کد خبر : 1963665 | 16 شهریور 1402 ساعت 13:59 | 74.5K بازدید | 59 دیدگاه

فردا مقابل یاران کیلور ناواس؛

شروع جذاب مانچینی با عربستان سعودی

روبرتو مانچینی روز در اولین آزمون خود را با تیم ملی عربستان برابر کاستاریکا قرار خواهد گرفت.

شروع جذاب مانچینی با عربستان سعودی

به گزارش ورزش سه، مانچینی 58 ساله که در تابستان 2021 تیم ملی ایتالیا را به عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا رسانده بود، با تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از مربیگری این تیم هواداران ایتالیایی را شوکه کرد.

چند روز پس از استعفای مانچینی، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی از قراردادی 4 ساله با این سرمربی خبر داد؛ آن هم در شرایطی که گزارش‌های مطبوعاتی حاکی از آن بود که دستمزد او سالانه تا 30 میلیون یورو می‌رسد.

مانچینی پس از حضور در عربستان در توجیه این تصمیم خود گفت: من در اروپا تاریخ‌ساز شدم و اکنون آمده‌ام تا در عربستان سعودی تاریخ‌سازی کنم.

تیم ملی عربستان که خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، هم اکنون اردوی خود را در نیوکاسل برگزار کرده و فردا در دیداری دوستانه برابر کاستاریکا قرار می‌گیرد. شاگردان مانچینی همچنین سه‌شنبه هفته آینده دومین بازی دوستانه خود را مقابل کره جنوبی برگزار خواهد کرد.

1916689

مانچینی در اولین لیست خود برای تیم ملی عربستان، 26 بازیکن را به اردوی فراخوانده که بیشتر آنها از عناصری بودند که سال گذشته در جام جهانی قطر حضور داشتند؛ از جمله محمد العویس، عبدالله العمری، علی البلیهی، سلطان الغنام، حسان تمبکتی، یاسر الشهرانی، سعود عبدالحمید، محمد کنو، عبدالله الخیبری، سالم الدوسری و فراس البریکان.

این مربی ایتالیایی همچنین بازیکنان جدیدی مانند نواف العقیدی، علی هزازی، راغد النجار و فهد الرشیدی را نیز به تیم ملی دعوت کرده است.

تیم های عربستان و کاستاریکا پیش از این 4 بار به مصاف هم رفته‌اند که همه این مسابقات در چارچوب بازی دوستانه بوده است. در این چهار بازی عربستان یک برد و سه شکست ثبت کرده و 5 گل زده و 8 گل نیز دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها