کد خبر : 1966343 | 27 شهریور 1402 ساعت 21:26 | 79.9K بازدید | 259 دیدگاه

از دست رفتن پیروزی با دبل علی جاسم

نیروی عراق 2- سپاهان 2: تیم مورایس تمرکز نداشت

تیم فوتبال سپاهان که با حواشی پرشماری ایران را به مقصد عراق ترک کرده بود، نتوانست نتیجه خوبی را در اربیل کسب کند.

نیروی عراق 2- سپاهان 2: تیم مورایس تمرکز نداشت

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان با حواشی زیادی به مصاف اول لیگ قهرمانان آسیا در عراق رسیده بود و مورایس به درستی نمی‌دانست اجازه استفاده از چند بازیکن کلیدی تیمش را دارد یا خیر. ضمن اینکه دغدغه‌های مربوط به حکم کمیته انضباطی تمرکز این تیم را گرفته بود و شاید به همین دلیل شاگردان مورایس تمرکزی که در 4 بازی ابتدایی لیگ برتر داشتند را نتوانستند تکرار کنند.

در نیمه نخست ابتدا نماینده عراق پس از دو حمله زهردار سرانجام در دقیقه 2۶ با ضربه علی جاسم 19 ساله که در میانه راه به پای دانشگر برخورد کرد، به گل رسید اما در ادامه سپاهان توانست خیلی زود به جریان بازی بازگردد و روی ارسال فرشاد احمدزاده این محمد دانشگر بود که روی تیرک دوم از آشفتگی خط دروازه و دفاعی نیروی هوایی استفاده کرد و گل تساوی را در دقیقه 30 ثبت کرد. تا پایان نیمه اول سپاهان تیم برتر میدان بود ولی نتوانست بر تعداد گل‌های خود اضافه کند. 

ویدئو: 311012

با شروع نیمه دوم در حالی که انتظار یک بازی هجومی از سوی سپاهان وجود داشت، 15 دقیقه آرام را شاهد بودیم، اما سرانجام یک پاس کلیدی از محمد کریمی برای محمد قربانی قفل دروازه نیروی هوایی را برای دومین مرتبه در دقیقه 67 باز کرد. این نتیجه در روزی که مورایس با غیبت چند بازیکن خود مواجه بود، برای سپاهان خوب بود و در حالی که نمایش برتری را از طلایی‌پوشان نظاره می‌کردیم، در دقایق پایانی تلاش نیروی هوایی در حضور تماشاگرانش برای جبران نتیجه بیشتر شد و آنها پس از چند حمله پیاپی سرانجام بار دیگر با درخشش علی جاسم که ستاره عراقی‌ها در این مسابقه بود، در دقیقه 8۸ به گل دوم دست پیدا کردند.

دیگر وقتی برای جبران باقی نمانده بود و بازیکنان سپاهان هم توان این کار را نداشتند تا مورایس تصمیم به دو تعویض تدافعی بگیرد و سیاوش یزدانی و آریا یوسفی را جانشین کریمی و رضا اسدی کند، تا وقتی سوت پایان ما نینگ به صدا درآمد، سپاهان در روزهایی که حواشی زیادی را متحمل شده است، دو امتیاز ارزشمند را در عراق جابگذارد.

سپاهان در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و با این تساوی پشت سر الاتحاد قرار گرفت که در بازی همزمان موفق به شکست 3 بر صفر آلمالیق شده بود.

🗓دوشنبه 27 شهریورماه 1402
🏟 نیروی هوایی عراق- سپاهان ایران؛ ورزشگاه فرانسو حریری اربیل 
👕داوران: ما نینگ، ژو فی، ژانگ چنگ و ژانگ لی

نیروی هوایی عراقترکیب نیروی هوایی:
محمد حمید - حمید مشعان (۷۵-محمد قاسم)، رسلان حنون، محمد مادیرا، ابراهیم بایش، همان طارق، فرانکو اوتشو (71-عبدالرحیم)، سعید عبدالامیر، احمد السروری (71-معروفی)، علی جاسم، سامسون.
سرمربی: ایوب اودیشو

سپاهانترکیب سپاهان:
پیام نیازمند- میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، محمد قربانی، محمد کریمی (۳+90-سیاوش یزدانی)، محمدجواد حسین‌نژاد (۶۸-رضا شکاری)، رضا اسدی (۳+90-آریا یوسفی)، فرشاد احمدزاده
و شهریار مغانلو.
سرمربی: ژوزه مورایس

1927126

توپ گلشرح گل:
نیروی هوایی عراقنیروی هوایی - سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۲۶ سومین حمله خطرناک تیم فوتبال نیروی هوایی عراق سرانجام به ثمر نشست و ضربه علی جاسم پس از برخورد به محمد دانشگر تغییر جهت داد و پیام نیازمند را مغلوب کرد.

