کد خبر : 1964399 | 19 شهریور 1402 ساعت 12:37 | 17.6K بازدید | 7 دیدگاه

گزارش گاتزتادلواسپورت

2 بازی مرگ و زندگی آتزوری در سن‌سیرو و لهستان!

ایتالیا برای کسب سهمیه مستقیم یورو 2024 دو بازی سرنوشت‌ساز در ورزشگاه سن‌سیرو شهر میلان و لهستان برابر اوکراین خواهد داشت.

2 بازی مرگ و زندگی آتزوری در سن‌سیرو و لهستان!

به گزارش "ورزش سه"، مقدونیه یک بار دیگر ایتالیا را آزار داد. تیمی که مانع رسیدن آتزوری به جام جهانی 2022 شد، این بار در مقدماتی یورو 2024 سد راه ایتالیا شد و دیشب توانست در زمین خود مدافع عنوان قهرمانی را با تساوی 1-1 متوقف کند. کار برای ایتالیا تنها پس از سه بازی سخت شده است. 

ایتالیا که از دو بازی قبلی خود یک برد کسب کرده و یک بازی را نیز به انگلیس باخته، حالا چهار امتیازی است و بالاتر از اوکراین چهار امتیازی پشت سر انگلیس که از پنج بازی 13 امتیاز دارد، در رده دوم قرار گرفته است. ایتالیا اگر دو بازی بعدی خود را ببرد، به سه امتیازی انگلیس خواهد رسید.

1922837

از همین حالا واضح است که ایتالیا باید هر دو بازی رفت و برگشت خود برابر اوکراین را برنده شود و حتی کسب چهار امتیاز از این دو بازی قابل قبول نیست چون اوکراین به غیر از دو بازی برابر ایتالیا، دو بازی دیگر برابر مالت و مقدونیه خواهد داشت که در آ‌ن‌ها کسب 6 امتیاز کاملا در دسترس است.

از این گروه دو تیم مستقیما راهی دور نهایی یورو 2024  آلمان خواهند شد. اگر انگلیس را از حالا تیم صعودکننده بدانیم، رقابت بین ایتالیا و اوکراین خواهد بود و بازی سه شنبه در سن سیرو بین این دو تیم حساسیت فراوانی خواهد داشت. برتری در این بازی ایتالیا را مطمئن‌تر خواهد کرد. آتزوری 22 مهر میزبان مالت خواهد بود و 25 مهر نیز باید در زمین انگلیس به میدان برود. 26 آبان ایتالیا میزبان مقدونیه است و 29 آبان در لهستان (به دلیل جنگ در اوکراین) باید برابر اوکراین قرار بگیرد. 

1922836

اگر همه چیز به بازی پایانی مربوط شده باشد، کابوس ناکامی و رفتن به پلی‌آف بار دیگر به ایتالیایی ها بر می گردد. ایتالیا اگر می‌خواهد مستقیما راهی دور نهایی شود، باید بازی‌ها برابر مالت و مقدونیه که روی کاغذ در آنها برنده است را پیروز شود و مهمتر از همه پیروزی در هر دو بازی برابر اوکراین است.

البته اگر ایتالیا در این گروه سوم هم نشود، به دلیل راهیابی به جمع چهار تیم پایانی لیگ ملت‌ها، جواز حضور در پلی آف 12 تیمی را پیدا خواهد کرد. 12 تیم در سه دسته چهار تیمی قرار می گیرند و بازی ها به صورت نیمه نهایی و فینال برگزار می شود تا تیم برنده فینال هر دسته راهی یورو شود. بی شک ایتالیا نمی خواهد کار به پلی‌آف بکشد.

دیدگاه‌ها