کد خبر : 1966454 | 28 شهریور 1402 ساعت 08:21 | 29.3K بازدید | 19 دیدگاه

فقط دو بازیکن جام جهانی 98 مربیگری می‌کنند

نسل طلایی فوتبال ایران خانه‌نشین شده‌اند!

از جمع بازیکنان ایران در جام جهانی 1998 فقط دو نفر در حال حاضر به کار مربیگری مشغول هستند.

نسل طلایی فوتبال ایران خانه‌نشین شده‌اند!

به گزارش "ورزش سه"، نسل فوتبال ایران در سال 1998 که صعودی دراماتیک به جام جهانی فرانسه داشت و در این تورنمنت هم با برد مقابل آمریکا خاطرات خوبی را برای مردم ایران ساخت، در ذهن فوتبال‌دوستان ایرانی مانده است.

اگر همین الان از بسیاری از فوتبال‌دوستان درباره طلایی‌ترین نسل ایران سوال کنید، از تیم ملی ایران در سال 1998 نام می‌برند. نسلی که نام بازیکنانش با وجود گذشت سال‌ها در ذهن‌ها وجود دارد و خیلی‌ها درباره آنها به نیکی یاد می‌کنند.

1927364

نکته قابل توجه درباره این نسل طلایی فوتبال ایران این است که تقریبا همه آنها در دوران بازنشستگی خود روبه مربیگری آوردند؛ بعضی از بازیکنان آن تیم سرمربی تیم‌های مختلف شدند و افتخاراتی نیز به دست آوردند. نفراتی مثل علی دایی، علیرضا منصوریان، خدادادعزیزی، مهدی مهدوی کیا، محمد خاکپور، حمید استیلی، نعیم سعداوی، مهدی پاشازاده و چند نفر تجربه سرمربیگری در فوتبال ایران را به دست آوردند.

مابقی نفرات هم حداقل برای یکبار طعم مربیگری به عنوان دستیار را چشیده‌اند. با گذر زمان اما اکثر آنها از نیمکت‌های مختلف کنار رفتند و حالا فقط دو نفر از آن نسل به عنوان مربی کار می‌کنند.

1927363

از نسل طلایی جام جهانی 98 فقط سیروس دین محمدی به عنوان دستیار محمود فکری در تیم هوادار در لیگ برتر ایران کار می‌کند و به مربیگری مشغول است. جواد زرینچه نیز دومین نفری است که بعنوان سرمربی در تیم لیگ یکی آریو اسلامشهر مشغول به کار است.

برخی دیگر از بازیکنان آن نسل طلایی البته روبه کارهای مدیریتی آورده‌اند؛ نیما نکیسا همین حالا مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان است و افشین پیروانی هم چند سالی است به عنوان سرپرست پرسپولیس کار می‌کند.

1927365

اینکه از مجموع 23 بازیکن حاضر در تیم موفق فوتبال ایران در حال حاضر فقط دو نفر به مربیگری در لیگ‌های برتر و دسته یک فوتبال ایران مشغول هستند، در نوع خود اتفاق جالبی محسوب می‌شود و جای تامل دارد.

دیدگاه‌ها