کد خبر : 1963331 | 14 شهریور 1402 ساعت 19:00 | 26.5K بازدید | 30 دیدگاه

نیم‌فصل می‌فرستند دنبالمان و برمی‌گردیم؛

امید خالدی: نان فوتبالیست‌ها را بُریدید!

مدافع باتجربه فوتبال ایران که با قوانین نقل و انتقالاتی موفق به ثبت قرارداد با تیمی نشد، گلایه‌های خود را در این زمینه مطرح کرد.

امید خالدی: نان فوتبالیست‌ها را بُریدید!

به گزارش "ورزش سه"، امید خالدی یکی از بازیکنانی است که به واسطه قوانین جدید نقل و انتقالاتی فوتبال ایران از لیست صنعت نفت کنار گذاشته شد و موفق نشد به تیم جدیدی بپیوندد‌؛ اتفاقی که البته برای تعداد زیادی از بازیکنانی که سال گذشته در لیگ برتر حضور داشتند، رخ داد و برخی تصمیم گرفتند برای ادامه فوتبال خود به لیگ‌های پایین‌تر بروند.

خالدی در این باره به خبرنگار ما گفت: صحبت‌ کردن فایده‌ای ندارد و دیگر رمق نداریم. خودشان نشسته‌اند و قانون گذاشته‌اند و مشخص نیست این قوانین به نفع چه کسی است؟ وقتی خودشان بین خودشان تصمیم گرفته‌اند، صحبت‌های ما چه فایده‌ای دارد؟ می‌توانستند حداقل به بزرگان فوتبال احترام بگذارند و با آنها صحبت کنند و جلسه بگذارند اما خودشان بریدند و دوختند و نتیجه‌اش هم این شد.

او ادامه داد: با این قانون، خیلی از جوان‌ها هم بیرون ماندند. بازیکنانی بودند که می‌توانستند دو سال دیگر جزء سهمیه زیر ۲۵ سال باشند و پیشرفت کنند اما بزرگسال شدند و به همین دلیل هم مربیان تصمیم گرفتند به جای آنها چند بازیکن بزرگسال با تجربه بگیرند. ما که هیچ، از ما گذشته، اما جوانی که تازه ۲۵ ساله شده است، باید چه کار کند؟ با این شرایط مربی می‌گوید چرا باید تاوان اشتباهات یک بازیکن جوان را بدهم؟ می‌روم یک خارجی باتجربه می‌آورم که کار دربیاورد. با این قوانین در حق جوان‌ها هم اجحاف کردند.

مدافع فصل گذشته صنعت نفت که با تصمیم عبدالله ویسی از این تیم کنار گذاشته شد، در این باره عنوان کرد: در هر صورت هر کسی که فصل گذشته فوتبال را دنبال می‌کرد، متوجه بود که ما در شرایط بد صنعت نفت مقصر نبودیم و از زمان حضور آقای ویسی شرایط تغییر کرد و بازیکنان به شرایط ایده‌آل خودشان برگشتند و توانستیم تیم را در لیگ حفظ کنیم؛ سر‌ ما مقابل مردم خوزستان و طرفداران صنعت نفت بالاست. اما فوتبال آن روی خودش را به ما نشان داد. ما تلاش کردیم و تیم را نگه داشتیم که برای آینده خودمان هم خوب باشد، اما این اتفاقات افتاد.

او در پاسخ به این سوال که آیا گلایه‌ای از سرمربی صنعت نفت ندارد، گفت: آقای ویسی صاحب اختیار است. درست است که می‌توانست کارهای زیادی انجام بدهد اما سلیقه و نظرش این بود و به من و خیلی از بازیکنان دیگر احتیاج نداشت و شاید آقای ویسی هم می‌خواست جوان‌گرایی کند. البته من هم نپرسیدم که چرا ما باید بیرون باشیم؛ بالاخره سرمربی اختیار تام دارد و برد و باخت تیم هم پای خودش است. ان‌شاءالله موفق باشند و بتوانند سهمیه آسیا بگیرند.

خالدی در خصوص ورود بازیکنان خارجی و به خصوص عراقی به لیگ برتر و صنعت نفت گفت: وقتی می‌آیند قانون می‌گذارند و به اقتصاد کشور فکر می‌کنند و می‌خواهند سقف بودجه تیم‌ها را پایین بیاورند، یک قانون هم می‌گذاشتند که تیم‌ها بازیکن خارجی جذب نکنند! با این روش حداقل پول کشور هم در خود کشور می‌ماند. ما سال قبل بازیکن عراقی داشتیم که سر ماه پو‌ل‌شان را به دلار می‌گرفتند، اما ما بازیکنان که انقدر زحمت می‌کشیدیم، ۶-۷ ماه یک‌بار با دعوا و التماس پول می‌گرفتیم.

وی افزود: ما به خاطر مردم و دل خودمان بازی می‌کردیم، اما یک بازیکن عراقی داشتیم که ۴ روز پولش دیر شده بود و می‌گفت من پول‌ نیاز دارم و نمی‌توانم تمرین کنم. ما به او گفتیم تو نیم فصل آمده‌ای و سر هر ماه پول گرفتی اما ما کلا ۱۰ درصد گرفتیم. شرایط طوری بود که آقای ویسی به بازیکن عراقی گفت اگر فکرت درگیر است، تمرین نکن اما با این حال من به او گفتم تیم به بازیکن نیاز دارند، بیا تمرین کن. او ۵-۶ روز بعد پولش را گرفت، اما ما هنوز هم طلبکار هستیم. خارجی‌ها در این شرایط بد کشور به دلار تسویه کردند و رفتند؛ ما حداقل پولمان را برای کشور و خانواده خودمان خرج می‌کنیم و به چند مستضعف کمک می‌کنیم.

مدافع باتجربه فوتبال ایران درباره شرایط آمادگی خود توضیح داد: من به راحتی تا چهار سال دیگر می‌توانم بازی کنم. سیستم بدن من طوری است که اگر تمرین نکنم، لاغر می‌شوم و حتی تمرینات هم به من جی پی اس نمی‌دادند و می‌گفتند خالدی دوندگی خودش را دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا به بازگشت به لیگ برتر امیدوار است، گفت: در حال حاضر مربی خصوصی گرفتیم و تمرین می‌کنیم. ان‌شاءالله تا نیم‌فصل می‌فرستند دنبالمان و برمی‌گردیم. تا جایی که من فوتبال را دنبال می‌کنم و هم‌پستی‌ها را می‌بینیم، خیلی از تیم‌ها به بازیکن نیاز دارند. در همین چهار بازی مربی، بازیکنش را کنار گذاشته است و قطعا در نیم‌فصل تیم‌ها به دنبال بازیکنان دیگری می‌روند.

خالدی در پایان اظهار داشت: گلایه زیاد است، اما تصمیمی است که گرفته شده و نمی‌شود حرفی زد. ان‌شاءالله در نیم فصل قوانین را اصلاح کنند. با این قوانین، نان خیلی‌ها بریده شد. الان کاپیتان سابق یک باشگاه، تیم ندارد. بازیکنی که آسیا بازی کرده، تیم ندارد‌. بازیکن سابق استقلال یا پرسپولیس، تیم ندارد. این بازیکنان برای تیم‌هایشان زحمت کشیده‌اند و حقشان این نیست.

دیدگاه‌ها