کد خبر : 1963963 | 17 شهریور 1402 ساعت 18:38 | 247.8K بازدید | 348 دیدگاه

ژرمن‌ها غیرممکن را انجام دادند و به فینال رفتند

بزرگترین شگفتی جهان ورزش: آلمان 113 - آمریکا 111

غیرممکن، ممکن شد. در بسکتبال یک اصل وجود دارد که می‌گوید ایالات متحده همیشه برنده است. اما در ورزش همه چیز اتفاق می‌افتد!

بزرگترین شگفتی جهان ورزش: آلمان 113 - آمریکا 111

به گزارش ورزش سه،آلمان کاری کرد که هیچ کس باورش نمی‌کرد. شکست آمریکا در نیمه نهایی جام جهانی (111-113). مسابقه‌ای دیدنی و خارج از عرف!
رقابتی که آلمان‌ها ناگهان در آن شتاب گرفتند و تا پایان برتری خود را حفظ کردند.

ویدئو: 310210

بازی بسیار پایاپای پیش رفت و با نتیجه ۶۰_۵۹ به سود آمریکا در نیمه اول به پایان رسید.
اما در کوارتر سوم آلمان‌ها به بازی برگشتند و ۸۴_۹۴ پیش افتادند.

1922215
این اولین پیروزی آلمان در بسکتبال مقابل آمریکا است. این یک احساس بزرگ اما همچنین یک پاداش شایسته برای  تیمی است که در این جام جهانی شکست نخورده باقی مانده و امروز نیز به لطف ترکیب همگن فینالیست شد.

اوج حساسیت، اوج هیجان و یک نبرد فوق‌العاده جذاب در بسکتبال در این بازی و به‌خصوص کوارتر چهارم رقم خورد. در کوارتر چهارم آمریکا سراپا حمله شد ولی پایان کار به شکل دراماتیک رقم خورد.

تیم آمریکا با وجود اینکه تیم سوم خود را به جام جهانی آورده بود ولی همچنان شانس قهرمانی محسوب می‌شد، اما در نیمه‌نهایی برابر آلمان 113 بر 111 شکست خورد و از رسیدن به فینال جام‌جهانی بازماند.

1922219

آلمان فینالیست جام جهانی است. بسکتبالی‌ها این برد را پیروزی تیم بر استعداد فردی می‌دانند. 

رقابت با هیولا به مدت 40 دقیقه، یک نمایش عالی که به رویای قهرمانی مجدد تیم ایالات متحده پایان داد. در بهترین بازی جام جهانی که می‌توان انتظار داشت. 

حالا آلمان - صربستان، در فینال.

آلمان با رهبری فرانتس واگنر  (22 امتیاز) و آندریاس اوبست (24) تقریباً غیرقابل توقف، به شیوه‌ای چشمگیر گروه ستارگان NBA را به مبارزه طلبید. این بزرگترین پیروزی تیم ملی آلمان از زمان قهرمانی اروپا در سال 1993 بود. دانیل تیس (21 امتیاز) نیز نقش مهمی در این پیروزی داشت. ستاره جوان واگنر، شرودر (17 امتیاز) هم از قهرمان‌های امروز بود. 

1922220
بزرگترین موفقیت بسکتبال آلمان از زمان قهرمانی اروپا در سال 1993! بازیکنان در آغوش یکدیگر در زمین دراز می‌کشند و به شدت تشویق می‌شوند.

بسکتبالیست‌های آمریکا باید این شکست بزرگ را بپذیرند و روز یکشنبه برابر کانادایی‌های ناامید شده برای برنز بازی کنند.  مدالی که در بهترین حالت یک جایزه تسلی بخش است. آمریکا در این مسابقات شش مقام قهرمانی جهان در سال‌های 1954، 1986، 1994، 2010 و 2014 دارد و حالا برای تجدید عنوان حداقل تا مسابقات قطر در سال 2027 منتظر بماند.

فرانتس واگنر ستاره آلمان گفت: "ما دوازده پسر بزرگ داریم. ما تا آخر جنگیدیم. بسکتبال با پسرها به طرز باورنکردنی سرگرم کننده است."  یوهانس تیمان هم گفت: "من نمی‌خواهم زیاد جشن بگیرم. برد امروز فوق العاده عالی است، اما ما هنوز یک بازی داریم." اوبست پس از آن که احتمالاً بهترین بازی دوران حرفه‌ای او بود، گفت: "ما تا پایان سخت بودیم. این چیزی بود که ما را به فینال رساند."

1922218

صربستان در دیگر مسابقه نیمه‌نهایی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، با نتیجه ۹۵ بر ۸۶ کانادا را شکست داد و راهی فینال شد. صربستان در شرایطی راهی فینال شد که نیکولا یوکیچ فوق‌ستاره بسکتبال NBA را در این مسابقات نداشت.

روز یک‌شنبه درساعت ۱۶:۱۰ فینال این‌مسابقات بین آلمان و صربستان برگزار می‌شود و آمریکا هم در دیدار رده‌بندی به مصاف کانادا خواهد رفت.

دیدگاه‌ها