کد خبر : 1965230 | 22 شهریور 1402 ساعت 15:58 | 109.5K بازدید | 155 دیدگاه

حسرت 52 ساله حضور در المپیک:

زنده: بازتاب حذف تیم ملی امید از مقدماتی المپیک

تیم ملی فوتبال امید ایران باز هم نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد و از رسیدن به المپیک 2024 باز ماند تا این حسرت 52 ساله شود.

زنده: بازتاب حذف تیم ملی امید از مقدماتی المپیک

به گزارش ورزش سه، تیم ملی امید ایران دیروز مقابل ازبکستان شکست خورد و کار به اما و اگر کشیده شد، در حالی که امیدواری زیادی بود تا ایران یکی از برترین تیم‌های صعود کننده به عنوان برترین تیم دوم باشد اما در بین 4 تیم قرار نگرفت و کویت، تاجیکستان و چین با امتیاز یا تفاضل گل بهتر از ایران بالاتر قرار گرفتند.

امیدهای ایران در شرایط کاملا مشابه با مالزی به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر از مسابقات حذف شدند تا رویای حضور در المپیک 52 ساله شود.

پس از حذف تیم ملی امید کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران نظرات مختلفی درباره این موضوع داشتند که در این مطلب به بازنشر آنها می‌پردازیم. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات خود را کامنت کنید:

24 شهریور 1402 ساعت 15:59

غلامحسین پیروانی سرمربی اسبق تیم امید: آیا 50 سال صعود نکردن به المپیک همیشه تقصیر سرمربیان بوده است، حذف امسال هم تقصیر عنایتی نیست.

مشکیکره و ژاپن اردوی سه ماهه داشتند؛ ما با ۹ بازیکن تمرین می‌کردیم.

مشکیبعد از بازی‌های آسیایی هانگژو باید برنامه‌ریزی برای تیم امید را آغاز کنیم؛ نه اینکه در آستانه بازی‌ها بخواهیم سرمربی انتخاب کنیم.

مشکیاگر به مسابقات زیر 23 سال آسیا هم صعود می‌کردیم، در این مرحله شکست می‌خوردیم.

1472124
23 شهریور 1402 ساعت 16:37

اسماعیل حلالی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

بولت پرسپولیسحلالی درمورد این موضع که عنایتی با حمایت قلعه نویی انتخاب شده است گفت: خیلی خوب است که مربی تیم ملی بزرگسالان عقیده واحدی با مربی تیم ملی امید داشته باشد. این سوال را از امیر قلعه‌نویی دارم که از کل ایران تنها رضا عنایتی را می‌شناخت.

بولت پرسپولیسبا این نوع برنامه‌ریزی و تفکراتی که در بدنه ورزش وجود دارد و پست‌ها رابطه‌ای شده‌اند آینده‌ای برای تیم‌های پایه نمی‌بینم و این طلسم هیچ‌وقت شکسته نمی‌شود.

بولت پرسپولیسبازی برابر ازبکستان عملکردمان و تعویض هایمان بسیار بد و پر از اشتباه بود، پوردارا خوب بود و دلیل تعویضش را نمی‌دانم، بازیکنان جایگزین برای پلن برد نبودند.

بولت پرسپولیس ساختار پایه ما ضعیف است و آموزش درستی در تیم‌های پایه داده نمی‌شود. حتی تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس و حتی تراکتور در رابطه با تیم‌های پایه فقط شعار می‌دهند

1677867
23 شهریور 1402 ساعت 14:09

جلال چراغپور کارشناس فوتبال: ما حدود ۲۰ مربی یا بیشتر در این سال‌ها از چندین نسل مختلف، داخلی و خارجی استفاده کردیم، اما همیشه تیم ملی امید حذف شده است.با قدرت و قاطعیت می‌توانیم بگوییم مشکل از مربی  ایرانی و خارجی نیست.

بولت ذوب آهنبازی فردی تیم ملی امید خوب است اما کار تیمی ما خوب نیست، 

بولت ذوب آهنتکنولوژی تمرین و دانش در گردش تمرینات ما متناسب با سن رشد بازیکنان نیست و این را باید با تربیت مربی درست کنیم و  سرعت آموزش مربیان را بالا ببریم.