ویدئو: 311002

سپاهاننیروی هوایی - سپاهان (۱-۱): در دقیقه ۳۰ ارسال فرشاد احمدزاده پس از رفت و برگشتی که میان دروازه‌بان و مدافعین نیروی هوایی روی تیرک دوم رقم خورد با ضربه محکم محمد دانشگر به گل تساوی بدل شد. دانشگر خیلی زود تاثیر خود روز گل حریف را جبران کرد.

ویدئو: 311004

سپاهاننیروی هوایی - سپاهان(۲-۱): در دقیقه ۶۵ چند پاس هماهنگ در منطقه دفاعی تیم فوتبال نیروی هوایی و در نهایت یک پاس عمقی دقیق از محمد کریمی برای محمد قربانی این هافبک جوان را با دروازه‌بان تیم حریف تک به تک کرد و او با یک ضربه چیپ هوشمندانه دروازه میزبان را برای دومین مرتبه باز کرد.

ویدئو: 311009

نیروی هوایی عراقنیروی هوایی - سپاهان (۲-۲): در دقیقه ۸8 نیروی هوایی که چند دقیقه‌ای بود برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد، سرانجام روی یک کار ترکیبی که در متن آن علی جاسم قرار داشت و نفوذ این بازیکن به محوطه جریمه که با شوت او همراه شد به گل تساوی دست پیدا کرد.

ویدئو: 311010

بولت سپاهاناخطار ها:

سپاهانسپاهان: کارت زردنیلسون جونیور(90)

نیروی هوایی عراقنیروی هوایی: کارت زردبایش(37)

کرنومترلحظات حساس:

دقیقه ۸: شوت سرکش علی جاسم از پشت محوطه جریمه با شدت زیادی زده شد ولی پیام نیازمند با واکنش به موقع خود توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۳: ضربه سر فرشاد احمدزاده روی ارسال رامین رضاییان به راحتی در اختیار دروازه‌بان تیم فوتبال نیروی هوایی عراق قرار گرفت.

دقیقه ۲۴: پس از حمله سپاهان نیروی هوایی عراق صاحب یک ضد حمله سریع شد و در آستانه گلزنی قرار گرفت ولی پیام نیازمند در دو مرحله توانست مانع از ثبت اولین گل تیم حریف شود.

1927125

دقیقه ۴۰: شوتر رضا اسدی در موقعیت خوبی از پشت محوطه جریمه زده شد ولی بی‌دقت بود و با فاصله زیادی راهی اوت شد.

دقیقه ۴۲: این بار رضا اسدی روی پاس رامین رضاییان از سمت راست خط هجومی سپاهان صاحب توپ شد ولی باز هم ضربه‌اش کم دقت بود و با فاصله ۳۴ متری به اوت رفت.

دقیقه ۲+45: دو شوت سرکش از تیم فوتبال سپاهان پایان بخش نیمه اول بود. ابتدا رضا اسدی با یک چرخش زیبا دروازه نیروی هوایی را هدف قرار داد و سپس رامین رضاییان؛ اما در هر دو مرتبه سنگربان عراقی‌ها بهتر عمل کرد.

1927127

دقیقه ۷۲: پس از حمله سپاهان که این تیم را در آستانه گل سوم قرار داده بود دروازه‌بان تیم نیروی هوایی با یک شروع مجدد سریع تیمش را در موقعیت ضد حمله قرار داد. در ادامه خروج ناقص پیام نیازمند سبب شد که بازیکنان نیروی هوایی در موقعیت گلزنی قرار بگیرند و سپس یک پاس رو به عقب با شوت مهاجم نیروی هوایی همراه شد و توپ با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۸۱: نفوذ عراقی‌ها از سمت راست می‌رفت که دردسرساز شود اما پیام نیازمند با وجود اینکه موقعیت خطرناک شده بود طی دو مرحله توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ۸۳: شوت سرکش محمد قاسم بازیکن تعویضی نیروی هوایی با فاصله اندکی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت. البته نیازمند هم واکنش مناسب را انجام داده بود.

🥇 بهترین بازیکن:
علی جاسم 19 ساله شماره 10 نیروی هوایی در این مسابقه عملکردی خیره‌کننده داشت و احتمالا چشم باشگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. او زننده گل اول و دوم تیمش در مصاف با سپاهان بود و بی‌شک بهترین بازیکن زمین.

