کد خبر : 1965418 | 23 شهریور 1402 ساعت 15:47 | 73.9K بازدید | 32 دیدگاه

تنیس را کشتی، دهانت را ببند!

جرارد پیکه، منفورترین چهره تنیس جهان

جرارد پیکه چهره‌ای منفور بین تنیسورها بود و حالا وجهه او در دنیای تنیس با بلایی که بر سر دیویس کاپ آورد، خراب‌تر نیز شده است.

جرارد پیکه، منفورترین چهره تنیس جهان

به گزارش "ورزش سه"، شکل برگزاری دیویس کاپ تنیس که توسط جرارد پیکه و از طریق شرکت تحت مالکیتش "کاسموس" طراحی شده بود، همواره مورد انتقاد تنیسورها بود.

در ابتدای سال جاری شرکت پیکه به دلیل اختلاف نظر با فدراسیون بین المللی، ITF، از سازماندهی این رویداد کناره گیری کرد. حتی قبل از تغییر رسمی شکل برگزاری نیز انتقادات و مخالفت های مستقیم چند بازیکن بزرگ را به همراه داشت و با وجود سپری شدن چند دوره، اظهارات منفی علیه پیکه ادامه دارد و تنیسورها معتقدند او جام جهانی تنیس را کشت.

1924919

آخرین نفری که این سه شنبه به پیکه حمله کرد، استن واورینکا سوئیسی بود که در حساب توییتر خود پستی را خطاب به بازیکن سابق بارسا منتشر کرد: «ممنون جرارد پیکه و ITF. فرانسه مقابل سوئیس در منچستر (همراه با شکلک خنده و شکلک هایی از خشم و ناباوری).»

1924917

ماردی فیش آمریکایی هم پاسخ داد: «آنها دیویس را کشته اند.» او تصویری از AO Arena در منچستر با جایگاه‌های بسیار خالی از جمعیت را نیز پیوست کرد.

تنها گروه‌های کوچکی از هواداران در سالن دیده می‌شدند که  پیراهن فرانسه و سوئیس را پوشیده بودند این نشان می‌هد مردم محلی اندکی به این بازی علاقه داشتند، اگرچه حقیقت این است که ساعت برگزاری بازی که 1:16 بعد از ظهر در منچستر بود نیز مانع دیگری برای استقبال تماشاگران محسوب می شد؛ ساعت کاری در یک روز غیر تعطیل. موردی که پیش از این در سال های گذشته نیز مانع حضور مردم در اولین دیدارهای مقدماتی شده بود.

1924915

ساعاتی بعد واورینکا از طریق توییتر پاسخ پیکه را دریافت کرد. او با اشاره به تعداد حاضران در مرحله گروهی سال گذشته، 113 هزار و 286 تماشاگر پاسخ داد و گفت: «ما دیگر مسابقات را برگزار نمی کنیم، از ITF بپرسید.»

واورینکا پاسخ داد: «پس از یک روز بد در پیست، حداقل این باعث خنده من شد. اگر این توافق 25 ساله خوب بود، چرا پس از 5 سال منتفی شد؟»

1924916

دیروز ژولین بنتو فرانسوی، تنیسور سابق و کاپیتان فرانسه، نیز به جمع منتقدان پیکه پیوست: «چطور جرات میکنی حرف بزنی؟ تو به معنای واقعی کلمه یکی از ستون های تنیس را همراه با ITF کشته‌ای. لطفا حداقل دهانت را ببند.» او در توییتر خود اینگونه پاسخ ستاره سابق بارسا را داد.

دیدگاه‌ها