کد خبر : 1965004 | 21 شهریور 1402 ساعت 19:45 | 57.4K بازدید | 130 دیدگاه

حریف آرژانتین چشم‌انتظار سلفی گرفتن با لئو

مسی یک کشور را به هم ریخت: شمایل یک قدیس!

در آستانه دیدار آرژانتین و بولیوی، بنرها و نقاشی‌هایی که برای خوشامدگویی به لیونل مسی در پایتخت بولیوی دیده می‌شود در این کشور جنجالی شده است.

مسی یک کشور را به هم ریخت: شمایل یک قدیس!

به گزارش "ورزش سه"، بولیوی امشب در خاک خود میزبان تیم ملی آرژانتین است. دیداری رسمی که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 برگزار می‌شود.

با وجودی که دیدار دو تیم رسمی است و با توجه به اینکه پای صعود به جام جهانی در میان است از حساسیت زیادی برخوردار خواهد بود اما شور و شوق مردم بولیوی به دیدن قهرمان جهان و ستاره بزرگش لیونل مسی باعث شده دیوارهای شهر لاپاز به تصاویر متعددی از لیونل مسی و آلبی‌سلسته مزین شود.

1924099

کار تا جایی بالا گرفته که عده‌ای از شهروندان بولیوی از این شور و شوق ناراحت شده و می‌گویند دوست‌داران مسی در این کشور شورش را در آورده‌اند و این طور ذوق‌زدگی برای استقبال از یک رقیب توهین به میهن‌پرستی مردمان بولیوی است.

آرژانتین که روز جمعه رقابت‌های انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی را با پیروزی 1-0 مقابل اکوادور آغاز کرده امیدوار است در لاپاز دومین پیروزی را هم به دست بیاورد. البته این پیروزی برای آلبی‌سلسته راحت به دست نخواهد آمد چرا که دیدار دو تیم در استادیوم هرناند سیلس شهر لاپاز برگزار می‌شود که ارتفاعش 3577 متر بالاتر از سطح دریا است و تیم‌های آمریکای جنوبی همیشه از بازی در آن وحشت دارند.

1924100

با توجه به دیوارنگاره‌های گسترده‌ای که در استقبال از مسی در پایتخت بولیوی دیده می‌شود بعید نیست که آلبی‌سلسته در این استادیوم با موردی عجیب روبرو شود: تشویق شدن از طرف گروهی از هواداران تیم میزبان.

بلیت‌های مسابقه امشب از چندین هفته پیش به شکل کامل فروخته شده است. در زمان فرود هواپیمای قهرمان جهان در شهر لاپاز، مسی و یارانش با استقبالی گرم مواجه شدند. در سراسر شهر لاپاز شعارهای متعددی با مضمون "قهرمان‌ها خوش آمدید" و "مسی‌، تو بهترینی" دیده می‌شود.

یک دیوارنگاره خاص در شهر لاپاز باعث شده گروهی از شهروندان این کشور به استقبال این چنینی از مسی و آرژانتین اعتراض کنند. در این دیوارنگاره تصویر لیونل مسی و دیه‌گو مارادونا به شکلی تصویر شده که بی‌شباهت به نقاشی‌های مذهبی از قدیس‌های مسیحی نیست. در بخش دیگر این دیوارنگاره بزرگترین و محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ بولیوی در حال دست دادن به لیونل مسی و دیگر ستاره‌های آرژانتین دیده می‌شوند.

1924102

اعتراض به این نقاشی و بنرهای استقبال از مسی حتی به نمایندگان مجلس کشور کشیده شده است. ایوان آریاس، نماینده پارلمان، در اعتراض به این موج گفت: "برای حمایت از تیم حریف از پول شهروندان لاپاز سواستفاده نکنید". رامیرو کاماچو، یکی از روزنامه‌نگاران مطرح بولیوی هم خطاب به مردم این کشور گفت: "اشتباه نکنید، آرژانتین حریف تیم ملی است و برای بازی دوستانه به اینجا نیامده".

یک روزنامه‌نگار دیگر مستقیما شهردار پایتخت را هدف گرفته و می‌گوید:" مشخص است که شهردار برای سلفی گرفتن با مسی لحظه‌شماری می‌کند".

دیدگاه‌ها