کد خبر : 1964279 | 18 شهریور 1402 ساعت 23:07 | 25.1K بازدید | 40 دیدگاه

شانسی مقابل عربستان و ژاپن نداریم

حرف‌های بدبینانه مدرس آسیا درباره تیم ملی

مسعود اقبالی می‌گوید میانگین سنی تیم ملی بالاست و برای این جام ملت‌ها امیدی به قهرمانی با توجه به تیم‌های قدرتمند دیگر ندارد.

حرف‌های بدبینانه مدرس آسیا درباره تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، این روزها دوره A مربیگری آسیا در هتل آکادمی برگزار می‌شود و مسعود اقبالی که سابقه کار کنار امیرقلعه‌نویی را دارد یکی از مدرسان این دوره است‌. با او در خصوص شرایط این کلاس‌ها و اوضاع تیم ملی صحبت کردیم.

*بازیکنان ملی گذشته شاگردانم هستند
این کلاس از ۴ روز پیش شروع شده و در سه پارت هشت روزه برگزار می‌شود. بچه‌هایی که شرکت کردند ۲۴نفر هستند که تعدادی از آنها بازیکنان ملی گذشته بودند و بیشترشان در لیگ برتر بازی کرده‌اند.

*میانگین سنی تیم ملی بالاست
من سال ۸۴ با امیر قلعه نویی کار کردم. کار خوبی که ایشان کرده، تعدادی بازیکنان قدیمی ایرانی و دو مربی خارجی را اضافه کرده است. امروز از نزدیک تمرین تیم ملی را نگاه کردم و تمرینات خوبی انجام می‌دهند. تیم ملی ما از نظر میانگین سنی بالاست و باید در دراز مدت سن پایین بیاید.

*مدیران تحمل باخت ندارند، جوانان روی نیمکت می‌نشینند
تغییر نسل به تدریج باید انجام و تعدادی بازیکن مستعد جذب بشود. باشگاه‌های ما بچه‌های جوان را روی نیمکت می‌نشانند چون مدیران باشگاه تحمل باخت ندارند و مربیان از ترس اینکه تیم‌شان با بازیکنان جوان ببازد، کمتر از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند. باید نسل فوتبال ما جوان بشود. الان بهترین تیم‌های دنیا سن بازیکنان را پایین آورده‌اند و الان بچه ۱۶ساله برای بارسلونا بازی می‌کنند.

*باید برای جام جهانی پوست بیندازیم
اطراف تیم ملی در کادرفنی تعدادی بازیکن قدیمی که کلاس‌ها مربیگری را دیده‌اند حضور دارند و امیر قلعه‌نویی بیشتر مشاهده کننده است و به عنوان سرمربی کار را نظارت و کنترل می‌کند. چندتای آنها باتجربه هستند و می‌توانند به امیر کمک کنند. اگر همفکری داشته باشند، این تیم می‌تواند خوب باشد و کادر مربیگری به بچه‌ها کمک کند تا در جام ملتها موفق شوند و در جام جهانی تعدادی از بچه‌ها بازنشسته بشوند. وقت هم برای آن داریم. الان همه کشورها پوست انداخته‌اند. کاری که ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها می‌کنند و کار سختی برای رسیدن به آنها داریم.

1922600

*باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم
باید بازی‌های تدارکاتی تیم ملی استمرار داشته باشد و با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. این تیم‌ها زیاد قدرتمند نیستند و نمی‌توانند سنگ محکی برای بچه‌ها باشند. اگر راهی باز بشود تا با تیم‌های بزرگ بازی کنیم می‌تواند کمک کند.

*مقابل تیم‌های اصلی ژاپن و عربستان شانسی نداریم
در جام ملتها گروه سختی نداریم ولی در دور دوم تیم‌های قدرتمندی هستند و اگر با تیم اصلی شان بیایند ما شانسی نداریم. مگر با تیم‌های جوان‌شان بیایند و بتوانیم کاری انجام بدهیم. کار سختی داریم. انسجام تیمی مستلزم داشتن تاکتیکهای پیچیده است چه در دفاع چه حمله.

دیدگاه‌ها