خواهد دست پیدا کند. او البته قرار بود در سایپا به کارش ادامه بدهد، ولی همچنان این اتفاق رخ نداده است.

بولت پرسپولیساگر بازیکن می‌آورید هم باید جوان باشد و با استعداد
اولین انتقاد مالکی بازیکن جنوبی فوتبال ایران به حضور عراقی‌ها در لیگ برتر است و در این مورد می‎‌گوید: «من اصلا به کشور کاری ندارم. اما اگر می‌خواهید بازیکن هم بیاورید، بازیکنی را بیاورید که جوان باشد و بااستعداد باشد. مگر کسی حرفی می‌زند که مثلا زیدان از عراق به منچستر می‌رود. همین شروین بزرگ خودمان 10 تای بازیکنان عراقی بازی می‌کند، اما حرف این است که اگر قرار است بازیکنی وارد بشود باید از فوتبالیست‌های ایرانی بهتر باشد.»

بولت پرسپولیسمدیران برای پیشرفت این فوتبال چه کرده‌اند؟!
او سپس با انتقاد از مدیران فوتبال می‌گوید: «قانون گذاشته‌اند که فوتبال پیشرفت کند. آیا این قانون باعث پیشرفت فوتبال می‌شود؟ این قانون را باید برای تیم‌های پایه بگذارید نه بزرگسالان. فوتبال ما روز به روز در حال پسرفت است. آن از وضع زمین‌هایمان، آن از وضع فیلمبرداری مسابقات، آن از وضع VAR، بازی‌ها هم که همه‌اش دعواست. واسط بازی بیانیه می‌دهند. اگر قرار است قانون بگذارند، بهتر است قانون برای ایجاد زیرساخت بگذارند. بروند و مربیان تیم‌های پایه را درست کنند تا جوانی که به رده بزرگسالان وارد می‌شود، رشد خوبی داشته باشد. سوال من این است که چرا فقط از بازیکنان می‌خواهند که پیشرفت کنند؟! مدیران چه کاری برای پیشرفت این فوتبال انجام داده‌اند؟! مدیران چه چیزی در اختیار فوتبالیست‌ها گذشته‌اند؟!

1918780

بولت پرسپولیسقانون جدید فقط بازیکنان پولدار را پولدارتر می‌کند
بازیکن سابق فولاد خوزستان، سایپا و شاهین بوشهر در ادامه حرف‌هایش معتقد است قانون سقف قراراد موجب غنی‌تر شدن بازیکنان شاخص و فقیرترشدن بازیکنان متوسط شده و در این مورد توضیح می‌دهد:« این قانون جدید باعث شده که فوتبالیست پولدار پولدارتر شود و آن بازیکنی که بدبخت بود را بدبخت‌تر کردند. وگرنه آن کسی که هر سال جابجا می‌شود که مشکلی نداشت. مشکل این است که بازیکنانی که سخت جابجا می‌شدند، دیگر شرایط برایشان خیلی سخت شد. چند بازیکن می‌خواهید نام ببرم که در لیگ برتر روی 5 گل هم تاثیر ندارند ولی به راحتی جابجا می‌‍شوند، ولی کاپیتان ملوان یا حمید گلزاری که بازیکنان شاخص تیم‌هایشان بوده‌اند، الان تیم ندارند.

بولت پرسپولیسهر جا بوده‌ام برای تیمم موثر عمل کرده‌ام
مالکی در ادامه می‌گوید: «من حسین مالکی هر جا بوده‌ام برای تیمم اثرگذار بوده‌ام. بوشهر بوده‌ام روی 15 گل تاثیر گذشته‌ام و 9 گل زده‌ام. در سایپا در لیگ برتر روی 6 گل اثرگذار بوده‌ام. سال بعد در لیگ برای سایپا در پست هافبک وسط 6 گل زدم و 6 پاس گل زدم. بعد بازیکن در 5 سال اخیر هیچ تاثیری نداشته روی گل‌های تیمش ولی قرارداد 15 میلیاردی می‌بندد! امیدوارم خدا کمک کند و تصمیم درستی بگیرم. شرایط خوبی از نظر بدنی و فنی دارم. دوست دارم تصمیمی بگیرم که در سال‌های باقی مانده آرامش داشته باشم و بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

دیدگاه‌ها