کد خبر : 1966331 | 27 شهریور 1402 ساعت 18:43 | 105.4K بازدید | 37 دیدگاه

گزارش فایننشل تایمز از حضور سی آر سون در ایران

سفر تاریخی: تب 40 درجه رونالدو در تهران

استقبال از کریستیانو رونالدو و کاروان النصر که برای دیدار با پرسپولیس به تهران سفر کرده بازتاب‌های زیادی داشت و روزنامه فایننشل تایمز در گزارشی به این استقبال پرداخت.

سفر تاریخی: تب 40 درجه رونالدو در تهران

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از بزرگترین ستاره‌های دنیا امروز برای اولین بار وارد خاک ایران شده و با استقبالی گسترده مواجه شد.

اسطوره پرتغالی و برنده پنج توپ طلا امروز ظهر با هواپیمایی اختصاصی به همراه هم‌تیمی‌هایش در النصر عربستان وارد فرودگاه امام خمینی شد تا سه‌شنبه بعد از ظهر در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پرسپولیس برود.

1927018

رونالدو که این روزها 38ساله است دوران فوتبالی درخشانی را در منچستریونایتد و رئال مادرید سپری کرده و در تیم ملی کشورش پرتغال هم درخشیده است. او در ماه دسامبر گذشته به دوران ورزشی درخشانش در اروپا پایان داد و راهی عربستان شد تا به باشگاه النصر ملحق شود. انتقالی که گفته می‌شود ارزش آن برای کریستیانو 200 میلیون یورو در سال بوده است.

رونالدو تا کنون 30 جام معتبر در کارنامه دارد و حالا امیدوار است چندین جام آسیایی را هم به این کارنامه درخشان اضافه کند. رابطه سی‌ آر سون و فوتبال ایران تنها به حضور امروز خلاصه نمی‌شود چرا که کریس در سال 2021 موفق شد یکی از رکوردهای فوتبال ایران را از علی دایی بگیرد و به عنوان بهترین گلزن فوتبال ملی تاریخ معرفی شود.

کریستیانو رونالدو پیش از این هم با استقبال هواداران تیم‌های رقیب مواجه شده است. اما جمعیت جوان ایران امروز بعد از ورود ستاره پرتغالی به این کشور نشان داد تا چه حد به این اسطوره تاریخ فوتبال علاقه دارد.

پژمان راهبر، سردبیر ورزش سه، در گفتگو با فایننشل تایمز درباره سفر رونالدو به تهران و استقبال گسترده از او گفت: "رونالدو یکی از مهم‌ترین آدم‌های دنیا است و در اینستاگرام بیشترین دنبال‌کننده را دارد. حضور تیم‌های ورزشی بزرگ در سطح بین‌المللی یا فوتبالیست‌های بزرگ در ایران اتفاقی است که به ندرت رخ می‌دهد و به این خاطر است که حضور رونالدو در ایران چنین هیجانی به دنبال داشته است."

1927019

فوتبال در ایران به شدت محبوب است و تیم ملی این کشور پای ثابت جام‌های جهانی بوده است. رونالدو در سال 2006 و در جام جهانی آلمان مواجهه با تیم ملی ایران را تجربه کرد و از قضا در آن بازی به ایران گل زد.

پرسپولیس، حریف النصر، موفق‌ترین تیم ایرانی است و هوادارانی پرتعداد و پرشور دارد. اما آنها فردا در استادیوم آزادی حضور نخواهند داشت و دیدار دو تیم در این استادیوم صد هزار نفری پشت درهای بسته برگزار می‌شود. علت این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل قوانین لایسنسینگ خود حضور هواداران پرسپولیس در استادیوم را ممنوع کرده است.

با وجود ناراحتی هواداران پرسپولیس از برگزاری بازی پشت درهای بسته اما هواداران فوتبال در ایران با هیجان بالا منتظر دیدار با کریستیانو هستند. رایان، یک شهروند 27ساله ایرانی به فایننشل تایمز گفت: "من در بازی فیفا همیشه با رونالدو بازی می‌کنم. جوان‌تر که بودم خیلی برایش پیام مستقیم می‌فرستادم و امیدوار بودم با او رفیق بشوم و کریس برایم یک جزیره بخرد."

شوخی با اتفاق‌های ریز و درشت و جوک ساختن درباره رویدادهای روزمره به یکی از خصوصیات فرهنگ ایرانی تبدیل شده است و سفر کریس رونالدو به این کشور هم از این قاعده مستثنی نیست. در ساعت‌های گذشته هزاران شوخی جالب با رونالدو و سفرش به ایران از طرف کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

1927022

رونالدو 36 ساعت را در تهران سپری خواهد کرد. یک طبقه کامل از هتل اسپیناس پالاس در شمال تهران به تیم النصر اختصاص داده شده و یک سوئیت اختصاصی در اختیار ستاره بزرگ تیم کریس رونالدو است. عده‌ای از هواداران ایرانی که پیراهن‌های شماره 7 رونالدو را به تن داشتند امروز قبل از فرود هواپیمای النصر در فرودگاه حضور داشتند و چند هزار نفر هم بیرون از هتل اسپیناس منتظر بودند شاید برای لحظه‌ای بتوانند ستاره محبوب‌شان را ببینند.

غزل، یک شهروند 25ساله ایرانی، درباره هیجانی که پیش از بازی النصر و پرسپولیس دارد به فایننشل تایمز گفت: "من پرسپولیسی‌ام ولی در عین حال شیفته کریس رونالدو هستم. واقعا الان نمی‌دانم کدام طرف را باید تشویق کنم."

حضور النصر در ایران اولین حضور یک تیم عربستانی در ایران بعد از هفت سال است. بعد از مذکراتی که از ماه مارس بین دو کشور اتفاق افتاد رابطه سیاسی و دیپلماتیک بار دیگر آغاز شد و این باعث شد بر خلاف سال‌های گذشته از امسال دیدارهای تیم‌های فوتبال دو کشور به جای زمین ثالث در ایران و عربستان برگزار شود.

نویسنده: مهرداد شاملو
Author: Mehrdad Shamlou

دیدگاه‌ها