کد خبر : 1965531 | 24 شهریور 1402 ساعت 08:39 | 34.7K بازدید | 54 دیدگاه

لیگ عربستان ۵ میلیون هوادار دارد، ما بیش از ۲۰۰ میلیون

وحشت لالیگا از حضور عربستانی‌ها در چمپیونزلیگ

خاویر تباس، رئیس لالیگا، می‌گوید لیگ عربستان اکنون تهدیدی برای لیگ‌های معتبر اروپایی نخواهد بود.

وحشت لالیگا از حضور عربستانی‌ها در چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، لیگ عربستان 277 قرارداد جدید در بازار نقل و انتقالات تابستانی اخیر منعقد کرد که شامل 69 بازیکن از باشگاه‌های مطرح اروپایی به مبلغ کل 957 میلیون یورو می‌شود.

لالیگا اسپانیاخاویار تباس، رئیس لالیگا، در نشست خبری ارائه گزارش اقتصادی انجمن گفت: لیگ عربستان امروز ما را نگران نمی‌کند اما علاقه‌مندیم بدانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. یک لیگ فقط با حضور بازیکنان بزرگ نمی‌شود. سال‌ها پیش چین سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را با حمایت دولت انجام داد، اما هیچ رشدی نکرد.

وی افزود: این نشان‌دهنده اهمیت تاریخچه مسابقات، باشگاه‌ها و برندها و همچنین هواداران در شبکه‌های اجتماعی است زیرا اگر در مورد شما صحبت نمی‌کنند به این دلیل است که شما را دنبال نمی‌کنند. لیگ عربستان 5 میلیون هوادار دارد. لیگ برتر انگلیس 200 میلیون و ما بیش از 200 میلیون مخاطب داریم.

وی ادامه داد: ما شاهد پیشرفت لیگ عربستان خواهیم بود اما اتفاق تلخ این است که روزی دستشان را برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا بالا ببرند و برای حضور در آن پیشنهاد بدهند. مبلغ هنگفتی که یوفا و باشگاه‌های بزرگ می‌پذیرند، زیرا این پول بین بزرگ‌ها تقسیم می‌شود.

رئیس لیگ اسپانیا افزود: در کوتاه مدت، این موضوع من را نگران نمی‌کند، اما به ما مربوط می‌شود. ترس واقعی برای زمانی‌ است که ۲-۳ تیم از عربستان در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شوند.

دیدگاه‌ها