📌اتفاق ویژه: 
سپاهان با اما و اگرهای زیادی به این مسابقه رسید و شاید اگر در شرایط نرمال به این مسابقه می‌رسید، می‌توانست 3 امتیاز ارزشمند این مسابقه را در عراق به حساب خود واریز کند.

📝 شرح بازی:
در مورد این تیم نیروی هوایی عراق بود که بازی را بهتر آغاز کرد و با چرخش‌هایی که در نوع بازی آنها دیده می‌شد سپاهان را تحت فشار گذاشت. آنها تا دقیقه ۲۷ که گل اول را توسط علی جاسم به ثمر رساندند، دو موقعیت  مشابه دیگر هم ایجاد کردند و سرانجام به خواسته خود رسیدند. پس از این گل اما شرایط مسابقه تغییر کرد و نفوذهای سپاهان از چپ و راست و به ویژه سمتی که رامین رضاییان حضور داشت آغاز شد و شاگردان مورایس خیلی زود به گل رسیدند. پس از گل تساوی هم سپاهان صاحب توپ و میدان شد و چندین موقعیت ایجاد کرد ولی در به ثمر رساندن گل دوم ناکام بود تا همه چیز بماند برای نیمه دوم.

در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با وجود اینکه انتظار یک بازی تهاجمی از سپاهان وجود داشت، بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت. اما سرانجام سپاهان برتری خود را دیکته کرد و روی نبوغ محمد کریمی و محمد قربانی گل دوم در دقیقه 67 به ثمر رسید. تا دقایق پایانی مسابقه هم برتری تیم سپاهان بر حریف عراقی محسوس بود. اگرچه آنها یکی دو ضدحمله خطرناک ترتیب دادند. با این حال در دقایق پایانی فشار بیشتر شد و دفاع شکننده سپاهان نتوانست دوام بیاورد تا باز هم مغلوب علی جاسم 19 ساله شود و برای دومین مرتبه دروازه نیازمند فرو بریزد. پس از گل تساوی داور 6 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد ولی باز هم این تیم نیروی هوایی بود که برای گل سوم تلاش می‌کرد و سپاهان رمقی برای اینکار نداشت.

بولت تراکتورحاشیه:

بولت زیر مجموعهاین بازی مانند بازی‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود.

بولت زیر مجموعهرضا شکاری پس از 4 بازی ابتدایی لیگ برتر که در ترکیب اصلی قرار داشت، بار دیگر در جمع 11 بازیکن دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد این بازیکن با مصدومیت مواجه است.

بولت زیر مجموعهابراهیم بایش در حالی در ترکیب اصلی نیروی هوایی عراق قرار گرفته که گل‌گهر می‌خواهد از باشگاه عراقی به دلیل استفاده از این بازیکن شکایت کند. آنها ادعا می‌کنند که بایش با آنها قرارداد امضا کرده ولی به سیرجان نرفته است.

بولت زیر مجموعهپیش از آغاز مصاف سپاهان و نیروی هوایی مشخص نبود که آیا مورایس می‌تواند از 6 بازیکن خود که با حکم کمیته انضباطی مواجه شده‌اند، استفاده کند یا خیر. به هر حال این اتفاق رخ داده و شاهد حضور این بازیکن در ترکیب هستیم. از جمع آنها پیام نیازمند و رضا اسدی در ترکیب اصلی سپاهان مقابل نیروی هوایی قرار دارند.

1927128

بولت زیر مجموعهپس از گل تساوی دانشگر, عراقی‌ها اعتراض کردند و مانینگ با سیستم کمک داور ویدیویی و رجوع به آن در نهایت پس از چند دقیقه رای به سالم بودن گل نماینده ایران داد.

بولت زیر مجموعهدر ورزشگاه در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی برخلاف نیمه دوم بیشتر در میان میدان در جریان بوده و موقعیت آنچنانی برای دو تیم ایجاد نشده است.

بولت زیر مجموعهعده‌ای از هواداران سپاهان مسافت طولانی تا عراق و اربیل را طی کرده‌اند و از نزدیک در ورزشگاه فرانسو حریری طلای پوشان فوتبال ایران را تشویق می‌کنند.

بولت زیر مجموعهدر جریان دیدار سپاهان و نیروی هوایی عراق برای اولین مرتبه در نیمه اول این مسابقه از سیستم کمک داور ویدیویی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استفاده شد.

دیدگاه‌ها