کد خبر : 1964000 | 17 شهریور 1402 ساعت 21:47 | 15.2K بازدید | 25 دیدگاه

گرجستان 1-7 اسپانیا: 7 گل برای فراموشی بحران

اسپانیا در مرحله مقدماتی یورو 2024 با نتیجه پرگل 7-1 در ورزشگاه خانگی گرجستان به پیروزی دست پیدا کرد.

گرجستان 1-7 اسپانیا: 7 گل برای فراموشی بحران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا در سومین بازی از مرحله مقدماتی یورو 2024 از ساعت 19:30 امشب به مصاف گرجستان رفت.

ویدئو: 310228

تیم تحت هدایت لوئیس دلا فوئنته از همان ابتدا موفق شد نبض بازی را در هوای بارانی ورزشگاه دینامو آرنا به دست بگیرد.  لاروخا نیمه اول بازی را با برتری 4-0 پشت سر گذاشت و نمایش مقتدرانه‌ای به اجرا گذاشت تا با اختلاف زیاد به رختکن برود.

1922267

البته اسپانیا خیلی زود در این بازی به گل نرسید و گرجستان تلاش داشت تا راهی برای نفوذ به دروازه حریف پیدا کند اما فشار و انسجام قرمزها موجب شد تا بالاخره در دقیقه 22 به گل برسند. آلوارو موراتا با پرشی بلند ارسال قوس دار مارکو آسنسیو را با ضربه سر دقیق در نزدیکی نقطه پنالتی به گل تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت.

1922272

بعد از این گل گرجستان بیشتر عقب‌ نشست و همین موجب شد تا دقیقه 27 اسپانیا دوباره به گل برسد. فابیان لوئیز پاس داخل محوطه جریمه خوزه گایا را با یک چرخش و پاس پرقدرت سعی داشت به موراتا برساند که سولومون کوریکولیا با تکل، به جای مهار آن مسیر توپ را به سمت دروازه تغییر داد و گل به خودی زد.

لوییز دو دقیقه بعد موفق شد روی پاس آلوارو موراتا گلزنی کند اما به دلیل کنترل توپ در موقعیت آفساید این گل با بررسی VAR توسط داور مردود اعلام شد.

1922269

اولمو در دقیقه 38 به دیگر گلزن نیمه اول تبدیل شد. او پاس گاوی را در محوطه جریمه دریافت کرد و ضربه‌اش را به گوشه دروازه حریف روانه کرد تا سومین گل اسپانیا را به ثمر رساند.

1922268

موراتا در نیمه اول دبل کرد و دقیقه 40 نوبت او بود که پس از یک‌دو با لوئیز در چند قدمی دروازه به توپ برسد و با یک ضربه کار را تمام کند. نیمه اول برای اسپانیا خیلی خوشایند تمام نشد چون اولمو و آسنسیو پس از احساس درد تعویض شدند و نیکو ویلیامز و لامینه یامال وارد زمین شدند.

در نیمه دوم گرجستان موفق شد خیلی زود یکی از گل‌ها را جبران کند اما این دلیلی نبود که اسپانیا از ارائه یک نمایش پرگل دست بکشد.

1922273

جورجی تاکوتادزه در دقیقه 49 پس از دریافت پاس عرضی و تعویض پا موفق شد با ضربه پای چپ توپ را به سمت دروازه اسپانیا روانه کند که کنترل ناقص اونای سیمون روی تبدیل شدن آن به گل تاثیر زیادی داشت.

1922271

اسپانیا پس از دریافت گل عملکرد منظم‌تری به اجرا گذاشت و در نهایت پنجمین گل این بازی توسط موراتا ثبت شد تا او دقیقه ۶۶ هت‌تریک کند. پاس رو به جلوی مایکل مرینو را موراتا با ضربه زمینی از کنار دستان جورجی مامارداشویلی عبور داد و به گل تبدیل کرد.

1922270

ویلیامز که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود ششمین گل را دقیقه 68 به ثمر رساند. او پاس گایا را دریافت کرد و پس از ورود به محوطه جریمه از کناره‌ها با ضربه پرقدرت پای راست مامارداشویلی را مغلوب خود کرد.

1922276

ویلیامز دقیقه 74 در نقش گل‌ساز ظاهر شد. او دوباره از سمت راست خط دفاعی گرجستان نفوذ کرد و پاس عرضی طولانی او در آن سمت محوطه به یامال رسید. یامال بدون کنترل توپ با ضربه قوس دار پای چپ توپ را به تور دروازه چسباند.

بازی در دقایق باقی مانده نیمه دوم از سوی اسپانیا با فشار و حملات متعدد تا پایان دنبال شد تا در نهایت آن‌ها با نتیجه 7-1 این دیدار را به پایان برسانند.

اسپانیا با این برد 6 امتیازی شد و با یک بازی کمتر از اسکاتلند در رده دوم گروه A قرار گرفت. گرجستان هم با 4 امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

دیدگاه‌ها