کد خبر : 1965606 | 24 شهریور 1402 ساعت 12:48 | 13.5K بازدید | 14 دیدگاه

با ورژن بهتر برمی‌گردم

دهدار: نصیرشلال یک مربی و روانشناس خوب است

وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ گفت: من و کادرفنی برای موفقیت در جهانی عربستان خیلی تلاش کردیم و من باید کار را تمام می کردم که تمام نکردم، پس مشکل از من است نه فرد دیگری.

دهدار: نصیرشلال یک مربی و روانشناس خوب است

رضا دهدار در گفت و گو با ایسنا درباره ناکامی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳، اظهارکرد: برای اولین بار در حرکت یک ضرب کارم را با وزنه ۱۷۳ کیلوگرم آغاز کردم و شروع خوبی داشتم. از آن جا  که هم من و کادرفنی می دانستیم که بیشتر رقبای من یک ضرب زن هستند باید فاصله را با آن ها در یک ضرب کم می کردم تا در حرکت دوضرب بتوانم جبران کنم.

به نصیرشلال گفتم نگران نباشید

وی بیان کرد: در ادامه برای حرکت دوم، وزنه ۱۷۹ کیلوگرم انتخاب شد که نتوانستم مهار کنم  و در حرکت سوم هم در بالا بردن این وزنه ناموفق بودم و کار خیلی سخت شد اما روحیه ام را نباختم و جنگنده برای حرکت دوضرب شروع کردم. در پشت صحنه ۲۰۳ کیلوگرم را نتوانستم مهار کنم و خودم و کادرفنی ناراحت شدیم، هرچند کادرفنی با تجربه ای که دارند به روی خود نیاوردند و آقای نصیرشلال به من گفت می خواهی یک بار دیگر ۲۰۳ کیلوگرم را بزنی که به او گفتم نه نگران نباشید و به روی صحنه می روم و وزنه ۲۱۳ کیلوگرم را بالای سر می برم که خوشبختانه با شرایطی که داشتم این وزنه را مهار کردم.

قبل از وزنه ۲۱۳ کیلوگرم قندم افتاد

دارنده مدال طلای جهانی کلمبیا ادامه داد: بدنم قبل از وزنه ۲۱۳ کیلوگرم خالی کرد و قندم افتاد که البته در پشت صحنه با اقداماتی که انجام شد وضعیتم بهبود پیدا کرد و برای مهار وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی به روی تخته رفتم که در پرتاب افتاد. بعد هم خودم به آقای نصیرشلال گفتم مدال مجموع را می خواهم و به همین دلیل برای حرکت سوم، وزنه ۲۲۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد که اگر مهار می شد، نقره دوضرب و برنز مجموع را کسب می کردم و واقعا تمام توانم را گذاشتم ولی نشد.

تکنیکم بهم خورده است

وی با بیان این که متاسفانه هر چند وقت یک بار تکنیک من به مشکل بر می خورد، خاطر نشان کرد: وزنه زدن من یک مدل متفاوت است که متاسفانه هر چند وقت یک بار تکنیک من به هم می خورد و خودم هم نمی دانم دلیل آن چیست. وقتی این اتفاق رخ می دهد کارم در مسابقات سخت می شود. من از نظر بدنی چیزی کم ندارم و اگر وزنه آخر نمی افتاد، هم مدال دو ضرب و هم مجموع را داشتم. اما در وزنه برداری همه چیز مکمل هم است و باید همه شرایط ایده آل باشد تا در صحنه رقابت ها به آن چه می خواهی برسی. همه شرایط من خوب بود، جز تکنیکم که باعث رقم خوردن این نتیجه شد.

مشکل از من بود نه فرد دیگری

دهدار درباره انتقاد به کادرفنی از جمله نواب نصیرشلال که نتوانستند او را از نظر روحی برای این مسابقه آماده کنند نیز گفت: آقا نواب از نظر من در وهله یک روانشناس و بعد هم یک مربی خوب است که واقعا در کنار دیگر اعضای کادرفنی برای موفقیت تیم ملی سخت در حال تلاش هستند. مجموعه فدراسیون از جمله آقای انوشیروانی نیز روز به روز در حال تلاش است که شرایط ملی پوشان بهتر شود. من هیچ وقت دور حاشیه نبودم، نیستم و نخواهم رفت. به هر حال یکسری منتقدان منتظر سوژه هستند و البته برای این منتقدان هم احترام قائل هستم اما من و کادرفنی برای موفقیت در جهانی خیلی تلاش کردیم و من باید کار را تمام می کردم که تمام نکردم. پس مشکل از من است نه فرد دیگری.

شرمنده‌ام

وی تاکید کرد: نه فقط من بلکه هر ورزشکاری تمام تلاش خود را می کند تا با دست پر از مسابقات خارج شود. من روز گذشته تمام تلاشم را کردم اما نشد. خیلی ها در این مسیر برای من زحمت کشیدند و خیلی دوست داشتم مدال بگیرم تا همه مردم و  پدر و مادرم و مربی ام در رامهرمز را خوشحال کنم و جواب محبت کادرفنی و فدراسیون را بدهم اما شرمنده همه شدم.

حقم را از وزنه‌برداری می‌گیرم

این ملی پوش خوزستانی تاکید کرد: وقتی من وزنه های یک قدمی مدال را نزدم یعنی کم کاری از خودم بود و اگر تکنیک من بهم نمی خورد، مسابقات جهانی را با مدال ترک می کردم. این چهارمین مسابقه جهانی و شاید آخرین جهانی من بود ولی مطمئن باشید تلاش می کنم با ورژن بهتر و قوی تر برای مسابقات بعدی کسب سهمیه المپیک و المپیک آماده شوم تا حقم را از این ورزش بگیرم.

وی درباره حضور در بازی های آسیایی و وزنه زدن در یک دسته بالاتر یعنی دسته ۱۰۹ کیلوگرم، گفت: خودم می دانم کارم خیلی سخت است اما مطمئن باشید تمام توانم را می گذارم تا وزنه هایی که برایم انتخاب می کنند را ثبت کنم.

دهدار در پایان درباره رنکینگ خود برای حضور در المپیک پاریس نیز عنوان کرد: من می دانم ۳۹۰ کیلوگرم مجموع کمی است اما تلاش می کنم در مسابقات بعدی مجموع بیشتری را به ثبت برسانم تا با ثبت یک مجموع خوب، خیالم برای حضور در المپیک راحت باشد.

دیدگاه‌ها