کد خبر : 1965024 | 22 شهریور 1402 ساعت 00:24 | 314.4K بازدید | 336 دیدگاه

اخطارها بلای جان!

پایان رویاپردازی برای تیم امید: حذف!

ملی‌پوشان امید ایران با ناکامی در مرحله مقدماتی از رسیدن به المپیک پاریس جا ماندند.

پایان رویاپردازی برای تیم امید: حذف!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان رضا عنایتی با شکست مقابل ازبکستان کارشان را در مرحله گروهی مقدماتی جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک به پایان رساندند، اما با توجه به حذف شدن نتایج تیم چهارم گروه E که هنگ کنگ است، ۳ امتیاز و ۳ تفاضل گل مثبت برای آنها محاسبه شد، اما جزو چهار تیم برتر دوم جدول بین گروه‌های ۱۱ گانه قرار نگرفتند و حذف شدند.

تیم‌های امید عمان، قرقیزستان، یمن، فلسطین، کامبوج و ترکمنستان که جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند، در بین ۱۱ گروه شرایط بهتری نسبت به شاگردان عنایتی نداشتند و پایین‌تر از ایران برای کسب سهمیه جام ملت‌ها و انتخابی المپیک قرار گرفتند، اما تیم المپیک ایران هم بخاطر دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به مالزی از رسیدن به دور گروهی و مرحله نهایی انتخابی المپیک باز ماند.

بدین ترتیب علاوه بر 11 تیم صدرنشین و قطر به عنوان میزبان دور نهایی، صعود کویت، چین، مالزی و تاجیکستان به‌عنوان تیم‌های دوم نیز قعطی شده و ایران با وجود اینکه امتیاز و تفاضل گل و تعداد گل زده و گل خورده برابری با مالزی داشت، بخاطر اخطارهای بیشتر نسبت به مالزی نتوانست صعود کند.

در زیر جدول کامل مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ آمده است:

گروه A : چهار تیم، برونئی قعرنشین و حذف
تیم امید برونئی هر سه مسابقه خود را واگذار کرده و بدین ترتیب نتایج آنها نیز حذف خواهد شد که در این صورت سرنوشت این گروه کمی پیچیده خواهد شد. در حال حاضر عمان که هر سه بازی خود را انجام داده و بدون احتساب دیدار با برونئی، ۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک دارد و با این شرایط پایین‌تر از ایران قرار می‌گیرد.
تیم‌های امید اردن و سوریه نیز از ساعت ۲۱:۳۰ امشب مقابل هم قرار می‌گیرند که نتیجه این بازی برای تعیین تیم دوم سرنوشت‌ساز خواهد بود.

1924176

گروه B : سه تیم؛ ایران بالاتر از قرقیزستان
کره جنوبی در این گروه با ۶ امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد و قرقیزستان و میانمار هم بخاطر کسب یک امتیاز از راهیابی به مرحله بعد باز ماندند.

1924177

گروه C : سه تیم، گوآم قعرنشین و حذف/ یمن پایین‌تر از ایران
با حذف نتایج گوآم در این گروه، تیم ویتنام با ۴ امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد و تیم یمن هم با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲ در رده دوم ایستاد که این عملکرد ضعیف‌تر از امیدهای ایران است.

1924178

گروه D : چهار تیمی / نتایج دلخواه ایران
پاکستان در دو دیدار قبلی مقابل ژاپن و بحرین شکست خورد و از ساعت ۲۲ سه شنبه شب که برابر فلسطین قرار گرفت نیز نتوانست به برتری برسد و با نتیجه دو بر یک شکست خورد، اما کسب هر نتیجه در این بازی برای ایران اهمیت نداشت.

فلسطین در این مسابقه به پیروزی 2 بر یک مقابل پاکستان رسید تا آخرین مسابقه مرحله مقدماتی انتخابی المپیک در آسیا را برگزار کند که در این شرایط، نتایج پاکستان بخاطر قرار گرفتن در رده چهارم حذف شد و فلسطین نیز بالاتر از بحرین به رده دوم رفت، اما نتوانست به دور بعد صعود کند.
ژاپن در آخرین مسابقه‌اش را که سه شنبه شب برگزار کرد، به تساوی مقابل بحرین رضایت داد تا این تیم هم از این مسابقات کنار برود.

1924179

گروه E : حذف نتایج هنگ کنگ؛ ایران هم حذف!
تیم امید ایران پایین‌تر از ازبکستان قرار گرفت و با حذف نتایج هنگ کنگ، در حال حاضر سه امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ دارد ولی این سه امتیاز برای صعود کافی نبود!

امیدها در سه بازی اخطارهای بی مورد گرفتند و رویای صعود به المپیک را مثل 48 سال گذشته از دست دادند.

1924181

گروه F : عراق صدرنشین و کویت بالاتر از ایران/ حذف ماکائو
امیدهای عراق با وجود عدم احتساب نتیجه برتری ۱۳ بر صفر مقابل ماکائو، شانس اول صعود از این گروه به شمار می‌رفتند و از ساعت ۲۰:۳۰ که برابر کویت قرار گرفتند، ابتدا غافلگیر شدند و دو گل خوردند، اما در نهایت به تساوی دو بر دو رضایت دادند تا صدرنشین شوند و کویت نیز پشت سر آنها به مرحله بعد برود و عملکرد بهتری نسبت به ایران با ۴ امتیاز (بدون محاسبه نتیجه ماکائو) داشته باشد.

1924210

گروه G : سه تیمی، چین بالاتر از ایران!
تیم امید امارات با ۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ بالاتر از امید چین با ۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک قرار گرفت، اما با این وجود هر دو تیم به مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و دور نهایی انتخابی المپیک راه یافتند.

1924187

گروه H : چهار تیم؛ حذف نتایج بنگلادش قعرنشین؛ مالزی بالاتر از ایران!
تمام بازی‌های این گروه انجام و صدرنشینی تایلند با سه پیروزی قطعی شد و مالزی هم با حذف نتایج بنگلادش، با ۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ در جایگاه دوم قرار گرفت، اما این تیم از نظر امتیازی و آوراژ گل مشابه ایران بود ولی بخاطر اخطار کمتر صعود کرد.

1924186

گروه I : تاجیک‌ها بالاتر از ایران!
در این گروه سه تیمی، استرالیا با ۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۶ صعودش را قطعی کرد و تاجیکستان هم با ۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک توانست به مرحله گروهی جام ملت‌ها برسد و عملکرد بهتری نسبت به ایران بین تیم‌های دوم گروه‌ها داشته باشد.

1924185

گروه J : چهار تیمی و حذف مغولستان قعرنشین؛ نتایج به نفع ایران
عربستان از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف کامبوج رفت و موفق شد به پیروزی 6 بر یک دست پیدا کند که با توجه به این اتفاق و در نظر گرفتن نتایج مغولستان، کامبوج و لبنان با یک امتیاز پایین‌تر از ایران قرار گرفتند و نتایج این گروه باب میل شاگردان عنایتی شد.

1924205

گروه K : ترکمنستان پایین‌تر از ایران
در این گروه سه تیمی، صعود اندونزی با ۶ امتیاز قطعی شد و ترکمنستان هم با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲ در جایگاه دوم ایستاد که این اتفاق هم به سود ایران خواهد بود.

1924182

دیدگاه‌ها