کد خبر : 1964392 | 19 شهریور 1402 ساعت 12:10 | 27.8K بازدید | 20 دیدگاه

ساکی به مربی آتزوری

اسپالتی، اگر قصد خودکشی نداری حرفم را گوش کن

آریگو ساکی به مردم ایتالیا گفت که فعلا نباید از لوچانو اسپالتی انتظار معجزه در تیم ملی را داشته باشند و برای او توصیه‌هایی نیز داشت.

اسپالتی، اگر قصد خودکشی نداری حرفم را گوش کن

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا یک بار دیگر برابر مقدونیه از رسیدن به پیروزی بازماند. حریفی که آتزوری را از رفتن به جام جهانی 2022 محروم کرده بود، دیشب نیز توانست مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های اروپا را متوقف کند. ایتالیا در زمین حریف ابتدا با گل چیرو ایموبیله پیش افتاد اما در مقطع پایانی بازی گل تساوی را دریافت کرد. آتزوری در دور گروهی مقدماتی یورو 2024 پس از سه بازی پشت سر انگلیس در رده دوم قرار دارد. این اولین حضور لوچانو اسپالتی روی نیمکت ایتالیا بود.

1900589

آریگو ساکی، مربی مشهور سابق ایتالیا، در مورد این بازی گفت: «اسپالتی مربی فوق العاده‌ای است، اما جادوگر نیست. شما نمی توانید از او معجزه بخواهید. با این حال، من دوست دارم یک توصیه ای برایش داشته باشم. تیمی را در اختیار او گذاشتند که ظاهراً در حد انتظاراتش نبوده است. او احتمالاً همه بازیکنان را از نظر خصوصیات فنی و شخصیتی نمی شناسد. لازم است عناصر قابل اعتمادی برای ایجاد یک تیم متحد انتخاب کنید، یعنی همان کاری که او در ناپولی انجام داد. یک مربی ملی زمان کافی برای تغییر ذهنیت بازیکنان ندارد. پس او باید روی مردانی تمرکز کند که در دسترس هستند و ایده های او را به بهترین شکل تفسیر می کنند.»

1922836

ساکی ادامه داد: «ترجیح می‌دهم نامی نیاورم. فقط می‌گویم که اسپالتی زمان یا توانایی تغییر نظر بازیکنی را ندارد که عادت به انجام برخی کارهای خاص ندارد. بنابراین او نیاز به بازیکنانی قابل اعتماد و باهوش دارد که انگیزه بالا و روحیه تیمی قوی داشته باشند. در غیر این صورت برای یک مربی تیم ملی مثل خودکشی است و فکر نمی کنم اسپالتی چنین قصدی داشته باشد.»

دیدگاه‌ها