کد خبر : 1965901 | 25 شهریور 1402 ساعت 21:55 | 41.4K بازدید | 3 دیدگاه

والیبال‌ قهرمانی اروپا؛

پایان یک کابوس برای قهرمان المپیک: سوم هم نشدند!

اسلوونی چهارمین مدال خود را در قهرمانی اروپا کسب کرد.

پایان یک کابوس برای قهرمان المپیک: سوم هم نشدند!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات والیبال قهرمانی مردان اروپا تیم ملی والیبال اسلوونی که سه مدال نقره مسابقات را در سالهای 2015، 2017 و 2021 به دست آورده بود، توانست در یک بازی نزدیک و پنج سته تیم ملی والیبال فرانسه را با نتیجه سه بر دو شکست دهد و برای اولین بار در تاریخ مسابقات قهرمانی اروپا مدال برنز را کسب کند.

در این که در سالن پلازو دلا اسپورت شهر رم برگزار شد شاگردان گئورگی کرتو در تیم ملی اسلوونی ست‌های اول، دوم و پنجم مسابقه را با ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۱ پیروز شدند تا علاوه بر کسب مدال برنز انتقام فینال سال ۲۰۱۵ را از فرانسه بگیرند. تیم ملی والیبال فرانسه هم که تورنمنت خوبی را پشت سر نگذاشت و تنها به لطف قرعه خوب تا نیمه‌نهایی آمد عنوان چهارمی را به دست آورد. فرانسوی‌ها ست‌های سوم و چهارم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند ولی نتوانستند بازگشت خود را تکمیل کنند.

در این مسابقه راک موزیچ،‌ کلمن چبول و تاین اورنات از اسلوونی و کوین تیله و اروین انگاپت از فرانسه امتیاز آوران دو تیم بودند.

1925938

نکته جالب اینکه پس از مصدومیت گریگوری روپرت پاسور تیم ملی والیبال اسلوونی در نیمه‌نهایی مقابل لهستان طبق قانون این تیم توانست طی یک انتقال پزشکی دژان وینچیچ پاسور قدیمی خود را از تمرینات تیم راپید بخارست به رم بکشاند و در حالی که اصلا در لیست تیم اسلوونی قرار نداشت به لطف این قانون و بازی در مسابقه آخر مدال برنز را به دست آورد. البته دژان وینچیچ حالا با مصدومیت روپرت باز هم در تیم اسلوونی خواهد ماند تا این تیم را در انتخابی المپیک همراهی کند.

پیش از دیدار فینال، تیم ملی والیبال اسلوونی در دیدار رده بندی مسابقات والیبال قهرمانی اروپا توانست با نتیجه سه بر دو فرانسه را شکست بدهد و برای اولین بار عنوان سومی مسابقات را به دست بیاورد. اسلوونی در تاریخ این مسابقات سه مدال نقره را هم در کارنامه دارد.

تیم ملی والیبال اسلوونی در سال ۲۰۲۱ در لیگ ملت‌های والیبال و قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ در دیدار های رده‌بندی مغلوب شده بود و در سومین تلاش خود در رده‌بندی‌ها بلاخره موفق به کسب مدال برنز شد.

آندره‌آ جیانی سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه هم با این شکست بیش از پیش جایگاه خود را در این تیم در خطر می‌بیند و با توجه به اینکه فرانسه در انتخابی المپیک حضور ندارد شاید فدراسیون فرانسه دست به تغییراتی در تیمش بزند.

دیدگاه‌ها