کد خبر : 1965597 | 24 شهریور 1402 ساعت 11:58 | 63.9K بازدید | 26 دیدگاه

زوج بی‌رحم و بلندپرواز و آغاز پروژه جدید

مالک ایرانی چلسی، اسپورتینگ را هم می‌خواهد

حضور تاد بولی و بهداد اقبالی در راس باشگاه چلسی باعث شده که آنها با وجود تمام مشکلات به باشگاهی بلندپرواز تبدیل شوند.

مالک ایرانی چلسی، اسپورتینگ را هم می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، مالکان جدید باشگاه چلسی پنجره نقل و انتقالات تابستانی را با شکستن رکورد یک میلیارد پوندی از زمان حضورشان در استمفوردبریج به پایان بردند. 

این کنسرسیوم که بهداد اقبالی و تاد بولی مدیریت آن را برعهده دارند حالا در فکر خرید سهامی از باشگاه اسپورتینگ هستند اما هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند. آنها حالا با تصمیماتی بزرگ در چلسی روبرو هستند که بدون شک تاثیر بسیاری روی آینده این تیم خواهد داشت. 

جدیت و وجه اشتراک این دو نفر به حدی زیاد است که انتظار می‌رود تصمیمات بزرگ خیلی زود عملی شوند و یکی از مهم‌ترین آنها خرید سهامی هرچند کوچک در باشگاه اسپورتینگ است. این تصمیم در حالی گرفته شده که کنسیرسیوم آنها به تازگی سهامی را هم در باشگاه استراسبورگ در لیگ فرانسه خریداری کرده است. 

خرید سهام در باشگاه اسپورتینگ اهمیت بسیاری برای آنها دارد، چرا که این باشگاه یکی از باشگاه‌های قدرتمند حاضر در لیگ پرتغال است. آنها 19 قهرمانی در لیگ این کشور دارند، سابقه قهرمانی در رقابت‌های جام در جام یوفا را در کارنامه دارند و این موضوع می‎‌تواند روی افزایش قدرت مالکان چلسی در فوتبال اروپا تاثیرگذار باشد.

1925304

رابطه بین اقبالی و بولی اهمیت بسیاری در آینده چلسی دارد. رابطه شخصی آنها روی تمامی ابعاد ممکن تاثیرگذار خواهد بود. مالکیت مشترک در دوران مدرن لیگ برتر چندان رایج نبوده و تماشای پیشروی آن برای بسیاری جذاب خواهد بود. 

یکی از منابع نزدیک به این دو نفر به تلگراف گفته که آنها در طول پنجره نقل و انتقالات تابستانی به صورت مداوم به این فکر می‌کردند که شرایط تیم‌هایی که موفق به کسب 100 امتیاز در تاریخ لیگ برتر شده‌اند به چه صورت بوده و چه بازیکنانی باید در کنار هم قرار بگیرند که بتوان به این شرایط دست پیدا کرد. 

این بلندپروازی عجیبی برای اقبالی و بولی است که پیش از این تنها یک بار و توسط منچسترسیتی در فصل 18-2017 تحقق یافته است. با این حال آنها از پرداخت هزینه برای رسیدن به این رویا هیچ هراسی ندارند. آنها بدون هیچ رحمی برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند و هزینه قابل توجهی هم برای آن پرداخت کرده‌اند. 

اقبالی 47 ساله در تهران به دنیا آمده و در سال 1986 به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. او موسس شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی کلیرلیک کپتال در سال 2006 بوده که نزدیک به 65 درصد از سهام این کنسرسیوم مالک چلسی را در اختیار دارد. بنابراین شاید بتوان گفت که کنترل تمامی هزینه‌ها در اختیار او است. 

بولی 49 ساله در مریلند رشد کرد و در بهترین مدارس و دانشگاه‎‌های آمریکا و لندن درس خواند. او حالا مدیر چلسی است و هفته گذشته هم در جلسه اتحادیه مدیران باشگاه‌های اروپایی حضور پیدا کرد. ناصر الخلیفی به عنوان رییس این اتحادیه پس از ورود به جلسه به سمت او رفت و با مدیر چلسی دست داد. هردوی آنها به خوبی می‌دانند که داشتن متحد قدرتمند تا چه اندازه ارزشمند است. 

1925305

او قدرت بسیار زیادی در این باشگاه دارد. او بود که تمام تلاشش را برای خرید این باشگاه در زمانی که در شرایط بدی قرار داشت کرد. او بود که اقبالی را برای پرداخت هزینه متقاعد کرد. او بود که خودش را به عنوان مدیر ورزشی انتخاب کرد و تصمیمات بسیاری را در طول چند پنجره نقل و انتقالات گرفت. او بود که حکم اخراج توماس توخل و گراهام پاتر را امضا کرد. 

با این حال، تمامی تصمیم‌ها با مشورت جدی این دو نفر عملی می‌شود. آنها برنامه مهمی برای این پنجره نقل و انتقالات داشتند: جذب بازیکنان با سن 25 سال و کمتر و با قراردادهای طولانی مدت. چلسی باور دارد که این کار باعث کاهش دستمزدهای پرداختی و تضمین آینده این باشگاه خواهد شد. 

این دو مدیر قدرتمند تمام تلاش‌شان را در زمین با خرید ستاره‌های گرانقیمت و امضای قرارداد طولانی مدت با آنها و همچنین در بیرون از زمین با تلاش برای کسب درآمد بیشتر و فرار از نقض قانون فرپلی مالی به کار گرفتند. 

حالا این باور در استمفوردبریج وجود دارد که همه چیز به دستان توانمند مائوریسیو پوچتینو سپرده شده است و این مربی آرژانتینی است که باید بهترین استفاده را از این فرصت ببرد و این تیم را از بحرانی که در آن گرفتار شده است بیرون بکشد. 

اقبالی و بولی به خودشان، به این باشگاه و به کاری که می‌کنند باور دارند. این شرایطی است که باید در هر باشگاه بزرگ اروپایی که به دنبال موفقیت است دیده شود. 

دیدگاه‌ها