کد خبر : 1964661 | 20 شهریور 1402 ساعت 13:29 | 117.2K بازدید | 181 دیدگاه

شمارش معکوس مسی، نیمار و شاید لواندوفسکی

حمله وحشیانه فوق‌ستاره‌ها به رکورد علی دایی!

بعد از شکستن رکورد پله حالا فوق‌ستاره برزیلی امیدوار است همراه با لیونل مسی به صدر جدول گلزنان ملی جهان برسد.

حمله وحشیانه فوق‌ستاره‌ها به رکورد علی دایی!

به گزارش "ورزش سه"، فیفادی با گلزنی دوباره ستاره‌های بین‌المللی همراه است و آنها تلاش می‌کنند تا رکورد تعداد بازی ملی و گلزنی خود را افزایش دهند. در این بین اتفاق ویژه برای نیمار جونیور رخ داد که با دبل برابر بولیوی توانست بالاتر از رکورد پله، آقای گل ملی تاریخ فوتبال سلسائو لقب بگیرد.

1923486

این دستاوردی است که پیش‌تر برای چند فوق‌ستاره دیگر فوتبال جهان رقم خورد. کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و سایرین زودتر از نیمار توانستند آقای گل کشور خود لقب بگیرند اما همگی آنها یک هدف بزرگ را دنبال می‎‌کردند: علی دایی. مهاجم گلزن فوتبال ایران که اولین بار در سال 1993 برای تیم ملی به میدان رفت و تا جام جهانی 2006 نیز در ترکیب باقی ماند تا با 109 گل ملی، بهترین آمار را به خود اختصاص دهد.

1923490

از بین تمام ستاره‌ها، این کریستیانو رونالدو بود که با درخشش در بازی‌های ملی موفق شد به دومین بازیکن تاریخ بعد از علی دایی تبدیل شود که آمار گل ملی خود را سه رقمی می‌کند. رونالدو سرانجام در شهریور دو سال پیش با گلی که وارد دروازه جمهوری ایرلند کرد، به صدر جدول رسید و اسطوره فوتبال ایران را پشت سر گذاشت - رکوردی که حالا چند ستاره دیگر هم دنبال می‌کنند.

* لیونل مسی - 36 ساله: 6 گل تا علی دایی، 20 گل تا رونالدو
کاپیتان تیم ملی آرژانتین که سال گذشته موفق شد قهرمانی جام جهانی را به دست آورد، در دیدار با اکوادور تک گل سه امتیازی تیم ملی کشورش را به ثمر رساند تا به آمار 104 گل ملی برسد. تیم او فردا در مقابل بولیوی به میدان خواهد رفت و مسی فرصت این را دارد تا رکورد خود را بهبود بخشد. مسی در سالهای اولیه آمار چندان خوبی با پیراهن ملی نداشت اما 17 گل در دو سال گذشته باعث شد تا او هم به جمع مدعیان اضافه شود. مسی که دو سال از رونالدو کوچکتر است، امید زیادی دارد تا این دستاورد را هم از چنگ فوق‌ستاره پرتغالی در بیاورد.

1923491

* علی مبخوت - 32 ساله: 29 گل تا علی دایی، 44 گل تا رونالدو
بهترین گلزن فوتبال امارات اگرچه با افزایش سن کیفیت خود را از دست داده و در آمار گلزنی هم افت کرده اما همچنان بزرگترین تهدید علی دایی برای از دست رفتن آقای گلی آسیا محسوب می‌شود. مبخوت در دو سال اخیر 15 گل ملی به ثمر رسانده و حالا با شروع مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، شانس این را دارد تا درخشش سه ساله، رکورد دایی را بشکند و حداقل بهترین گلزن قاره آسیا لقب بگیرد.

1923498

* رابرت لواندوفسکی - 35 ساله: 29 گل تا علی دایی، 44 گل تا رونالدو
مهاجم تیم بارسلونا هنوز از بازیهای ملی خداحافظی نکرده اما شانس چندانی هم برای شکستن رکورد رونالدو ندارد. شاید بهترین حالت برای او رسیدن به صد گل یا شاید عبور از علی دایی باشد. لواندوفسکی در سه سال اخیر 18 گل به ثمر رسانده و طبیعتا برای بهبود آمار خود باید حداقل تا جام جهانی 2026 به میدان برود که در این صورت 38 ساله خواهد شد.

1923492

* نیمار جونیور - 31 ساله: 31 گل تا علی دایی، 46 گل تا رونالدو
در سالهای گذشته جلوتر از کریس رونالدو و لئو مسی، نیمار به عنوان کاندیدای اصلی آقای گلی مطرح می‌شد اما او در 7 سال اخیر کمتر از 30 گل به ثمر رساند تا عملا قافیه را به مسی و رونالدو واگذار کند. با این حال امتیاز ویژه نیمار وضعیت سنی اوست که این امکان را به کاپیتان فوتبال برزیل می‌دهد تا بعد از خداحافظی مسی و رونالدو هم فوتبال بازی کند. اگر او رکورد سالهای رویایی 2013 و 2014 را تکرار کند، فرصت این را خواهد داشت تا به سرعت علی دایی را پشت سر بگذارد و خود را در تدارک صدرنشینی ببیند.

1923493

البته فراموش نکنید که در صدر جدول یک فوق ستاره جاه‌طلب و سیری‌ناپذیر قرار گرفته که به نظر اسب خود را برای یورو 2024 و جام جهانی 2026 هم زین کرده و تا زمانی که از لیست تیم ملی کنار نرود، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و در چنین شرایطی کار برای تمام تعقیب‌کنندگان دشوار است.

1923495

اما علی دایی که سالهاست از فوتبال کنار کشیده، دستش از این جدول کوتاه است و تنها باید امیدوار باشد که ستاره‌های ملی نتوانند بیش از این آمار خود را بالا ببرند و البته در این بین حداقل لیونل مسی را باید بالاتر از علی دایی دید.

همچنین روملو لوکاکو، لوییز سوارز، ادین ژکو و... نفراتی هستند که شاید بتوانند تغییراتی در جدول ایجاد کنند اما بعید است که به رکورد دایی و رونالدو نزدیک شوند.

دیدگاه‌ها