کد خبر : 1964999 | 21 شهریور 1402 ساعت 21:01 | 194.9K بازدید | 262 دیدگاه

بازی یک‌طرفه در غیاب هواداران

ایران 4 - آنگولا 0: طارمی گلزن را به پورتو هدیه دادیم!

تیم ملی ایران موفق شد در یک بازی تدارکاتی و با درخشش ترابی و طارمی، با چهار گل از سد حریف خود آنگولا عبور کند.

ایران 4 - آنگولا 0: طارمی گلزن را به پورتو هدیه دادیم!

به گزارش "ورزش سه"، فیفا دی اخیر به کام ایران تمام شد و تیم ملی موفق شد در دو دیدار تدارکاتی که برگزار کرد به پیروزی برسد. شاگردان امیر قلعه نویی در جدال برابر آنگولا توانستند با چهار گل میهمان خود را شکست دهند.

ویدئو: 310552

تیم ملی در نیمه نخست طوفانی ظاهر شد و ظرف 20 دقیقه ابتدایی بازی سه بار دروازه حریف را باز کرد. گل اول روی نبوغ مهدی ترابی به دست آمد. او با سماجت توپ را از بازیکن آنگولا گرفت و قدوس را صاحب توپ کرد ولی ضربه او را بازیکن حریف حوالی خط دروازه برگشت داد و توپ دوباره به ترابی رسید که او این بار طارمی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن به راحتی دروازه را باز کرد.

روی گل دوم نیز ترابی با یک پاس از سمت چپ، میلاد محمدی را راه انداخت و این بازیکن با یک پاس دیدنی به طارمی، مهاجم ایرانی را برابر دروازه در شرایط خوب گلزنی قرار داد که مهاجم پورتو نیز قدر این فرصت را دانست گل دوم خودش و ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 20 و روی حرکت ترابی از چپ، او وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس زیبا به دهانه دروازه، صادق محرمی را صاحب موقعیت کرد و او نیز به راحتی دروازه را باز کرد تا نیمه اول با 3 گل به سود ایران به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز روی حرکت تماشایی حاج صفی از چپ، او توانست مغانلو را در محوطه جریمه صاحب توپ کند و او نیز با یک ضربه فنی دقیق و نرم، گل چهارم را در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند تا ایران با این چهار گل از سد آنگولا عبور کرده و فیفا دی را با 2 پیروزی، 5 گل زده و 2 کلین شیت به پایان برساند.

1924095

تقویممسابقه دوستانه؛ ایران - آنگولا / سه‌شنبه 21 شهریور ماه 1402، ورزشگاه آزادی
سوتتیم داوری: محمد الهویش، خلاف الشماری، یاسر السطان و امیر عرب براقی


ایرانترکیب ایران:
پیام نیازمند، صادق محرمی تعویض صالح حردانی ("66)، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر تعویض محمدحسین مرادمند ("76)، میلاد محمدی تعویض احسان حاج صفی ("66)، روزبه چشمی، علی کریمی، سامان قدوس تعویض میلاد سرلک ("66)، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش تعویض محمد محبی ("58)، مهدی طارمی تعویض شهریار مغانلو ("58)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

1924111

بولت فولادترکیب آنگولا:
آدیلسون داکروز، روی مودستو، بواتو جاناتان، ونانسیو کوکیلا، هلدر کاستا، آگوستو کارنیرو، آلفردو ریبیرو تعویضآنتونیو موانزا ("75)، کلیانو مانوئل، کریستوائو پاچینچیا، ولادمیرو لامیرا تعویض آلبرتو میگوئل ("68) و آمبروسینی سالوادور تعویض فرانسیسکو ساکالومبا ("68)
سرمربی: پدرو گونکالوس


توپ گلشرح گل ها:
ایران یک – آنگولا صفر (دقیقه 8: مهدی طارمی): روی اشتباه کاپیتان آنگولا و توپ گیری بسیار خوب ترابی، او قدوس را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد که ضربه این بازیکن را مدافع آنگولا از روی خط برگشت داد ولی در ادامه توپ به ترابی رسید و او این بار طارمی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن به راحتی دروازه حریف را باز کرد.

1924096
ویدئو: 310541

ایران 2 – آنگولا صفر (دقیقه 16: مهدی طارمی): روی یک حرکت تیمی زیبا از سمت چپ، ترابی با یک پاس نرم، میلاد محمدی را صاحب توپ کرد و او با یک ارسال زمینی به محوطه جریمه، مهدی طارمی را صاحب موقعیت کرد و او با یک شوت تماشایی به گوشه دروازه، اختلاف را به عدد 2 رساند.

