کد خبر : 1966142 | 26 شهریور 1402 ساعت 21:35 | 26.5K بازدید | 6 دیدگاه

بحران جدید در آلمان: فدراسیون به هم ریخت!

کارل هاینس رومینیگه، اسطوره بایرن مونیخ، از عضویت در کارگروه ویژه فدراسیون فوتبال این کشور استعفا داد.

بحران جدید در آلمان: فدراسیون به هم ریخت!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال آلمان بعد از حذف زودهنگام تیم ملی این کشور از جام جهانی 2022 قطر کارگروه ویژه‌ای تشکیل داد تا علت حذف آلمان از مرحله گروهی را بررسی کند و برای عبور فوتبال آلمان از بحران راه‌حل ارائه دهد.

اما امروز کارل هاینس رومینیگه، عضو هیئت مدیره بایرن مونیخ و اسطوره این باشگاه، به همراه اولیور مینتزلوف از مدیران باشگاه لایپزیش از سمت‌شان در کارگروه ویژه فدراسیون فوتبال آلمان استعفا دادند.

1926436

رومینیگه به این دلیل استعفا داد که می‌گوید فدراسیون فوتبال آلمان پیش از منصوب کردن آندریاس رتیش، مدیر ورزشی سابق باشگاه کلن، به عنوان مدیر اجرایی در حوزه ورزش فدراسیون با او و کارگروه ویژه مشورت نکرده‌اند.

کارل هاینس رومینیگه با انتشار بیانیه‌ای خشمگین به این رفتار فدراسیون اعتراض کرد و نوشت: "فدراسیون آلمان که خودش کارگروه ویژه عبور از بحران را تاسیس کرده بود هرگز به این کارگروه قدرت تصمیمی‌گیری موثر نداد. در واقع ما گروهی بودیم که به شکل صوری تشکیل شده بود و هیچ کارایی دیگری نداشت".

1926437

در ادامه بیانیه عضو مستعفی کارگروه فدراسیون آلمان چنین آمده است: "کارگروه در هیچ یک از تصمیم‌های مهم فدراسیون به بازی گرفته نشد. حتی گاهی تصمیم‌ها به ما اطلاع هم داده نمی‌شد. برای مثال ما از طریق رسانه‌ها فهمیدیم که آندریاس رتیش به عنوان مدیر اجرایی در حوزه ورزش منصوب شده است. درحالی‌که این پست خیلی حساسی است و حتما باید با ما مشورت می‌شد".

دیگر عضو کارگروه ویژه فدراسیون فوتبال آلمان، رودی فولر است که بعد از استعفای اولیور بیرهوف در پایان جام جهانی به جای او مدیر تیم ملی آلمان شده است.

دیدگاه‌ها