کد خبر : 1965997 | 26 شهریور 1402 ساعت 20:34 | 877.3K بازدید | 280 دیدگاه

پایان روز دوم با سه مدال و دو شانس مجدد

شب نقره‌ای ایران در بلگراد ناگهان طلایی شد

روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با یک طلا و دو نقره و ناکامی در چهار وزن دوم همراه بود.

شب نقره‌ای ایران در بلگراد ناگهان طلایی شد

به گزارش "ورزش سه"، چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان برای ایران با اتفاقات خوبی همراه نبود و بعد از شکست میلاد والی‌زاده، یونس امامی، محمد نخودی و امیرعلی آذرپیرا در مسیر رسیدن به نیمه نهایی در اوزان در اوزان 57، 74، 79 و 92 کیلوگرم، فقط امامی و نخودی بودند که توانستند به شانس مجدد راه پیدا کنند و دو کشتی گیر دیگر حذف شدند. برخلاف چهار وزن اول، در چهار وزن دوم، ایران هیچ فینالیستی نداشت و فردا فقط شانس کسب دو مدال برنز دارد.

اما در سه فینالی که همه از روز گذشته انتظارش را می‌کشیدیم، دو نقره و یک طلا کسب شد. امیرمحمد یزدانی برابر حریف آمریکایی‌اش شکست خورد و مثل دو سال قبل نقره گرفت. حسن یزدانی هم نتوانست در یک کشتی پر حرف و حدیث از پس دیوید تیلور بربیاید و با ضربه فنی به مدال نقره رسید. این امیرحسین زارع بود که پایان خوشی را برای ایران در شب دوم مسابقات رقم زد و با اقتدار به مدال طلای وزن 125 کیلوگرم رسید.

ویدئو: 310853


بولت ذوب آهندر ادامه به صورت لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان همراه شما خواهیم بود:


بولت فولاد57 کیلوگرم: 
* در وزن 57 کیلوگرم که 33 شرکت کننده دارد، میلاد والی‌زاده جوانترین و کم‌تجربه‌ترین کشتی گیر ایران پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با رضوان کواکس از رومانی مبارزه می کند.

* در وزن 57 کیلوگرم، میلاد والی‌زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 رضوان کواکس از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف علی عباس رضازاده از آذربایجان می‌رود.

ویدئو: 310852

* میلاد والی‌زاده در دور بعد با نتیجه 8 بر 4 علی عباس رضازاده قهرمان اروپا از آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار به مصاف زلیم خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی می رود.

ویدئو: 310859

* حرکات غیرورزشی حریف آذربایجانی والی‌زاده در مبارزه وزن 57 کیلوگرم، مورد انتقاد کابران مجازی قرار گرفته است.

1926282
ویدئو: 310861

* میلاد والی‌زاده در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر 2 مقابل زلیم خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

بولت زیر مجموعهنیمه نهایی 57 کیلو: 

استیون میچیچ(صربستان) ۶ – زلیمخان آباکاروف(آلبانی) ۱ 

ری هیگوچی(ژاپن) ۱۱ – میرامبک کارتبای(قزاقستان) ۰

* کشتی گیر آلبانیایی در نیمه نهایی 57 کیلوگرم مغلوب شد تا میلاد والی‌زاده در نخستین تجربه جهانی خود یک حذف تلخ را تجربه کند. 


بولت هوادار61 کیلوگرم:

*در غياب رضا اطرى، نماينده ايران در اين وزن مسابقات فينال و رده بندى ٦١ كيلوگرم برگزار شد.

بولت زیر مجموعهديدارهاى رده بندى ٦١ كيلوگرم:

*اُگاوا (ژاپن) ۱ - ژوماشبیک(قرقیزستان) ۲

*بلیاستسکی(اوکراین) ٥ - فارتنادزه(گرجستان) ۵ (برنده)

بولت زیر مجموعهفينال ٦١ كيلوگرم:

* ویتالی آروجا (آمریکا) ۱۰ - عباس گاژی ماگمدوف (روسیه) ۹


بولت استقلال70 کیلوگرم:
* زین رترفورد آمریکایی حریف امیرمحمد یزدانی در فینال این وزن خواهد بود. این کشتی حدود ساعت 19:45 امشب برگزار خواهد شد.

