کد خبر : 1964463 | 19 شهریور 1402 ساعت 18:20 | 62.6K بازدید | 38 دیدگاه

تیم ژرمن اولین جام جهانی تاریخ خود را می‌برد

تکمیل شگفتی: آلمان قهرمان بسکتبال جهان

تیم ملی آلمان برای اولین بار با شکست صربستان فاتح جام جهانی بسکتبال شد.

تکمیل شگفتی: آلمان قهرمان بسکتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، فینال جام جهانی بسکتبال 2023 امروز در مانیل فیلیپین برگزار شد؛ جایی که آلمان شگفتی ساز بعد از حذف آمریکا در نیمه نهایی برابر صربستانی قرار گرفت که می‌خواست در غیاب فوق ستاره خود یعنی یوکیچ (بهترین بازیکن فصل گذشته NBA) جام قهرمانی را بالا ببرد.

ژرمن‌ها که شب گذشته در بازی دوستانه فوتبال باخت سنگینی را مقابل ژاپن متحمل شدند و امروز اخبار ضد و نقیضی را در خصوص برکناری سرمربی تیم ملی فوتبال خود می‌شنیدند، یک بازی بزرگ و هیجان انگیز را در فینال جام جهانی بسکتبال در پیش داشتند، دیداری که می‌توانست شکست باورنکردنی برابر ژاپن را تا حدودی از یادها ببرد. 

نقطه مشترک آلمان و صربستان نداشتن تجربه قهرمانی در جام جهانی بسکتبال بود؛ اگرچه صرب‌ها در دورانی که به عنوان یوگسلاوی سابق شناخته می‌شدند، بالا بردن این جام را تجربه کرده بودند. 

1923081

آلمان که با شکست غول بزرگ بسکتبال جهان یعنی آمریکا مهمترین شگفتی جام را رقم زده بود، نمی‌خواست از این فرصت به سادگی عبور کند و از سوی دیگر صربستان هم در غیاب فوق ستاره‌اش این امید را داشت، تیم بدون باخت آلمان را در فینال متوقف کند و به نوعی ترمز ژرمن‌ها را در گام آخر بکشد.

اما گویا تیم آلمان توقف‌ناپذیر بود و در نهایت هم جام را بدون شکست پایان داد. آنها برد امروز را مدیون درخشش در کوارتر سوم هستند؛ جایی که اختلاف خود را با صربستان به 12 امتیاز رساندند و کار را برای بازگشت این تیم سخت و دشوار کردند.

1923082

بولت زیر مجموعهدر کوارتر اول بازی پایاپای را شاهد بودیم که با اختلاف ۳ امتیاز و با نتیجه ۲۳-۲۶ به سود صربستان به پایان رسید.
بولت زیر مجموعهکوارتر دوم آلمان سوار بر بازی شد و بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم با نتیجه ۴۷-۴۷ به رختکن بروند.
بولت زیر مجموعهدر کوارتر سوم جدیت آلمان‌ها برای کسب جام‌ نمایان شد و آنها روحیه پیروزی خود‌‌ را به خوبی به نمایش گذاشتند و با نتیجه ۶۹-۵۷ پیش افتاد.

1923086

بولت زیر مجموعهدر کوارتر چهارم صرب‌ها که نمی‌خواستند بازی و جام ‌را از دست بدهند هجومی کار را آغاز کردند و پرفشار دفاع کردند، اما کافی نبود و آلمان در نهایت با نتیجه ۸۳-۷۷ پیروز میدان و قهرمان جام جهانی شد.

بولت زیر مجموعهاشرودر ستاره آلمان در این بازی بود و با ۲۸ امتیاز، ۲ ریباند و ۲ اسیست نقش مهمی در این قهرمانی داشت.

1923087

بولت زیر مجموعهدرنهایت روحیه کار تیمی، برنامه‌ریزی و تلاش برای بهتر شدن از جانب آلمان‌ها نمایان شد تا آنها برای اولین بار بر بام قله‌ جهان باشند.

دیدگاه‌ها