1924107
ویدئو: 310542

ایران 3 – آنگولا صفر (دقیقه 20: صادق محرمی): یک بار دیگر مهدی ترابی در متن موقعیت قرار داشت و با یک نفوذ دیدنی به محوطه جریمه، توپ را به دهانه دروازه فرستاد و صادق محرمی خودش را به سمت توپ پرتاب کرد و با یک تکل، گل سوم ایران را وارد دروازه حریف کرد.

1924093
ویدئو: 310543

ایران 4 – آنگولا صفر (دقیقه 87: شهریار مغانلو): احسان حاج صفی با یک فرار تند و تیز از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفت و با یک پاس زمینی دیدنی، مغانلو را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد که این بازیکن پس از آنکه توپ را از میان پاهای مدافع حریف عبور داد، با یک ضربه فنی و بغل پای دیدنی به گوشه دروازه، گل چهارم ایران را به ثمر رساند.


کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 29: در شرایطی که توپ در آستانه خروج از زمین بود، طارمی با یک تکل بلند، موفق شد توپ را به روی دروازه ارسال کند که ضربه سر سامان قدوس با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 42: ارسال کرنر آلفردو به روی دروازه حوالی نقطه پنالتی به کریستوائو پاچینچیا رسید که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 48: ارسال هلدر کاستا به روی دروازه از بالای سر آمبروسینی سالوادور به بیرون رفت.
دقیقه 49: ارسال کاشته آلفردو ریبیرو را مدافعان دور کردند و در برگشت توپ به ولادمیرو لامیرا رسید که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 52: روی یک پاس در عمق، سنگربان آنگولا به طرز عجیبی مرتکب اشتباه شد و توپ در پشت محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید و ضربه او را آگوستو کارنیرو پیش از ورود به دروازه با ضربه سر راهی کرنر کرد.
دقیقه 58: روی اشتباه علی کریمی، توپ به کریستوائو پاچینچیا رسید که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 82: محمد محبی می‌توانست دروازه آنگولا را باز کند که ارسال زمینی مغانلو در دهانه دروازه به محبی رسید ولی ضربه او را سنگربان آنگولا دفع کرد.


بولت پرسپولیسحواشی:
مشکیبیشتر خبرنگاران و عکاسان پیگیر آخرین وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا بودند. طبق گفته عسگریان رئیس شرکت توسعه و تجهیز بیشتر سکوها آماده خواهند شد.
مشکی با این حال، برخی نقاط ورزشگاه شکل خوبی ندارد و مشخص نیست چطور در آستانه بازی پرسپولیس - النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده خواهد شد.
مشکیمهدی مناجاتی و حسن روشن دو پیشکسوت فوتبال به دعوت کادر فنی تیم ملی در اردوی این تیم و سپس ورزشگاه آزادی حضور یافتند.
مشکیرضا حدادیان مالک باشگاه نساجی مازندران که از نزدیک نظاره‌گر بازی است دقایقی با عسگریان درباره روند آماده‌سازی ورزشگاه صحبت کرد. این ورزشگاه محل میزبانی نساجی در لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد بود.
مشکی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای در ورزشگاه حضور یافت.
مشکی زمانی که بازیکنان آنگولا برای گرم کردن وارد زمین شدند از کیفیت بد چمن تعجب کرده و آن را با دست به یکدیگر نشان می‌دادند.
مشکی در صحنه‌ای علی کریمی در موقعیتی مناسب، پاسی بد فرستاد که باعث عصبانیت امیر قلعه‌نویی و فریاد او بر سر هافبک تیم ملی شد.

1924154


مشکی ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان یکی از تماشاگران ویژه این بازی بود.
مشکی خداداد عزیزی و هومن افاضلی ۲ مشاور فنی سرمربی تیم ملی همراه با وحید امیری از روی سکوها بازی را تماشا کردند.
مشکی مهدی طارمی با دبل در این مسابقه تعداد گل‌هایش را به ۳۸ گل در ۷۱ بازی‌ ملی رساند.
مشکی همچنین شهریار مغانلو و صادق محرمی نیز به ترتیب در چهارمین و بیست و ششمین بازی ملی خود برای اولین بار موفق به گلزنی برای ایران شدند.
مشکی شجاع خلیل زاده در دقایقی از نیمه دوم باز‌وبند کاپیتانی ایران را بست.
مشکی حسین مرادمند نیز به یازدهمین بازیکنی تبدیل شد که در دوره امیر قلعه نویی برای اولین بار پیراهن تیم ملی را به تن می‌کند.
مشکیروابط عمومی فدراسیون فوتبال با شام دادن به اهالی رسانه از آنها پذیرایی کرد.
مشکی دو عضو کمیته داوران AFC نیز در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

دیدگاه‌ها