کد خبر : 1964693 | 20 شهریور 1402 ساعت 15:49 | 12.9K بازدید | 8 دیدگاه

آن‌ها تصمیم گرفتند آلمان قهرمان شود

مطبوعات صربستان: سوت‌های ننگین داوری!

مطبوعات صربستان بر خلاف سرمربی تیم ملی بسکتبال این کشور معتقدند آلمانی‌ها با بهره‌مندی از لطف داوری به قهرمانی جهان رسیدند.

مطبوعات صربستان: سوت‌های ننگین داوری!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال آلمان در مانیل قهرمان جهان شد اما در حالی که اشک در میان صرب‌ها جاری می‌شود، مطبوعات این کشور خشمگینانه، نوک پیکان انتقادات خود را به سمت داوران می‌گیرند.

روبرتو وازکز (پورتوریکو)، عمر برمودز (مکزیک) و گاتیس سالینز (لتونی)، سه داوری بودند که از دیدگاه رسانه‌های صرب به طور مداوم علیه تیم بالکان سوت می‌زدند.

روزنامه صربستان Blic نوشت: "این‌ها کسانی هستند که صربستان را تحقیر کردند: سه داوری که حتی نباید اجازه می‌دادند یک بازی بسکتبال را در حیاط خانه کسی قضاوت کنند، چه رسد به فینال جام جهانی. (...) در کوارتر سوم آن‌ها علیه تیم ما تصمیم گرفتند که در نتیجه آن اختلاف به میزان غیرقابل جبرانی رسید."

1923545

کوریر نیز همین موضع را داشت: "صربستان در فینال جام جهانی به طرز وحشیانه‌ای از عنوان قهرمانی دور ماند! قهرمانان، ما به شما افتخار می‌کنیم! داوران شرم‌آورانه تصمیم گرفتند که چه تیمی قهرمان جهان شود."

البته در این میان، مربی صرب‌ها، سوتیسلاو پسیچ، نمی‌خواست چیزی در مورد انتقادات تند از داوران بشنود: «من آن‌ها را سرزنش نمی‌کنم. آلمانی‌ها یک تورنمنت عالی را پشت سر گذاشتند و با قوای بدنی بیشتری مقابل ما بازی کردند. ما نمی‌توانستیم با آن پیش برویم. این بسکتبال است. یکی باید با نقره به خانه برود، یکی با طلا. برای من نقره چیزی است که می درخشد.»

دیدگاه‌ها