1926225

بولت زیر مجموعهديدارهاى رده بندى ۷۰ كيلوگرم:

*رمضان اف (بلغارستان) ۸ - اکمت علی ئف(قرقیزستان) ۶

*آندراسیان(ارمنستان) ۱۲- آبهیمانیو(هندوستان) ۱

بولت زیر مجموعهفینال وزن ۷۰ کیلوگرم:

* امیرمحمد یزدانی ۵ - زین رترفورد (آمریکا) ۸

* امیرمحمد یزدانی در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل زین رترفورد روی تشک رفت. در حالی که دو امتیاز اول به این کشتی گیر‌ جویباری رسیده بود، در ادامه حریف آمریکایی توانست با چند حمله متوالی کشتی را ۸ بر ۲ کند. حملات ثانیه های آخر یزدانی ۳ امتیاز در پی‌ داشت و او‌ در‌ نهایت ۸ بر ۵ شکست خورد و به مدال نقره رسید.


بولت فولاد74 کیلوگرم: 
* در وزن 74 کیلوگرم که 45 نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان کشتی می گیرد. زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه در گروه امامی حضور دارد.
* در وزن 74 کیلوگرم، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را مغلوب کرد.

ویدئو: 310854

* فینال زود هنگام وزن ۷۴ کیلوگرم؛
یونس امامی دارنده دو مدال برنز جهان در مرحله یک هشتم نهایی نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه می رود.

1926269

*یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد.

بولت زیر مجموعهنیمه نهایی 74 کیلو: 

زائوربک سیداکوف(روسیه) ۵ – توران بایراموف(آذربایجان) ۱ 

کایل دیک(آمریکا) ۴ – گیورگوس کوگیوم‌سیدیس (یونان) ۱

* سیداکوف روس، مطابق انتظار به فینال وزن 74 کیلوگرم راه یافت تا یونس امامی این شانس را پیدا کند که فردا در رقابت‌های شانس مجدد برای کسب مدال برنز بجنگد. 


بولت استقلال79 کیلوگرم: 

*در وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر 4 رمضان ساری از ترکیه را شکست داد.

ویدئو: 310855

* محمد نخودی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب احمد عثمان اف از روسیه شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

* کشتی گیر وزن 79 کیلوگرم ایران که دو سال اخیر به مدال نقره جهان رسیده بود، در غیاب جردن باروز این بار هم نتوانست طلایی شود.

بولت زیر مجموعهنیمه نهایی 79 کیلوگرم:

ولادیمیر گامکریلیدزه(گرجستان) ۱۰ – واسیل میخایلوف(اوکراین) ۲ 

احمد عثمانوف(روسیه) ۳ – اورخان عباسوف(آذربایجان) ۰

* احمد عثمان اف از روسیه که زیر پرچم اتحادیه جهانی کشتی می‌گیرد، بعد از شکست نخودی توانست فینالیست شود و بدین ترتیب نخودی می‌تواند فردا برای کسب مدال برنز در شانس مجدد تلاش کند.


بولت فولاد86 کیلوگرم: 
* حسن یزدانی بعد از شکست تمامی رقبای خود، امشب در فینال بزرگ روی تشک خواهد رفت. دیوید تیلور و حسن یزدانی ششمین رویارویی خود را برگزار می کنند؛ مبارزه ای که احتمالا میلیون ها بیننده در سراسر جهان خواهد داشت.

1926224
ویدئو: 310860

بولت زیر مجموعهدر یک کشتی پرافت و خیز و بحث‌برانگیز حسن یزدانی با وجود استارت خوب نتوانست از پس تیلور‌ بربیاید. 
دیوید تیلور که بازهم در سه دقیقه اول آرام کشتی گرفت، بعد از اینکه داوران به او اخطار دادند و یک امتیاز به حسن یزدانی رسید، در یک حمله توفانی زیر دوخم یزدانی را گرفت. یزدانی هم برخلاف معمول سعی کرد این بار با سرعت هر چه تمام‌تر کنده تیلور را بالا بیاورد و در این کار هم موفق بود. 

