کد خبر : 1964001 | 17 شهریور 1402 ساعت 21:54 | 91.2K بازدید | 82 دیدگاه

جزئیات باورنکردنی از پیشنهاد‌ عربستانی‌ها برای ستاره‌ها

در گزارشی مشخص شده که نمایندگان عربستان سعودی با چه ترفندهایی ستاره‌های فوتبال را ترغیب به پیوستن به تیم‌های عربستانی می‌کنند.

جزئیات باورنکردنی از پیشنهاد‌ عربستانی‌ها برای ستاره‌ها

به گزارش "ورزش سه"، نمایندگان باشگاه‌های عربستانی با تماس با مدیران برنامه بازیکنان بزرگ به آنها پیشنهادات مالی‌ای ارائه می‌کنند که از شدت زیاد بودن منطقی نیستند. به عنوان مثال، کریم بنزما مهاجم فرانسوی پس از پیوستن به الاتحاد، قهرمان لیگ عربستان سعودی با انتقالی آزاد، در هر فصل 200 میلیون یورو درآمد دارد. در حالی که انتظار می‌رود نیمار، بازیکن 31 ساله برزیلی برای دو سال حضورش در الهلال، حدود 320 میلیون یورو دریافت کند. اعداد و ارقامی که حتی یک سال پیش غیرقابل شنیدن بودند.

اما آنها این مسیر  را چطور شروع می‌کنند؟ به نقل از اتلتیک، همه چیز با یک تماس تلفنی ناشناس از عربستان سعودی با نماینده یک بازیکن شروع می‌شود که ادعا می‌کند "ما می‌توانیم شما را میلیاردر کنیم." آن طور که جردن هندرسون می‌گوید، در تماس اول حتی در مورد اینکه پروژه چیست و یا هدف چه باشگاهی در عربستان است هم صحبتی نمی‌شود.

1922278

حتی اگر نمایندگان بازیکنان درخواست نامه کتبی کنند آنها این کار را انجام نمی‌دهند و در اکثر مواقع با تماس‌های تلفتی مکرر از مدیران برنامه می‌خواهند که به یک ملاقات رضایت بدهد. با این حال، در برخی موارد پیش آمده است که از کانال‌های رسمی‌تر هم اقدام برای برقراری تماس صورت بگیرد. مبالغ هم به قدری هنگفت هستند که جایی برای مذاکره باقی نمی‌گذارند.

در این گزارش ذکر شده که هیئت‌های سعودی در شهرهای بزرگ اروپایی مانند لندن، پاریس و مادرید دفترهایی زده‌اند و از آنجا مراحل بعدی مذاکرات را ادامه می‌دهند. گفته می‌شود که هتل "هایت رجنسی" در میدان پورتمن در مرکز لندن، هتل "اینتر کُنتیننتال" در پارک لین و یک هتل بوتیک لوکس در میفر، مقرهای این نمایندگان در انگلیس هستند. در مادرید هم، بنزما قرارداد خود را در هتل "فورسیزنز" امضا کرد، در حالی که مارسلو بروزوویچ در "شانگری لا" در پاریس با عربستانی‌ها مذاکره کرد. تماس‌های طولانی از طریق زوم با بازیکنان و نمایندگان‌شان یکی پس از دیگری وجود خواهد داشت و تنها محور اصلی بحث، شرایط مالی پیشنهادی است.

در برخی از موارد بازیکن و یا نماینده‌اش به ریاض یا جده دعوت می‌شوند تا امکانات فراهم شده را از نزدیک ببینند. همچنین به آنها اطمینان داده می‌شود که تقریباً تمام یا بیشتر آزادی و تجملاتی که در اروپا از آن برخوردار بودند، در دسترس آنها خواهد بود. به عنوان مثال، نیمار یک عمارت 25 اتاقه، با یک استخر و سونا، هشت کارگر برای تمیز نگه داشتن خانه و  9 ماشین در اختیار دارد.  همچنین تمام هزینه‌های سفر، رستوران‌ها و اقامت در هتل‌ها برایش پرداخت می‌شود و این جدای از دستمزد هنگفتی است که پیش از این ذکر شد.

1922279

سوداگری عربستان سعودی هنوز به پایان نرسیده است. هنگامی که از کارلو نوهرا، مدیر عامل جدید لیگ پرو عربستان، در مورد آینده سوال شد، او گفت: "من فکر نمی‌کنم افق زمانی برای هیچ یک از این خرج‌ها وجود داشته باشد. ما متعهدیم که کیفیت را در لیگ خودمان بالا ببریم و برای اینکار نیاز به هزینه کردن داریم. این اتفاق قبلا در اروپا افتاده است و ما هم باید برای حفظ کیفیت کارمان به همین روند ادامه دهیم."

بنابراین، اگر هزینه کردن‌های پرو لیگ عربستان به همین شکل در پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه هم ادامه پیدا کند، تعجب برانگیز نخواهد بود.

دیدگاه‌ها