کد خبر : 1963242 | 14 شهریور 1402 ساعت 12:46 | 63.9K بازدید | 216 دیدگاه

شوک جدید به بارسا

بارسلونا پشت فساد سیستماتیک داوری در لالیگا

قاضی پرونده نگریرا تایید کرده است که با پرداختی های باشگاه بارسلونا به نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، نوعی فساد سیستماتیک داوری در لالیگا ایجاد شده بود.

بارسلونا پشت فساد سیستماتیک داوری در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، پرونده نگریرا و اتهام پرداخت 7.3 میلیون یورو از سوی باشگاه بارسلونا بین سال‌های 2001 تا 2018 به خوزه ماریا انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا، حواشی فراوانی را در ماه‌های اخیر به دنبال داشته است. تحقیقات دادستانی در این زمینه ادامه دارد.

1920781

طبق گزارش سایت ال‌کنفیدنسیال، رئال مادرید و هر تیم دیگر لالیگا که در این مقطع 17 ساله با بارسلونا روبرو شدند، می‌توانند به عنوان باشگاه‌های مورد ضرر و آسیب دیده در نظر گرفته شوند. 

تحقیقات پیرامون پرونده نگریرا از طریق دستور جدید قاضی خواکین آگیره، مسئول قضاوت در مورد طرح پرداخت‌ها به نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران (CTA) توسط بارسلونا، شتاب بیشتری گرفته است.

1920796

مجموعه‌ای از قطعنامه‌ها که در آنها قید شده که پرداخت‌های موردنظر بارسا باعث ایجاد «فساد سیستماتیک» در هیئت داوران شده است. این جزئیات در اسنادی که ال‌کنفیدنسیال به آن دسترسی داشته، آمده است.

این اسناد همچنین بیان می کنند که هم رئال مادرید که به عنوان شاکی خصوصی وارد این پرونده شده و هم بقیه تیم‌های لالیگایی که بین سال های 2001 تا 2018 با بارسلونا روبرو شدند (دوره ای که در آن باشگاه بارسلونا بیش از 7 میلیون یورو به نگریرا پرداخت کرد.) را می توان «متضرر از توطئه ادعایی» دانست.

1891736

نگریرا بی طرف نبود
تقریباً سه روز پیش، ال‌موندو همچنین گزارشی از گارد مدنی فاش کرد که در آن مشخص شد کمیته فنی داوران (CTA) عملکرد نامنظمی داشته و تصمیمات آن همیشه بی‌طرفانه نبوده است. لازم به ذکر است که نگریرا، در انتخاب داوران بازی‌های لالیگا نقش اول را داشت.

1920795

طبق همین گزارش، مسئول پرونده، قرار است روی پرداخت‌های بارسلونا به نگریرا و پسرش خوزه ماریا انریکز، روند و مسیر جدیدی را آغاز کند علاوه بر این، قاضی خواکین آگیره عملکرد نگریرا را به عنوان صرفاً نماینده رد می‌کند و از گارد مدنی خواسته تا بررسی کند که آیا نوعی سیستم صلاحیت در کمیته داوران ایجاد شده بود که احتمالاً از طریق آن نگریرا می‌توانست داوران مد نظرش را برای بازی ها تعیین کند یا خیر.

دیدگاه‌ها