کد خبر : 1966240 | 27 شهریور 1402 ساعت 11:28 | 490.7K بازدید | 59 دیدگاه

توقف رحمان، حسرت گلیج، اشک های نخودی

پایان روز سوم بلگراد، امان از ثانیه های آخر!

تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز سوم مسابقات قهرمانی جهان با یک مدال برنز به کار خود پایان داد.

پایان روز سوم بلگراد، امان از ثانیه های آخر!

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 صربستان در حالی آغاز شد که رحمان عموزاد و مجتبی گلیج به عنوان دو کشتی تازه نفس و پرامید تیم ملی ایران روی تشک حاضر شدند. عموزاد مدافع عنوان قهرمانی وزن 65 کیلوگرم و مجتبی گلیج دارنده مدال برنز 97 کیلو که قرعه سختی هم داشت، آخرین امیدهای ایران برای کسب مدال طلای جهان بودند. رحمان با کولاک در مقدماتی به نیمه نهایی رسید، اما روی یک غفلت در ثانیه های آخر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. مجتبی گلیج هم در فاصله ۵ ثانیه تا یک شگفتی بزرگ برابر سعداله یف متوقف شد و در نهایت از دور رقابت ها کنار رفت.

از سوی دیگر یونس امامی و محمد نخودی که یکشنبه نتوانستند مسیر صعود به فینال را به سلامت طی کنند، در شانس مجدد اوزان 74 و 79 کیلوگرم روی تشک رفتند که نخودی به رده بندی رسید و امامی حذف شد. نخودی در نهایت به مدال برنز دسته 79 کیلوگرم رسید تا ایران در روز دوم با یک مدال برنز به کار خود پایان دهد. 

تیم ملی کشتی آزاد ایران با یک طلا و 2 نقره و یک برنز در هشت وزن، به کار خود در روز سوم رقابت های جهانی پایان داد، نتیجه ای که اصلا دلخواه هواداران کشتی ایران نیست.

در ادامه با گزارش لحظه به لحظه از روز سوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان همراه ما باشید:


65 کیلوگرم:
بولت پرسپولیسدر وزن 65 کیلوگرم که با حضور 45 نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از کامبوج کشتی می‌گیرد. رحمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی برای تکرار طلای سال گذشته تلاش می‌کند.

بولت پرسپولیسدر وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر یانیس مادی از کامبوج را مغلوب کرد. این کشتی کمتر از دو دقیقه به طول انجامید و عموزاد برای رقبایش خط و نشان کشید.

ویدئو: 310959

بولت پرسپولیسرحمان عموزاد در کمتر از 3 دقیقه 10 بر 0 حریف رومانیایی خود را شکست داد و راهی مرحله بعد شود. او احتمالا در دور بعدی حریف سرسخت آمریکایی را پیش رو دارد.

ویدئو: 310969

بولت پرسپولیسرحمان عموزاد در این مرحله با نتیجه 7 بر 4 مقابل نیکولاس بونه لی از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ویدئو: 310974

* رحمان عموزاد در نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 5 مغلوب اسماعیل موسوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت تا آخرین شانس ایران برای کسب مدال طلا از دست برود. 

* بدین ترتیب رحمان، قهرمان دوره قبلی فردا باید برای کسب مدال برنز به میدان برود.


74 کیلوگرم:
بولت پرسپولیسدر وزن 74 کیلوگرم، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه شد و با راه یابی این کشتی گیر به دیدار نهایی یونس امامی به جدول شانس مجدد راه یافت و باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

بولت پرسپولیسیونس امامی در شانس مجدد وزن 74 کیلوگرم مقابل نماینده گرجستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید.

بولت پرسپولیسوی در مبارزه بعدی به مصاف ختیگ چابولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از صربستان می رود و در صورت پیروزی در این دیدار راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل توران بایراموف از آذربایجان قرار بگیرد.

بولت پرسپولیسیونس امامی در شانس مجدد برای رسیدن به دیدار رده بندی مقابل ختیک تسابالف از صربستان با نتیجه 11 بر 4 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

ویدئو: 310966

بولت پرسپولیسامامی با این باخت هم سهمیه المپیک را در این وزن از دست داد و هم شانس رسیدن به مدال از او گرفته شد.


79 کیلوگرم:
بولت پرسپولیسدر وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر 4 رمضان ساری از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب احمد عثمان اف از روسیه شد و باتوجه به حضور این کشتی گیر در فینال محمد نخودی باید برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها به کار خود ادامه دهد.

