کد خبر : 1964551 | 20 شهریور 1402 ساعت 00:19 | 11.9K بازدید | 2 دیدگاه

این جایزه برای توست پدر!

شرودر، بهترین بازیکن جام جهانی بسکتبال

دنیس شرودر، کاپیتان تیم ملی آلمان، توانست عنوان ارزشمندترین بازیکن جام جهانی را بدست آورد.

شرودر، بهترین بازیکن جام جهانی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، پوینت گارد آلمانی در رقابت با آن شای (کانادا)، لوکا دونچیچ (اسلوونی)،  آنتونی ادواردز (ایالات متحده آمریکا) و بوگدان بوگدانوویچ (صربستان) برنده این عنوان شد.

دنیس شرودر بازی یک چهارم نهایی مقابل لتونی را با ناامیدی به اتمام رساند و گفت: "این بدترین بازی زندگی من بود." تنها چهار پرتاب موفق از 26 اقدام که یک فاجعه‌بار برای ستاره آلمانی محسوب می‌شود. چند روز بعد و در همان ورزشگاه در مانیل، این ستاره با 17 توپ‌ربایی دلبری کرد. تیم او با شکست صربستان (83-77) قهرمان جهان شد. کاپیتان، جایزه نایسمیت را برای کشورش در فیلیپین بالای سر برد و عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را هم کسب کرد.

1923291

شرودر بازیکن بازگشت‌های بزرگ است. پس از بازی کابوس‌وار مقابل لتونی، او دو بازی عالی مقابل آمریکا با 24 امتیاز، 9 پاس گل و سه پرتاب سه امتیازی و مقابل صربستان، در فینال بزرگ، 28 امتیاز، 53 درصد شوت موفق، دو پرتاب سه امتیازی و یک کراس اوور به نمایش گذاشت. دست‌های مطمئن او جای شکی در این فینال باقی نگذاشت.

گویا دوباره برخاستن از خاکستر، شیوه زندگی اوست. در سن 16 سالگی پدرش اکسل را از دست داد. اما دوباره روی پاهایش ایستاد و به قولی که چند هفته قبل فوت به پدرش داده بود عمل کرد. او خودش را وقف بسکتبال کرد و اگر بعد آن اتفاقی برای خانواده‌اش می‌افتاد به عنوان یک ستاره بسکتبال به آنها کمک می‌کرد. حالا همه چیز برایش بدست آمده، او بهترین بازیکن در یک جام جهانی شده است.

1923290

او در این تورنمنت میانگین 19.1 امتیاز، 2 ریباند و 6.1 پاس منجر به گل را به دست آورد که او و تیمش را به مقام فعلی رساند. اگرچه در طول این تورنمنت او لحظات ضعیفی هم داشت و با مربی تیم هم دچار مناقشاتی شد، اما در نهایت توانست با قدرت رهبری بالای خودش حتی نبود ستاره ان بی ای، مکس کلبر را هم در تیم ملی جبران کند.

البته این پوینت گارد تیم تورنتو رپتورز تنها یک جایزه را بدست نیاورد. او بهترین بازیکن زمین در فینال نشد و این جایزه به فرانس واگنر با 19 امتیاز در برابر صربستان رسید که یکی دیگر از ستون‌های فینال استثنایی برابر صربستان بود.

دیدگاه‌ها