کد خبر : 1965028 | 21 شهریور 1402 ساعت 21:21 | 20.4K بازدید | 1 دیدگاه

محرومیت سنگین نفر اول تنیس به دلیل دوپینگ

سیمونا هالپ، قهرمان دو دوره گرند اسلم و رنک یک سابق تنیس زنان جهان، به دلیل دوپینگ 4 سال محروم شده است.

محرومیت سنگین نفر اول تنیس به دلیل دوپینگ

به گزارش "ورزش سه"، آزمایش هالپ برای استفاده از روکسادوستات در یو اس اوپن سال 2022 مثبت بود و او از آن زمان تا رسیدگی به پرونده‌اش تعلیق شد. رای امروز دادگاه بر محرومیت عجیب چهار سال بوده است و شامل این یک سال تعلیقی هم می‌شود. این بازیکن 31 ساله است و اگر این محرومیت در دادگاه تجدیدنظر تایید شود، به سختی می‌توان دوباره دیدن هالپ را در میادین تنیس تصور کرد.

1924155

البته او در بیانیه‌ای گفته است که به این رای اعتراض خواهد کرد:" من هیچ وقت آگاهانه چیزی که برای ما بازیکنان تنیس ممنوع شده باشد را مصرف نکرده‌ام. من سال گذشته رژیم غذایی خود را تغییر دادم و هیچ چیزی که حاوی ماده‌ای ممنوعه باشد را مصرف نکردم. من به ورزش پاک اعتقاد دارم و در همه دوران فعالیتم بیش از 200 مورد آزمایش خون و ادرار دادم که همه آنها پاک بوده‌اند. بعد از مثبت شدن این آزمایش تا ابتدای سال میلادی 2023 هر هفته آزمایش دادم و تمام آنها منفی بودند. من به رای دادگاه اعتراض خواهم کرد و هیچ یک از اتهامات مطرح شده را قبول ندارم."

او پیش از این هم اعلام کرده بود که دچار آلودگی تصادفی شده است. اما سه پزشک مستقل همگی اظهار کرده‌اند که چیزی به جز دوپینگ عمدی نمی‌تواند غلظت روکسادوستات را در خون اینقدر بالا ببرد. روکسادوستات ماده‌ای است که میزان گلبول قرمز خون را افزایش می‌دهد. همچنین در شناسنامه بیولوژیکی او یک مورد بی نظمی در دادن تست دوپینگ دیده شد که شک‌های بیشتری را در مورد احتمال دوپینگ به وجود آورده است.
هالپ بعد از ماریا شاراپووا مشهورترین تنیس بازی است که با اتهام دوپینگ با محرومیت مواجه می‌شود.

دیدگاه‌ها