در آن لحظه تصمیم داوران دادن 4 امتیاز به یزدانی و فقط یک امتیاز به تیلور بود. در حالی که نتیجه 5 بر یک به سود یزدانی روی تابلو نقش بسته بود، مربی آمریکا درخواست چلنج کرد و با بازبینی صحنه و در تصمیمی بحث‌برانگیز داوران نتیجه کشتی را 5 بر 3 به سود تیلور اعلام کردند. این تصمیم به مذاق پژمان درستکار و هواداران ایرانی حاضر در سالن خوش نیامد و 3 دقیقه اول با همین نتیجه تمام شد. در سه دقیقه دوم هم یزدانی در حالی به آب و آتش می‌زد تا امتیازات از دست رفته را جبران کند، اسیر زیرگیری‌های تیلور شد. بعد از دادن دو امتیاز، بار دوم تیلور حسن یزدانی را روی پل زد و در نهایت در فاصله دو ثانیه مانده به پایان کشتی، یزدانی روی پل گیر کرد و ضربه فنی شد!

دیدارهای رده بندی ۸۶ کیلوگرم:

*ناظم امینه (سن مارینو) ۸ - شاپیف (ازبکستان) ۵

*عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۵ - شاریپوف (بحرین) ۳

فینال ۸۶ کیلوگرم:

*حسن یزدانی (ایران) ۳- دیوید تیلور (آمریکا) ۹ برنده ضربه فنی


بولت استقلال92 کیلوگرم:
* در دور نخست رقابت های این وزن، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل وومین جانگ از کره جنوبی به پیروزی دست یافت. او با ارائه یک نمایش هجومی توانست قبل از پایان 6 دقیقه کار حریف را تمام کند. 

ویدئو: 310850

* آذرپیرا که اولین حضور خود در مسابقات جهانی بزرگسالان را تجربه می کند، در دور بعد با زاهید والنسیا از آمریکا دیدار می کند.

* امیرعلی آذرپیرا در دور بعد با نتیجه 12 بر 9 مغلوب زاهید والنسیا از آمریکا شد و باید منتظر راه یابی حریفش به دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.

* آرش یوشیدا، کشتی گیر ایرانی- ژاپنی وزن 92 کیلوگرم استارت مقتدرانه ای داشت و توانست والیف از روسیه را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد.

❌ با توجه به شکست 5 بر 1 والنسیا کشتی‌گیر آمریکایی برابر نماینده آذربایجان، امیرعلی آذرپیرا از دور رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان کنار رفت.

بولت زیر مجموعهنیمه نهایی 92 کیلوگرم:

ریزابک آیتموخان(قزاقستان) ۸ – میریانی مایسورادزه(گرجستان) ۱

عثمان نورماگمدف(آذربایجان) ۱۰ – آرش یوشیدا(ژاپن) ۰


بولت فولاد125 کیلوگرم:
* امیرحسین زارع بعد از گرفتن انتقام از طاها آکگل، غول ترکیه‌ای، در نیمه نهایی امشب فینال سنگین وزن را برابر گنو پتریاشویلی از گرجستان برگزار خواهد کرد.

1926226

* امیرحسین زارع در فینال وزن 125 کیلوگرم با یک نمایش بی‌نظیر توانست گنو پتریاشویلی از گرجستان را با نتیجه 11 بر صفر پشت سر بگذارد. هرکول آملی بدون اینکه به حریف اجازه خودنمایی بدهد، قبل از پایان 6 دقیقه توانست کشتی را به پایان برساند و اولین طلای ایران را در بلگراد به نام خود ثبت کرد.

دیدارهای رده بندی ۱۲۵ کیلوگرم:

*طاها آکگول (ترکیه) ۵- لیگتی (مجارستان) ۰

*پاریس (آمریکا) ۱۲ - کوربان اف (روسیه) ۲

فینال ۱۲۵ کیلوگرم:

* امیرحسین زارع ۱۱ - پتریاشویلی (گرجستان) ۰

دیدگاه‌ها