بولت پرسپولیسمحمد نخودی در شانس مجدد وزن 79 کیلوگرم مقابل ماگومدوف از مقدونیه با نتیجه 5 بر 1 به برتری رسید و در دیدار بعدی برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت.

ویدئو: 310956

بولت پرسپولیسمحمد نخودی، نایب قهرمان دو سال اخیر جهان در دیدار رده بندی مقابل اورخان عباس اف از آذربایجان قرار گرفت. این پسر جویباری کشتی ایران در کمتر از 3 دقیقه با 2 خاک و 3 بارانداز موفق شد حریف را شکست داده و به مدال برنز جهان دست پیدا کند.

بولت پرسپولیسمحمد نخودی در دیدار رده بندی قاطعانه حریف خود را 10 بر صفر کرد تا نشان دهد شایستگی کسب مدال طلا را هم داشت. اوج کار نخودی در دیدار رده بندی برابر اورخان عباس اف از آذربایجان بود. ستاره جوان کشتی ایران که آمده بود هر چه سریعتر کار حریف را یکسره کند، با وجود رفتن حریف به لاک دفاعی، دو بار او را خاک کرد و با اجرای سه بارانداز بی نقص توانست کشتی را 10 بر صفر کند.

بولت پرسپولیسبدین ترتیب محمد نخودی بعد از طلای امیرحسین زارع و نقره های امیرمحمد و حسن یزدانی، چهارمین مدال ایران و اولین برنز تیم ملی را در بلگراد کسب کرد.

بولت پرسپولیساما نکته واکنش محمد نخودی به این مدال برنز بود. او بعد از کسب مدال برنز جهان در سالن گرم اشک ریخت تا نشان دهد فقط به مدال طلای جهان راضی بوده است.

1927088

97 کیلوگرم:
بولت پرسپولیسدر وزن 97 کیلوگرم که 35 نفر حضور دارند، مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا می رود. عبدالرشید سعداله یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه و کایل اسنایدر از آمریکا در گروه گلیج قرار دارند.

بولت پرسپولیسدر وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 بنجامین هانیس از ایتالیا را شکست داد.

ویدئو: 310961

بولت پرسپولیسگلیج در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران ژاپن و اوکراین می رود.

بولت پرسپولیسمجتبی گلیج در دور بعد با نتیجه 11 بر 1 تاکاهاشی ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

بولت پرسپولیسمجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف عبدالرشید سعدولایف قهرمان المپیک و جهان از روسیه می رود.

ویدئو: 310970
1926869

بولت پرسپولیسمهم ترین اتفاق وزن ۶۵ کیلوگرم تا این لحظه پیروزی با ضربه فنی موسکائف مقابل اوتوگوروی آماده و سرحال بوده كه برخلاف انتظارات رقم خورده است.

بولت پرسپولیسشگفتی بزرگ؛ در یک چهارم نهایی وزن 97 کیلوگرم کایل اسنایدر با شکست عجیب 11 بر 0 مقابل تاجدینوف کشتی گیر روسی الاصل بحرین از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند.

بولت پرسپولیسمجتبی گلیج در حالیکه 5 ثانیه تا پایان مسابقه 4 بر 2 برابر عبدالرشید سعدالله‌اف فوق ستاره دنیای کشتی جلو بود در یک لحظه پیروزی را با شکست با ضربه فنی عوض کرد.
گلیچ در طول مسابقه تحسین‌برانگیز ظاهر شد و تنها یک اشتباه منجر به شکست او شد.

ویدئو: 310977

بولت پرسپولیسگلیج حالا باید منتظر صعود سعداله اف به فینال باشد تا به شانس مجدد راه پیدا کند.

بولت پرسپولیسعبدالرشید سعداله یف برابر محکم احمد تاج‌الدینوف، شگفتی ساز وزن 97 کیلوگرم شکست خورد تا مجتبی گلیج از دور رقابت ها کنار برود.

بولت پرسپولیسعبدالرشید سعداله یف تنها باری که در مسابقات جهانی شکست خورده بود، 6 سال قبل بود. او که از سال 2014 به بعد در هر مسابقه جهانی و المپیک که شرکت کرده بود، به جز سال 2017 موفق به کسب طلا شده بود، بعد از 6 سال بار دیگر متحمل باخت شد و فردا باید برای کسب مدال برنز احتمالا با اسنایدر دیدار کند.

دیدگاه‌ها