کد خبر : 1964623 | 20 شهریور 1402 ساعت 10:56 | 18.1K بازدید | 22 دیدگاه

جلاد مدودف در سه ست -بیست و چهارمین گرانداسلم

جوکوویچ بزرگ است و شاید بزرگترین!

نواک جوکوویچ با پیروزی 6-3، 7-6 (7-5)، 6-3 مقابل دانیل مدودف، عنوان قهرمانی انفرادی مردان آزاد آمریکا و بیست و چهارمین گرند اسلم خود را به دست آورد.

جوکوویچ بزرگ است و شاید بزرگترین!

به گزارش ورزش سه، ستاره صرب با این پیروزی با رکورد مارگارت کورت  که او هم 24 جایزه بزرگ را برده بود، برابری می کند. این همچنین چهارمین  قهرمانی جوکوویچ در 10 فینال فلاشینگ مدوز بود.
جوکوویچ امسال  با پیروزی در مسابقات اوپن استرالیا، فرانسه و ایالات متحده، تنها ویمبلدون را به رقیب جوانش کارلوس آلکاراز باخت.

علیرغم نشان دادن علائم خستگی، قهرمان چهار دوره اوپن آمریکا کاری را انجام داد که همیشه تحت فشار به نظر می رسید - او راهی برای پیروزی پیدا کرد. مردی که روز دوشنبه به شماره 1 رده بندی ATP Pepperstone باز خواهد گشت، ست دوم 104 دقیقه ای طاقت فرسا را در شرایطی برنده شد که ضربات سنگین حریفش دانیل مدودف بارها وی را تا آستانه شکست برد.

1923394

*رتبه بندی بیشترین عناوین "گرند اسلم":

نواک جوکوویچ 24

مارگارت کورت 24

سرنا ویلیامز 23

رافائل نادال 22

استفی گراف 22

راجر فدرر 20

1923393

*دو ماه پیش، جوکوویچ در فینال ویمبلدون در پنج ست شکست دلخراشی را از کارلوس آلکاراز متحمل شد ولی قهرمان 23 گرنداسلم  پس از بازگشت به میادین در سینسیناتی با حملاتی شدید به این باخت پاسخ داد. او از آن زمان تاکنون در تمام 12 مسابقه خود پیروز شده است.

جوکوویچ که در حال حاضر دارای دو قهرمانی بیشتر از رافائل نادال و چهار عنوان بیشتر از راجر فدرر بازنشسته است،تلاش می‌کند رتبه 1 پایان سال ATP را برای هشتمین سال متوالی حفظ کند. 
برای اولین ست  فینال  به نظر می رسید جوکوویچ کنترل را در اختیار دارد. اما زمانی که مدودف شروع به پاسخ دادن به ضربات او با فورهندهای مهارنشدنی‌اش کرد،  نوله شروع به خسته شدن کرد. جوکوویچ برای فرار از دردسر به سرویس و والی تکیه کرد - و در ست دوم تمام 11 اقدام خود را برد. در امتیاز 6-5، قهرمان 2021 یک ست پوینت به دست آورد  اما برنده نبود تا کار به ست سوم و پیروزی قاطع حریفش بکشد.

آخرین باری که این دو در فلاشینگ مدوز با هم ملاقات کردند، جوکوویچ تلاش می‌کرد تا به اولین مردی از زمان راد لیور در سال 1969 تبدیل شود که هر چهار عنوان اصلی را در یک فصل به دست می‌آورد. در آن موقعیت، او نتوانست بهترین تنیس خود را بازی  کند و مدودف در ست های مستقیم پیروز شد.

1923392

دو سال بعد جوکوویچ  فرم بسیار بهتری را به نمایش گذاشت. او بخصوص در سرویس زدن‌ها و در پاسخ به سروهای سنگین حریف با جست و خیز همیشگی موفق نشان داد و بارها جریان بازی را بر خلاف میل مدودف در دست گرفت و در نهایت هم شادی او در محلی که خانواده‌اش نشسته بودند با متیو مک کوناهی بازیگر مشهور بدل به عکس اصلی قهرمانی امسال شد.

او تی‌شرت کوبی برایانت بسکتبالیست فقید را هم بر تن کرد (نوله به کوبی  ادای احترام می کند . 24 تای بزرگ روی پیراهن) که نشان داد کاملا از قهرمانی مطمئن بوده است. چیزی که نیویورک هم برای این ورزشکار نابغه و استثنایی می‌خواست. او GOAT  تنیس است!

دیدگاه‌ها