کد خبر : 1962959 | 13 شهریور 1402 ساعت 09:31 | 15.3K بازدید | 5 دیدگاه

پایان سلطنت ۷۵ هفته‌ای بهترین تنیس‌باز جهان

در پایان روز اول از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یو اس اوپن، مشخص شد که ایگا اشویانتک رتبه یک رنکینگ زنان را از دست خواهد داد.

پایان سلطنت ۷۵ هفته‌ای بهترین تنیس‌باز جهان

به گزارش “ورزش سه”، در مهمترین اتفاق بامداد امروز، اشویانتک چهارمین بار پیاپی در برابر یلنا استاپنکو، قهرمان سابق رولن گاروس، شکست خورد. او ابتدا ست اول را به سود خود به پایان برد اما با یک بازی به‌هم‌ریخته، دو ست دیگر را واگذار کرد. به این ترتیب او در پایان مسابقات یو اس اوپن، جایگاه نخست را بعد از ماه‌ها تعقیب و گریز به آرینا سابالنکای بلاروسی واگذار خواهد کرد. ایگا اشویانتک، سومین روند طولانی یک بازیکن که برای اولین بار به رنک یک می‌رسد را بدست آورد. 

1920299

از آن سو سابالنکا به بیست و ششمین زن تنیس‌باز در تاریخ بدل می‌شود که هم فاتح گرند اسلم شده و هم به رتبه یک تنیس دست می‌یابد. در دیگر بازی‌های بخش زنان، سورانا کریسته‌آ بلیندا بنچیچ را حذف کرد تا اولین یک چهارم نهایی گرند اسلم خود را در ۳۳ سالگی تجربه کند. کوکو گاف هم در سه ست نفسگیر و با حمایت‌های پرشور هواداران، کرولین وزنیاکی را حذف کرد تا حریف استاپنکو در مرحله بعدی شود.

در بخش مردان، در یک بازی هیجان‌انگیز میان تامی پال و بن شلتون آمریکایی، شلتون ۲۰ ساله توانست تامی پال را حذف کند و از سوی دیگر جوکوویچ کار سختی برای پیروزی مقابل حریف گمنامش نداشت. تیلور فریتز و فرانسس تیافو هم به سادگی به مرحله بعدی رسیدند.

1920300

لازم به ذکر است، این مسابقات پیش از این رتبه‌بندی تنیس مردان جهان را هم تغییر داده بود و جوکوویچ با برد در دور اول مسابقات، بعد از اتمام یو اس اوپن به رنک یک تنیس مردان جهان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها