کد خبر : 1965470 | 23 شهریور 1402 ساعت 19:18 | 20.2K بازدید | 26 دیدگاه

تشدید بحران مالی بارسلونا: بی‌پول‌تر از قبل!

مشکلات مالی بارسلونا از روز پنجشنبه بدتر شد و لالیگا سقف هزینه‌های این تیم را کاهش داده است.

تشدید بحران مالی بارسلونا: بی‌پول‌تر از قبل!

به گزارش "ورزش سه"، سقف دستمزد جدید بارسلونا برای فصل جاری 270 میلیون یورو تعیین شده است، که کاهش قابل توجهی از سقف 648 میلیون یورویی تعیین شده در فوریه داشته است. در پایان نقل و انتقالات تابستانی بودجه رئال مادرید در لالیگا برای فصل 24-2023، 727 میلیون یورو است، در حالی که بودجه اتلتیکو مادرید نیز کمی بیشتر از بارسا با 296 میلیون یورو است. پنج تیم برتر توسط سویا (168 میلیون یورو) و ویارئال (143 میلیون یورو) تکمیل می‌شوند.

فاصله بین درآمد یک تیم و هزینه‌های غیر ورزشی و وام‌های باشگاه، سقف هزینه‌ها را تعیین می‌کند. کاهش سقف بارسا تا حدی به دلیل کاهش تاثیر یکی از اسپانسرهای این تیم است. پول حاصل از فروش دارایی‌های استودیو بارسا (اکنون بارسا ویژن)، در سال 2022 دریافت نشد تا باشگاه مجدد امسال برای فروش آن اقدام کند. با این حال، بودجه هنوز تا پایان پنجره نقل و انتقالات به باشگاه نرسیده است، و باعث شد که رئیس باشگاه خوان لاپورتا و هیئت مدیره او 20 میلیون یورو ضمانت برای ثبت تمام خریدهای تابستانی در لالیگا ارائه دهند.

بارسا در تابستان خریدهای محدودی انجام داد، اوریول رومئو (3.5 میلیون یورو)، ایلکای گوندوگان، و اینیگو مارتینز پیوستند، در حالی که ژوائو فلیکس و ژائو کانسلو به صورت قرضی برای یک فصل وارد تیم شدند. برای متعادل کردن وضعیت مالی، سرجیو بوسکتس و جوردی آلبا این تیم را ترک کردند و مبلغ انتقال عثمان دمبله و فرانک کسیه دریافت شد. سایر جدایی‌ها شامل عبدالصمد الزلزولی، ساموئل اومتیتی و نیکو گونزالس بود و آنسو فاتی، کلمنت لنگلت و سرجینو دست به صورت قرضی خارج شدند.

1925016

بارسا هزینه‌های ورزشی سالانه را از 560 میلیون یورو به حدود 400 میلیون یورو کاهش داد، اما هنوز هم از سقف جدید لیگ برای تیم فراتر می‌رود. این بدان معناست که با توجه به هزینه‌های مربوط به تیم‌های دیگر مانند تیم دوم، تیم زنان و تیم بسکتبال، با بازگشایی پنجره نقل و انتقالات در ژانویه، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند.

لاپورتا و شرکا اگر می‌خواهند با تعداد بازیکنان فعلی خود ادامه دهند، باید حتما یک اسپانسر جدید مالی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها