کد خبر : 1964105 | 18 شهریور 1402 ساعت 11:37 | 11.5K بازدید | 2 دیدگاه

تحلیل مربی سابق ایران از شکست بزرگ بسکتبال آمریکا

بائرمن: ایده اروپایی بازیکن‌محوری آمریکا را شکست داد!

تیم ملی آلمان با پیروزی برابر آمریکا شگفتی و تعجب بسیاری را برانگیخت و حالا برای قهرمانی در جام جهانی تلاش می‌کند.

بائرمن: ایده اروپایی بازیکن‌محوری آمریکا را شکست داد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال آلمان با پیروزی برابر تیم ملی آمریکا در دیدار نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال موفق شد راهی دیدار فینال این رقابت‌ها شود. 

درک بائرمن، مربی سرشناس آلمانی، که پیش از این سابقه هدایت تیم ملی ایران را در فاصله سال‌های 2015 تا 2017 داشته، در مطلبی جذاب و خواندنی صعود تیم ملی کشورش به فینال جام جهانی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده که در زیر می‌خوانیم:

تیم ملی بسکتبال آلمان با پیروزی برابر آمریکا تاریخ را از نو نوشت و مجوز صعود به فینال جام جهانی بسکتبال را دریافت کرد. این پیروزی با عزم راسخ، اتحاد و شوق و اشتیاقی بی‌اندازه به دست آمد. آنها به دنبال این بودند که غیرممکن را ممکن کنند.  تیم ملی قدرتی احساسی دارد که پیش از این هرگز ندیده بودم.

همه به خوبی می‌دانند که پدران بسیاری رویای موفقیتی مانند امروز را داشتند. البته که همیشه این بازیکنان هستند که باید تعهدی صددرصدی به مسیری مشترک داشته باشند. همه باید در نقش خودشان ستاره باشند. همه باید انگیزه بسیاری برای رسیدن به جایگاهی داشته باشند که اکثر مردم حتی از وجودش خبر ندارند. 

1041938

این فقط یک بازی هیجان انگیز که نشانگر تمام ویژگی‌هایی که باعث شده بسکتبال مدرن بسیار جذاب شود نبود. این پیروزی ایده بازی اروپایی برابر فردگرایی متمایز آمریکایی‌ها بود. همین حرف را می‌توان درباره پیروزی شایسته صرب‌ها برابر کانادا در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی زد. 

نتیجه این فینال حالا کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. دو تیمی برای قهرمانی در جام جهانی تلاش می‌کنند که با شایستگی تمام عنوان «تیم ملی» را یدک می‌کشند. دو تیمی که در نهایت در حالی می‌توانند با لقب قهرمان جهان راهی خانه شوند که همه چیز با تکیه بر دفاع و توانایی‌شان برای عبور از بازیکنان به اصطلاح بزرگ با وجود فشار زیادی که روی آنهاست مشخص خواهد شد. 

تیم ملی بسکتبال آلمان همین حالا هم با سبک بازی و نتایج درخشان فاتح قلب ورزش‌دوستان شده است. این تیم، مربی، کادر فنی و تمامی افراد مسئول در آن لایق این هستند که روز سه‌شنبه با مدال طلا به فرانکفورت برگردند. 

منبع: کیکر

دیدگاه‌ها