بولت ذوب آهناولین راهکار این است که نسل جوانمان باید زبان تخصصی فوتبال را بلد باشد لااقل  فوق لیسانس و دکترا داشته باشند را جذب کنیم و شاکله مدرسان را در فدراسیون فوتبال تغییر بدهیم و همه آن‌ها را عوض کنیم.

1654471
23 شهریور 1402 ساعت 11:55

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال: اگر مقامی در فوتبال ما به دست می آید بر حسب اتفاقات، امداد‌های غیبی، خلاقیت و شعور بازیکنان است، در اصل روی توانایی‌ها، فوتبال منطقی، تاکتیک خاص، برنامه ریزی و تدارکات خوب نیست و اگر نتیجه بگیریم مقطعی است و تداوم ندارد.

مشکیاین اتفاق به کرات و در سالهای گذشته رخ داده و نباید زیاد تعجب کنیم. با این مدیریت در ورزش خیلی عجیب نیست. انتخاب‌ها، برنامه ریزی و امکاناتی که می‌دهند همه اش مشکل ساز است.

مشکیتیم بزرگسالان ما در ۵۰ سال و خرده‌ای در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشده، در چه چیزی نتیجه گرفتیم که می‌خواهیم تیم ملی امید به المپیک برود؟

مشکیتاج تصمیمات خود را تحمیل می‌کند،هیئت رئیسه فدراسیون نقشی ندارد.

1924833
22 شهریور 1402 ساعت 19:31

مهران فرقانی، مدیر تیم ملی امید ایران:

مشکیاین قانون ظالمانه‌ای است که یک تیم با یک باخت یا کارت زرد از دور مسابقات حذف شود، اما برنامه‌ریزی AFC به این شکل بود.

مشکیبرخی اتفاقات رقم خورد تا ایران در سید دوم قرار بگیرد. یک ماه قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال تیم ملی به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام نشد. به همین دلیل ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سید یک کنار گذاشتند.

1921345
22 شهریور 1402 ساعت 17:17

امین حزباوی پس از حذف تیم امید از مسابقات انتخابی المپیک به تمرینات السد بازگشت. السد با استفاده از عکس امین حزباوی در پوستر بازی شارجه در لیگ قهرمانان آسیا، سعی دارد روحیه از دست رفته کاپیتان ایران را به او بازگرداند.

1924598
22 شهریور 1402 ساعت 16:41

تیم ملی امید ایران عصر امروز راهی هانگژو شد تا خود را برای مسابقات آسیایی آماده کند، رضا عنایتی سرمربی تیم ملی سعی داشت به بازیکنان خود روحیه بدهد.

1924117
22 شهریور 1402 ساعت 16:34

واکنش رضا عنایتی سرمربی تیم امید به انتقادات:

ویدئو: 310609
22 شهریور 1402 ساعت 16:29

علی اصغر مدیرروستا، بازیکن اسبق تیم ملی:

بولت تراکتوررضا عنایتی بازیکن بزرگی بوده، اما در مربیگری تجربه کافی ندارد. عنایتی را سوزاندیم. نمی‌دانم برای انتخابش ارتباطات دخیل بود یا مطالعات، اما باید اجازه می‌دادیم چند سال دیگر تجربه به دست آورد و سپس سرمربیگری تیم امید را به او بدهیم.

بولت پرسپولیسهرکسی سرمربی تیم‌های ملی شود، همین خواهد بود. اگر در مرحله اول حذف نشویم، در مرحله بالاتر حذف می‌شویم، اگر فدراسیون فکر اساسی نکند، شیب افول فوتبال ما خیلی تندتر می‌شود.

1924592
22 شهریور 1402 ساعت 15:59

پیروز قربانی پیشکسوت باشگاه استقلال:

بولت استقلالعنایتی گزینه چندم تیم امید بود. سراغ چندین مربی رفتند، اما هیچکس قبول نکرد چون تیم امید جذابیتی ندارد.

بولت استقلال150 سال دیگر هم به المپیک نخواهیم رفت، چون هنوز نمی‌دانیم مسئولیت تیم امید با کمیته المپیک است یا فدراسیون فوتبال، برای تیم امید کاری نکرده بودیم و باید حذف می‌شدیم.

1678096
مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها