کد خبر : 1965178 | 22 شهریور 1402 ساعت 12:50 | 16.7K بازدید | 4 دیدگاه

بازگشت معتمدی به مسیر المپیک از ریاض

سیدرسول معتمدی که با هدف ماندن در مسیر المپیک بعد از مصدومیت در مسابقات جهانی شرکت کرده بود، با رکورد 358 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

بازگشت معتمدی به مسیر المپیک از ریاض

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2023 در شهر ریاض امروز در دسته 102 کیلوگرم پیگیری شد. در گروه D این رقابت‌ها، سیدرسول معتمدی قهرمان جهان و آسیا نماینده ایران بود که در نهایت با مهار وزنه ۱۵۷ کیلوگرم یک‌ضرب، ۲۰۱ کیلوگرم دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۳۵۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد. معتمدی باید منتظر نتایج پایانی دسته ۱۰۲ کیلوگرم باشد تا جایگاه نهایی او در این دسته المپیکی مشخص شود.

این وزنه بردار بعد از حدود ۱۰ ماه به صورت رسمی در یک رقابت بین‌المللی وزنه زد. او در آبان سال گذشته و در خلال برگزاری لیگ برتر مصدوم و مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا و قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در جینجو کره‌جنوبی را از دست داد تا خطر حذف از المپیک بیش از پیش این قهرمان جهان را تهدید کند. 

این وزنه‌بردار در مسیر کسب سهمیه المپیک با رکورد کیلوگرم ۳۵۸ وارد لانگ لیست رنکینگ دسته ۱۰۲ کیلوگرم شد اما با ۱۰ نفر اول فاصله زیادی دارد و فعلا به سهمیه نرسیده است. ۱۴ وزنه‌بردار در گروه D حضور داشتند و شش نفر وزن‌کشی کردند اما وزنه نزدند.
برای اینکه جایگاه معتمدی در جهان مشخص شود، باید رقابت بقیه گروه‌ها هم برگزار شود. مسابقات گروه دسته ۱۰۲ کیلوگرم روز پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ برگزار و بعد از آن رده‌بندی نهایی همه نفرات شرکت کننده مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها